Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا- رئيس ‌جمهوري در جلسه هيات وزيران، فرا رسيدن ولادت حضرت عيسي مسيح (ع)؛ پيامبر بزرگ الهي و اعجوبه خلقت را که کيفيت خلقتش پس از خلقت حضرت آدم مشابه نداشته است، به پيروان آن حضرت و همه مؤمنان به اديان الهي تبريک گفت و افزود: ميلاد حضرت مسيح(ع) يادآور آموزه ‌هاي آسماني آن پيامبر توحيد و معنويت و محبت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، حجت الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني در اين جلسه که عصر يکشنبه برگزار شد، اظهار داشت: خداوند در بيان خلقت حضرت مسيح (ع)، تمثل روح الهي در قالب بشر و بکرزايي حضرت مريم(س) را نمونه ‌اي از اعجازهاي الهي ذکر کرده است.
روحاني خاطرنشان کرد: ميلاد حضرت مسيح(ع) نه فقط براي مسيحيان، بلکه براي ما مسلمانان نيز روزي مبارک و يادآور آموزه ‌هاي آسماني آن پيامبر توحيد و معنويت و محبت است.
رئيس‌ جمهور اظهار اميدواري کرد که پيروان اديان الهي با بهره‌ گيري از آموزه‌ هاي انبياي الهي، جامعه ‌اي ايمن‌ تر، باثبات تر و پيشرفته ‌تر را ايجاد کنند و از تفرقه ‌افکني دشمنان اخلاق و دشمنان انبياء غافل نشوند.
**اختصاص 1030 ميليارد ريال تسهيلات بانکي ارزان قيمت به زلزله زدگان استان کرمان
هيأت وزيران در ادامه جلسه، با اختصاص مبلغ يکهزار و 30 ميليارد ريال تسهيلات بانکي براي بازسازي اماکن مسکوني روستايي و شهري و تأمين لوازم خانگي و ساير هزينه ‌هاي ضروري آسيب ‌ديدگان ناشي از زلزله استان کرمان با سود و کارمزد 4 درصد در مناطق روستايي و 5 درصد در مناطق شهري موافقت کرد.
همچنين پرداخت کمک بلاعوض جهت احداث 1500 واحد مسکوني شهري به ازاي هر واحد 6 ميليون تومان و احداث 700 واحد مسکوني روستايي به ازاي هر واحد 5 ميليون تومان و تأمين لوازم خانگي 2200 واحد مسکوني آسيب ديده به ازاي هر واحد 2 ميليون تومان مورد تصويب دولت قرار گرفت.
با تصويب دولت همچنين مبلغ سقف فردي تسهيلات بازسازي واحدهاي مسکوني روستايي خسارت ديده ناشي از زلزله شهرستان‌ هاي زرند و کوهبنان و سيل استان کرمان از مبلغ 20 ميليون تومان به 30 ميليون تومان و براي بازسازي واحدهاي مسکوني شهري شهرستان ‌ها و استان ياد شده از مبلغ 30 ميليون ريال به 40 ميليون ريال افزايش يافت.
**آيين‌ نامه اجرايي يکي از تبصره‌ هاي قانون بودجه سال 1396 کل کشور تصويب شد
هيأت وزيران در ادامه، به بررسي آيين‌ نامه اجرايي يکي از تبصره ‌هاي قانون بودجه سال 1396 کل کشور درخصوص حمايت از خانوارهاي هدف و نيازمند و ارائه خدمات حمايتي و کمک به بخش توليد و اشتغال از محل درآمدهاي حاصل از اصلاح قيمت کالاها و خدمات پرداخت و آن را تصويب کرد.
به موجب اين آيين‌ نامه، منابع حاصل از افزايش قيمت‌ هاي مندرج در قانون هدفمند کردن يارانه‌ ها از طريق شرکت‌ هاي تابع وزارتخانه‌ هاي نفت و نيرو وصول و بابت سهم دولت از هدفمندي يارانه‌ ها به حساب متمرکز آنها نزد خزانه واريز مي‌ شود.
