Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@12:07:05 GMT

خدا اولين آمر به معروف و ناهي از منكر است

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۳۶۵۱۹

خدا اولين آمر به معروف و ناهي از منكر است

خبرگزاري شبستان: رئيس شوراي امر به معروف و نهي از منكر استان بوشهر گفت: با بيان اينكه فريضه امر به معروف و نهي از منكر اساس اسلام است، اظهار داشت: اولين آمر به معروف و ناهي از منكر خود خداست و كسي كه كار خدايي مي كند، كار او وصف خدايي پيدا مي كند.

به گزارش خبرگزاري شبستان از بوشهر، ، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر (3 دي) در جلسه تكريم و معارفه روساي ستاد امر به معروف و نهي از منكر استان بوشهر كه در محل دفتر وي برگزار شد، با بيان اينكه فريضه امر به معروف و نهي از منكر اساس اسلام است، اظهار داشت: اولين آمر به معروف و ناهي از منكر خود خداست و كسي كه كار خدايي مي كند، كار او وصف خدايي پيدا مي كند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

                                   

رئيس شوراي امر به معروف و نهي از منكر استان بوشهر در ادامه با اشاره به اينكه تمامي اساس اسلام بر اساس اين فريضه ايجاد، ابقاء و هم احياء مي شود، افزود: اين فريضه به عنوان واجب ديني چنان مهم است كه تمامي حركت هاي انبياء و اولياء الهي با راهكار امر به معروف و نهي از منكر آمده است.

 

وي با اظهار اينكه امر به معروف نشان از نجات انسان دارد و نهي از منكر نشان از كمال انساني است، گفت: در سطح ملي كارها و پروژه هاي خوبي صورت گرفته و نيازمند نگاه معنوي مسئولان نظام است و با انجام و اقدام به اين فريضه بسياري از مسائل نظام در فضاي بين المللي و منطقه اي حل خواهد شد.

 

 

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر با تاكيد بر اينكه بايد در اين استان با نگاه جهادي كه عنصر نجات و كمال انساني است حركت كنند، بيان داشت: لحظه به لحظه خدمت و كار در ستاد امر به معروف و نهي از منكر عبادت است زيرا كه تركيبي معرفتي، بنيادي و جهادي دارد.

 

رئيس شوراي فرهنگ عمومي استان بوشهر با اشاره به نگاه معارف اسلامي كه ورود بر هر كاري توفيق و انديشه مي خواهد و اصل آن پايان كار است، عنوان كرد: كار و عمل خير هيچ گاه ناديده نمي گذارند و لذا كار در ستاد امر به معروف و نهي از منكر در حكم فطرت وجدان دروني و واعظ انسان است.

 

نويسنده كتاب «جنگ نرم» تصريح كرد: جنگ خالي كردن جوامع و خكومت هاي انقلابي را از محتواهاي اسلامي به عنوان شيوه جديد دشمنان است و اين شيوه جديد جنگ نرم و تهديدي دشمن است.

 

امام جمعه بوشهر با اعلام اينكه در اين استان مطالعات راهبردي در حوزه «منكرات، معروفات، فرصت، تهديدها» بر اساس نقاط آمايشي انجام شده است، گفت: بايد كارهاي اين ستاد بر اساس نگاه و نقشه دقيق بر اساس علوم جامعه شناسي و روانشاناسي به روز كنيم.

 

آيت الله صفايي بوشهري ارزش هر كاري به اثر ميداني آن كار است، ابراز داشت: ستاد امر به معروف و نهي از منكر بعد از انجام كاري بايد اثري كاري نگاه كنيم كه چقدر درجه تدين و فضاي تحصيلي بالا رفته و چقدر فضاي تخلفات اداري را پايين آورديم و بايد اثري ميداني كار را ديد و در نتيجه مردم بايد اثر اجتماعي و خير را ببينند.

 

سردار فتح الله جميري، دبير سابق ستاد امر به معروف و نهي از منكر استان بوشهر در اين جلسه با اشاره به اينكه فعاليت هاي انجام گرفته را مرهون زحمات جمعي مجموعه هستيم، گفت: در اجراي اين فريضه حفظ، حراست و رعايت حريم آبروي مومنين و مومنات محور كار اين ستاد مي باشد و مي بايست همگان در اجراي اين فريضه ديني دقت كنيم.

 

سردار رزمجو، فرمانده سپاه امام صادق (ع) و دبير جديد ستاد امر به معروف و نهي از منكر استان بوشهر در اين آئين با اشاره به اينكه راهكار حل آسيب ها در جامعه عمل به امر به معروف و نهي از منكر است، اظهار داشت: دست يابي به امنيت اجتماعي در گرو امر به معروف و نهي از منکر است و بي‌توجهي به فريضه امر به معروف و نهي از منكر عامل اصلي نابودي ملت‌هاست.

 

خاطرنشان مي شود: در اين آئين با حضور آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر و حجت الاسلام سيدالله حبيبي رئيس شوراي برنامه ريزي ستاد امر به معروف و نهي از منكر كشور از خدمات سردار فتح الله جميري، دبير دبير سابق ستاد امر به معروف و نهي از منكر استان بوشهر تكريم و طي حكمي سردار رزمجو، فرمانده سپاه امام صادق (ع) از سوي آيت الله احمد جنتي به عنوان و دبير جديد ستاد امر به معروف و نهي از منكر استان بوشهر منصوب و معرفي شدند.

پایان پیام/518

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۳۶۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین نشست مجازی مدیر عامل در سال ۱۴۰۳ با کارکنان صندوق

اولین نشست مجازی مدیرعامل صندوق قرض الحسنه شاهد با کارکنان سراسر کشور برگزار گردید.

این نشست با حضور دکتر محمود تبریزی مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره، دکتر اسلام کریمی رئیس هیئت مدیره، مدیران و روسای ستادی و با حضور وبیناری همکاران مناطق ۳۲ گانه کشور در محل سالن جلسات شهدای سلامت ستاد مرکز این صندوق برگزار گردید.


در ابتدا دکتر محمود تبریزی ضمن عرض تبریک بمناسبت اعیاد گذشته به ارائه گزارش از وضعیت صندوق پرداخته و از زحمات کلیه کارکنان این صندوق در ستاد و مناطق تشکر کردند.
سپس دکتر اسلام کریمی به بیان نکاتی در رابطه با اهمیت نیروی انسانی در سازمان‌ها پرداختند.

در انتها همکاران استان‌ها به صورت وبیناری و برخط با مدیرعامل به پرسش و پاسخ پیرامون برنامه‌های آتی صندوق پرداختند و همچنین از زحمات همکارانی که در برپایی نمایشگاه دستاورد‌های بنیاد حضور داشتند تقدیر و تشکر کردند.

دیگر خبرها

  • اظهارات دانشجوی ناهی از منکر از روز حادثه/ برای دفاع از ۳ دختر تذکر لسانی دادم و اوباش با چاقو حمله‌ور شدند
  • عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • اولین نشست مجازی مدیر عامل در سال ۱۴۰۳ با کارکنان صندوق
  • اولین تصاویر از آتش سوزی هتل معروف در تهران
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم
  • فیلم| اولین گفت و گو با پاکبانی که شب حمله ایران به اسرائیل معروف شد!
  • اولین گفت و گو با پاکبانی که بابت حمله ایران به اسرائیل معروف شد | آرزوی چند ساله ام بود که ... + فیلم