Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - همزمان با سومين سال دستگيري شيخ ابراهيم زکزاکي رهبر شيعيان نيجريه، مستند «ابراهيم» به کارگرداني وجيه‌اله شيرمحمدي آماده پخش شد.
به گزارش جام نيوز به نقل از خبرگزاري فارس، همزمان با سومين سال دستگيري شيخ ابراهيم زکزاکي رهبر شيعيان نيجريه، مستند «ابراهيم» به کارگرداني وجيه‌اله شيرمحمدي آماده پخش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مستند «ابراهيم» به نويسندگي و کارگرداني وجيه‌اله شيرمحمدي روايتي از زندگي رهبر شيعيان نيجريه، شيخ ابراهيم يعقوب زکزاکي است. شيخ زکزاکي در دسامبر 2015 در حمله وحشيانه ارتش نيجريه به منزلش و حسينيه، زخمي، دستگير و روانه زندان شد. اکنون دستگيري اين روحاني 64 ساله وارد سومين سال خود شده و خبرها حاکي از وخامت اوضاع او در زندان است.
شيرمحمدي درباره اين مستند گفت: مستند «ابراهيم» با تصاوير و مصاحبه‌اي اختصاصي از شيخ زکزاکي در شهريور ماه سال 1394 شروع شد. در اين فيلم سعي شده است روايتي از فعاليت‌هاي سياسي، اجتماعي و مذهبي رهبر شيعيان نيجريه ارايه شود تا مخاطب را به تدريج با اين شخصيت برجسته آشنا کند.
وي ادامه داد: در گام‌هاي نخست مستند قرار بود سفري به نيجريه داشته باشيم و فعاليت‌هاي محلي شيخ زکزاکي را به تصوير بکشيم، اما متاسفانه با اتفاقي که در 22 آذر 1394 در نيجريه رخ داد، جمعي از ياران شيخ زکزاکي شهيد شدند و خود شيخ زخمي و زنداني شد، از همراه شدن با ايشان بازمانديم.
پس از تشکيل کمپين «فري زکزاکي»‌، مدتي هم به اميد آزادي شيخ از بند اسارت روند توليد را متوقف کرديم اما متاسفانه اکنون دستگيري ايشان وارد سومين سال خود شده است. بنابراين با تدابير انديشيده شده، مستند 80 دقيقه‌اي «ابراهيم»‌ را با بيش از 80 ساعت فيلم خامي که در اختيار داشتيم، به پايان رسانديم.
شيرمحمدي گفت: حضور شيخ زکزاکي در فيلم و شنيدن حرف‌هاي ايشان از زبان خودشان به جذابيت اين مستند افزوده است؛ مخصوصاً که اين مصاحبه سه ماه قبل از دستگيري شيخ انجام شده و آخرين تصاوير رسمي و اختصاصي از ايشان پيش از زندان است.
کارگردان «ابراهيم» در پايان ضمن ابراز اميدواري براي آزادي هرچه سريع‌تر رهبر شيعيان نيجريه خاطرنشان کرد: اين مستند حاصل 6 ماه تلاش استوديو نقش روياي بهشت است. اميدواريم مخاطبان در اين فيلم با زواياي مختلف و جديدي از زندگاني شيخ ابراهيم زکزاکي آشناي شوند.
محسن زين‌العابديني تهيه‌کننده، سيدفرهاد نجفي‌فرد تدوينگر، سيدعلي حسيني‌زاد و صادق ميلاني تصويربردار، حسين آدشيريني صدابردار، محمود مروتي مشاور کارگردان و محمد کلهر به عنوان مشاور رسانه‌اي از ديگر عوامل مستند «ابراهيم» هستند.
115

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۳۷۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز خواهد شد

«ضیف الله الشامی» وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن شنبه شب گزارش داد: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز خواهد شد و منطقه برای عملیات به دقت رصد می شود.

به گزارش مشرق، الشامی به المیادین گفت: هدفی که آغاز کردیم آن است که جنگ غزه پایان یابد محاصره مردم منطقه به پایان برسد.

وی افزود: هر سلاحی که دشمن استفاده می‌کند ما به سرعت برای غلبه بر توان نظامی دشمن در صدد توسعه پدافند آن هستیم.

الشامی افزود: شمار جنگجویان آماده برای ورود به جنگ به دو میلیون رزمنده می‌رسد.

براساس این اینفوگرافی عملیات‌های جبهه‌های محور مقاومت در ۲۰۰ روز جنگ در غزه منتشر شد که در جریان آن نیروهای مسلح یمن ۱۱۸ عملیات، ۹۸ عملیات دریایی، ۱۸ حمله به اراضی اشغالی فلسطین و ۲ مورد هدف قرار دادن هواپیماهای صهیونیست ها را انجام دادند.

ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی و انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را دریای سرخ هدف قرار دهند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • تجدید میثاق مسوولان حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (ره)
  • «قلیچ» به مستندات یکشنبه خانه هنرمندان ایران رسید
  • تجدید میثاق مسئولان حوزه حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (قدس سره)
  • تنها مکتبی که قادر به اداره جهان بوده قرآن و عترت است
  • دیدار مسوولان و کارگزاران حج با رهبر انقلاب
  • دیدارمسوولان وکارگزاران حج با رهبر انقلاب
  • دستگیری پسر جوانی که مادر خود را به آتش کشید + جزئیات
  • بلایی که سر امامزاده ابراهیم(ع) افتاد ؛ هر خانه کمتر از ۱۰ دقیقه دچار حریق شد
  • لزوم تجهیز امامزاده ابراهیم(ع) به سیستم اطفای حریق شبکه ای
  • یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز خواهد شد