براساس آيين‌ نامه ياد شده، افزايش حداقل مستمري خانوارهاي مددجويان تحت حمايت کميته امداد امام خميني (ره) و سازمان بهزيستي به ترتيب براي خانوارهاي يک نفره 95 هزار تومان، خانوارهاي دو نفره 189 هزار تومان، سه نفره 253 هزار تومان، چهار نفره 337 هزار تومان و پنج نفره و بيشتر 365 هزار تومان تعيين شد.
هيأت وزيران همچنين مقرر کرد تا مبلغ 30 هزار ميليارد ريال در اختيار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي قرار گيرد تا براي اجراي بيمه نمودن افراد فاقد بيمه سلامت از طريق سازمان بيمه سلامت ايران، کاهش ميزان پرداختي بيماران بستري در بيمارستان‏ هاي وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، حفاظت و حمايت مالي از بيماران صعب‌العلاج و خاص هزينه نمايد و تا 550 ميليارد ريال از مبلغ فوق براي بيمه نمودن افراد فاقد بيمه سلامت توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در اختيار سازمان بيمه سلامت ايران قرار گيرد.
دولت به سازمان برنامه و بودجه کشور نيز اجازه داد تا سقف 8 هزار ميليارد ريال بابت حمايت از توليد، اشتغال با اولويت جوانان و فارغ التحصيلان دانشگاهي، مسکن، حمل و نقل عمومي، صادرات غيرنفتي و طرح‌ هاي بهينه‌سازي و ارتقاي ‌بهره‌وري مصرف انرژي، تقويت منابع صندوق کارآفريني اميد و همچنين براي توليد واکسن فلج اطفال تزريقي و توليد فرآورده‌هاي زيستي(بيولوژيک) انسان و براي توسعه مراکز فوريت‌هاي اجتماعي در 140 شهر بالاي 50 هزار نفر جمعيت اختصاص دهد.
هيأت وزيران همچنين کليه کارگاه‌هاي توليدي و خدماتي داراي مجوز کسب و کار را در صورت استخدام بيکاران داراي مدرک ليسانس و بالاتر که در مرکز کاريابي و مشاوره شغلي ثبت نام نموده‌اند، به مدت 2 سال از پرداخت حق بيمه سهم کارفرما معاف کرد، مشروط بر اينکه ليست بيمه ارسالي آنها به سازمان تامين اجتماعي بعد از استخدام نيروي کار جديد نسبت به قبل از استخدام فارغ‌التحصيلان دانشگاهي، افزايش يافته باشد.
**تعرفه خدمات تشخيصي و درماني در مراکز درماني خيريه در سال 96 اصلاح شد
دولت با توجه به تصميم شوراي عالي بيمه سلامت کشور براي اصلاح تعرفه خدمات تشخيصي و درماني در مراکز درماني خيريه در سال 1396، مصوب کرد تعرفه‌ هاي خدمات تشخيصي و درماني مراکز خيريه سه برابر تعرفه بخش دولتي محاسبه گردد.
**موافقت ‌نامه چارچوب تسهيل تجارت بدون کاغذ فرامرزي در آسيا و اقيانوسيه تصويب شد
هيأت وزيران با تصويب موافقت‌ نامه چارچوب تسهيل تجارت بدون کاغذ فرامرزي در آسيا و اقيانوسيه موافقت کرد.
«تجارت بدون کاغذ فرامرزي» به معني تجارت کالا از جمله واردات، صادرات، گذر و خدمات مربوط مي‌ باشد که براساس ارتباطات الکترونيکي از جمله مبادله داده‎ها و اسناد به صورت الکترونيک، انجام مي‌ شود.
اصول کلي حاکم بر اين موافقت ‌نامه عبارتند از: برابري عملکردي، عدم تبعيض در استفاده از ارتباطات الکترونيکي، بيطرفي فناوري، ارتقاء قابليت کاربرد داخلي، تسهيل تجارت پيشرفته و رعايت نظارتي، همکاري بين بخش ‌هاي دولتي و خصوصي و بهبود محيط اعتماد فرامرزي.
سيام**3070**3404**تنظيم کننده: داود نخ کوب نياسر**انتشار: محسن اسماعيلي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۳۸۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت

