Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@13:06:54 GMT

واردات غذای سگ و گربه ۱۹ میلیاردی شد +جدول

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۳۴۶۹۰

واردات غذای سگ و گربه ۱۹ میلیاردی شد +جدول

براساس آمار گمرک در هشت ماهه نخست سال جاری، ۳ هزار و ۷۵ تن فرآورده‌ غذایی مخصوص سگ و گربه وارد ایران شده است.

به گزارش مشرق، براساس آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی هشت ماهه نخست سال جاری، در این مدت بیش از ۳ هزار و ۷۵ تن فرآورده غذایی برای سگ و گربه از کشورهای مختلف جهان وارد ایران شده است.

براساس واردات این حجم غذای سگ و گربه به کشور، ۵ میلیون و ۸۹۶ هزار و ۷۸۹ دلار ارز از کشور خارج شد که بالغ بر ۱۹ میلیارد و ۷۴۷ میلیون و ۳۶۰ هزار و ۵۲۳ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است غذای سگ و گربه از ۱۴ کشور جهان وارد ایران شده است که می‌توان به کشورهای اسپانیا، استرالیا، فرانسه، آلمان، امارات متحده عربی، ایتالیا، بلژیک، هلند، تایلند، ترکیه و جمهوری چک اشاره کرد

در این میان اولین و بزرگترین صادرکننده غذای سگ و گربه به ایران فرانسه بوده است که با فروش یک هزار و ۴۳ تن از این فرآورده به ایران، درآمد ۲ میلیون و ۴۷۶ هزار و ۹۹۷ دلاری را نصیب خود کرده است.

بعد از فرانسه، کشور آلمان دومین صادرکننده غذای سگ و گربه به کشور بوده است که در هشت ماهه نخست سال جاری درآمد یک میلیون و ۲۸۶ هزار و ۷۴۰ دلاری را به خود اختصاص داده است.

یکی دیگر از کشورها امارات متحده عربی بوده که با فروش ۲۵۷ تن غذای سگ و گربه به ایران درآمد ۶۹۸ هزار و ۹۵۷ دلاری را کسب کرده است.

 همچنین کشور ایتالیا با فروش ۳۱۷ تن غذای سگ و گربه به ایران درآمد ۶۳۳ هزارو ۹۵ دلاری را به خود اختصاص داده است.

منبع: میزان ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۳۴۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به عضویت سازمان جهانی ارزیابی و انطباق درآمد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیر کل استاندارد استان گفت: بازرسانی از کشور‌های آمریکا، کانادا، کره جنوبی، مکزیک و پاکستان شرایط آزمایشگاه‌های انطباق کشور را بررسی کردند و با ۹۷ درصد آرا گواهی انطباق برای ایران نیز صادر شد.
میر نظامی افزود: رفع موانع صادراتی برای تجار ایرانی، کاهش هزینه‌های صادرات و سرعت بخشیدن در صادرات و واردات از مزایای پیوستن ایران به این سازمان جهانی است.
او ادامه داد: تا قبل از این تجار و بازرگانان برای ارزیابی و انطباق محصولات صادراتی و وارداتی مجبور به استفاده از آزمایشگاه‌های ارزیابی و انطباق کشور ثالث بودند، اما هم اکنون می‌توانند از ظرفیت آزمایشگاه‌های همکار و انطباق استاندارد استفاده کنند.
هم اکنون ۴۱ آزمایشگاه همکار و انطباق در استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • درآمد میلیون دلاری شبکه‌های ماهواره‌ای از سینمای ایران! چرا و چگونه؟!
  • رانت ۴ میلیارد دلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • هدف‌گذاری رشد ۲۰ میلیارد‌دلاری تجارت
  • کشف غذای سگ و گربه قاچاق در خوی 
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲
  • ایران به عضویت سازمان جهانی ارزیابی و انطباق درآمد
  • تمساح خونی و سال گربه زیر سایه مست عشق
  • غذای خیابانی در افغانستان؛ پخت دیدنی چاپلی کباب به سبک آدم خان (فیلم)