Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@13:15:21 GMT

همکاری 800 تشکل مردمی با آستان قدس رضوی

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۳۷۲۳۱

همکاری 800 تشکل مردمی با آستان قدس رضوی

مشهد- ایرنا- مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی گفت: 800 تشکل جوان مردمی در سراسر کشور همکار این موسسه در پیشبرد برنامه های آن با هدف کلی ترویج و تعمیق فرهنگ رضوی هستند.

مجتبی مختاری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این تشکلها به همراه شخصیتهای مطرح جهان اسلام به عنوان نمایندگان جبهه های مقاومت در منطقه خاورمیانه روزهای ششم و هفتم دی جاری در نخستین همایش بین المللی تشکلهای جوانان رضوی و کمیته های فرهنگی همکار آستان قدس در مشهد گرد هم می آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: همایش بین المللی تشکلهای جوانان رضوی و کمیته های فرهنگی همکار آستان قدس رضوی با هدف ترویج و توسعه فرهنگ ناب اسلامی و تعالیم رضوی در دو عرصه ملی و بین‌ المللی هفته جاری در مشهد برگزار می شود
مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی گفت: در این همایش علاوه بر حضور مسئولان و مدیران ملی و استانی نمایندگان جبهه‌ های مقاومت از بحرین، لبنان، لیبی، سوریه، عراق، یمن و سایر کشورهای منطقه، اعضای مجلس خبرگان رهبری و نمایندگان ولی فقیه در استانها حضور می یابند.
وی افزود: امضای 15 تفاهم‌نامه همکاری بین آستان قدس رضوی و حوزه‌ های مختلف با محوریت نوجوانان و جوانان، برگزاری کمیسیونهای تخصصی برنامه ‌ای و موضوعی از برنامه های جنبی همایش است.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشار: حسین کریم زاده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۳۷۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، سازمان کتابخانه ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی به مناسبت روز جهانی مطبوعات، در دویست و ششمین برنامه سه شنبه‌های علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با همکاری مرکز اسناد اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری مشهد از روزنامه ادب قدیمی‌ترین روزنامه مشهد در گنجینه رضوی رونمایی کرد. 

 رئیس اداره مطبوعات آستان قدس رضوی، در این مراسم که در محل سالن شورای شهرداری مرکزی مشهد برگزار شد، سابقه چاپ مطبوعات در مشهد را بیش از یک قرن عنوان کرد که طی آن صد‌ها روزنامه و مجله منتشر شده اند.
ابراهیم حافظی، روزنامه‌نگاری مشهد را مرهون ادیب اللممالک فراهانی، موسس روزنامه ادب خواند که در سال ۱۳۱۸ به تاسیس آن اقدام کرد. 
 

ادب، روزنامه مردمی
حافظی افزود: در فضایی که روس و انگلیس بر شهر سلطه داشتند و حاکمان محلی نیز با پرداخت پول بیشتر به‌دربار، حکومت را به‌دست می‌گرفتند، ادیب اقدام به تاسیس روزنامه کرد.
وی انتشار روزنامه ادب را مروج روزنامه‌خوانی، افزایش جمعیت روزنامه خوان، مشوق زنان در روزنامه خوانی و فرصتی برای بیان نظرات، گلایه‌ها و پیشنهادات دانست که زمینه ورورد شاعران و ادیبان را به روزنامه نگاری فراهم کرد. 
میهن پرستی، مبارزه با خرافات، سوادآموزی، توجه به ادبیات از جنبه نظم و نثر، میزان توجه به مشهد و آستان قدس، مقایسه دارا و ندار، مخالفت با طب سنتی، مشوق بودن برای کار‌های عام المنفعه، تبلیغ دین از موضوعات این روزنامه بود که حافظی به آن اشاره کرد. 
وی، اظهار کرد: روزنامه ادب چاپ مشهد از اواسط حکومت مظفرالدین شاه قاجار که شاهزاده رکن‌الدوله والی خراسان بود با چاپ سنگی و به صورت هفتگی منتشر شد و طی مدت ۳ سال ۱۱۰ شماره از آن به چاپ رسید. 
 

روزنامه ادب
اثری که در این مراسم رونمایی شد، حاوی دوره کامل روزنامه ادب چاپ شده در مشهد طی سال‌های ۱۳۱۸ تا ۱۳۲۰ قمری است و علاوه بر آن فهرست مندرجات بعلاوه مقدمه‌ای در معرفی توصیفی روزنامه ادب و همچنین نمایه کامل روزنامه تهیه و ارائه شده است.
دوره کامل روزنامه ادب در سال ۱۳۴۲ قمری توسط عبدالعلی اوکتایی رئیس وقت کتابخانه آستان مقدس شده است.
ویژگی ممتاز روزنامه ادب مشهد، تصویر و کاریکاتور‌هایی است که از سال سوم به آن ورود کرده است.
تعداد ۱۱۷۷ عنوان (خبر، مقاله، اعلان) جزء فهرست مندرجات روزنامه است. محتوای کلی روزنامه را اخبار خارجه، سرمقاله‌های تحلیلی، اخبار شهرستان‌های ایران و خراسان و اعلان‌ها تشکیل می‌دهد.

دیگر خبرها

  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد
  • نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد
  • ۵۰ تشکل کارگری خراسان رضوی فعالیتی ندارند
  • مرزی‌ترین نقطه خراسان شمالی سینما خواهد داشت
  • حضور سفیران و مقامات بین المللی در همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد
  • وزیر کشور : تقسیم استان تهران به ۲ استان شرقی و غربی
  • شعار دهه کرامت ۱۴۰۳ «با شما سربلندیم» اعلام شد
  • توضیحات وزیر کشور درباره انسداد مرز‌ها