ایسنا/ایلام امام جمعه ایلام با بیان اینکه عملیات وعده صادق سیلی محکم مظلومان و آزادیخواهان جهان، بر چهره صهیونیست کودک‌کش بود، گفت: وعده صادق قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در منطقه و جهان را به نمایش گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین «الله‌نور کریمی‌تبار» در خطبه‌های امروز نماز جمعه ایلام، اظهار کرد: اگر بخواهیم جهش تولید تحقق پیدا کند لازم است که نگاه و رفتار متفاوتی نسبت به کار و کارگر از جمله رعایت حق، حقوق، کرامت و منزلت کارگر، کارفرما و پیمانکار داشته باشیم، اگر بخواهیم چرخه تولید رونق پیدا کند باید زمینه‌ای فراهم شود که هم کارگر باانگیزه کار کند و هم پیمانکار و تولیدکننده با انگیزه کار کند.

وی گفت: مسئولان توجه ویژه ای به نیروهای شرکتی داشته باشند، پیمانکاران باید رعایت حق و حقوق کارگران را داشته باشند و حقوق و مزایای آنان را به گونه ای پرداخت کنند که در حق کارگران اجحافی صورت نگیرد.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه یکی از مطالبات کشاورزان در فصل برداشت اختصاص سوخت و گازوئیل است، ابراز کرد: شیوه اختصاص گازوئیل به کشاورزان باید تغییر کند و راهکار جدیدی که نه سوءاستفاده کننده‌ها بتوانند سوخت را قاچاق کنند و نه کشاورز واقعی و کسانی که ماشین آلات کشاورزی دارند از میزان مناسب سوخت، محروم شوند، برای این موضوع اندیشیده شود.

کریمی‌تبار تصریح کرد: مطالبه دیگر این عزیزان این است که بهای محصول کشاورزی آن‌ها به‌موقع پرداخت شود و نکته بعدی هم بیمه محصولات کشاورزی است، شرکت‌های بیمه، اعلام کنند که چه نوع بیمه‌ای چه میزان خسارت پرداخت می‌کند، صرف این‌که محصول بیمه شود کافی نیست و آگاهی لازم به کشاورزان در این زمینه ارائه شود.

وی ادامه داد: برخی از کشاورزان محصولات خود را بیمه نکرده‌اند و دچار خسارت شده‌اند، انتظار می‌رود که دولت کار و کرامت در این زمینه کشاورزان را حمایت کند تا بخشی از خسارت‌های آنان جبران شود

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان فرماندهی قدرتمند، شجاع، هوشمند و صادق‌الوعد در عرصه معادلات نظامی و سیاسی دنیا شناخته شده است و اکنون به برکت این عملیات، جهان را در ۲ قطب ظالم و حامی مظلوم می‌بینیم و خدا را شکر که حمایت‌کنندگان از مظلوم به‌مراتب بیشتر از حامیان رژیم اشغالگر قدس هستند.

کریمی‌تبار تأکید کرد: امروز در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا دانشجویان و اساتید دانشگاه به طرف‌داری از مردم مظلوم غزه فریاد می‌زنند، پرچم فلسطین را به اهتزاز درمی‌آورند و مورد ضرب‌وشتم پلیس قرار می‌گیرند اما دست از حمایت برنمی‌دارند، پیام این حضور دانشگاهیان در حمایت از مظلومان، این است که نظام استکباری از درون در حال متلاشی شدن است.

وی ادامه داد: امروز فناوری جمهوری اسلامی در دنیا، در عرصه اقتصاد و در عرصه نظامی تاثیرگذار است، دشمن خیال می‌کرد با تحریم می‌تواند جمهوری اسلامی را از مسیر خدایی که دارد، منصرف کند و دست ذلت را به سمت استکبار جهانی دراز کند، اما اکنون فهمیده‌اند که با چه ادبیات مؤدبانه‌ای با جمهوری اسلامی گفت و گو و مذاکره داشته باشند و خدا را بر این عزت و اقتدار سپاسگزاریم.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تمرین تیم ملی والیبال و یک تماشاگر ویژه: آقای رئیس!
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • مهم‌ترین مانع اجرای عدالت، دنیاطلبی و دنیاگرایی است
  • فرصتی طلایی برای درخشش در جشنواره فروش بیمه میهن
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • وعده صادق قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت
  • حضرت نجمه خاتون علیهاالسلام، مصداقی برای آیه شریفه تطهیر است