Web Analytics Made Easy - Statcounter


قائم مقام شهردار منطقه ۴ تهران گفت: تمهیدات لازم برای کاهش خطرهای احتمالی اماکن تجاری و مسکونی پرتردد در مواقع بحرانی پیش بینی شده است.

به گزارش امتداد نیوز، محمد خبازها در جلسه اضطراری شناسایی نقاط خطر ساز و مراکز تجاری آسیب پذیر در زمان های وقوع بحران و حوادث غیر مترقبه گفت: با توجه به برگزاری جلسات تخصصی با مسئولان ستاد مدیریت بحران، رسیدگی به وضعیت ایمنی مجتمع های تجاری و مسکونی پر تردد و ارایه آموزش های لازم به مالکان این ساختمان ها در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه از راه اندازی گروه های مدیریت بحران اماکن تجاری و مسکونی خبر داد و گفت: به منظور آشنایی بیشتر شهروندان منطقه با نحوه امداد رسانی و کاهش خطرهای احتمالی در مواقع بروز حوادث به ویژه زلزله، ضمن راه اندازی گروه های مدیریت بحران، گروه های دوام محلات تقویت می شوند.

خبازها افزود: با توجه به تشکیل گروه های مدیریت بحران در مجتمع های تجاری گلستان، دنیای نور و پارسیان ، برگزاری سمینارهای تخصصی مدیریت بحران، کلاس های آموزشی اطفاء حریق و کلاس های آموزشی کمک های اولیه برای ساکنان این مراکز تشکیل شده است.

قائم مقام شهردار منطقه ۴ با بیان اینکه اقدامات لازم نیز جهت پیشگیری وضعیت نا ایمن ساختمان ها و اماکن عمومی صورت گرفته است افزود: با همکاری ستاد مدیریت بحران منطقه و سازمان آتش نشانی، از کلیه ساختمان ها و اماکن تجاری بالای ۲۵ نفر ساکن یا تردد بازدید و تمهیدات لازم جهت شناسایی خطرات احتمالی صورت گرفته است.

وی با اشاره به ماده ۳۳ مجوز تقویت و عملیاتی نمودن مدیریت بحران شهر تهران گفت: اماکنی که دست کم ۲۵ نفر ساکن یا کارمند داشته باشند و یا در ساعاتی از روز بیش از ۲۵ نفر مراجعه کننده داشته باشند، شش طبقه باشند و در صورتی که آسیب به سازه یا عملکرد آن محل برای ساکنان مناطق مجاور ایجاد خطر کند به صورت ویژه به وضعیت آنان رسیدگی خواهد شد.

خبازها ضمن دعوت از مدیران مراکز تجاری و مسکونی با شرایط خاص خاطر نشان کرد: به منظور افزایش ایمنی شهروندان و پیشگیری از بروز خطرهای احتمالی، لازم است تا مدیران مراکز تجاری و مسکونی همکاری مطلوبی با ستاد مدیریت بحران منطقه ۴ داشته باشند.

قائم مقام شهردار منطقه ۴ گفت: در صورت عدم توجه به اخطارهای شهرداری و تمکین مراکز تجاری خطرساز در محدوده منطقه ۴، بر اساس قوانین و مقرارات با خاطیان برخورد می شود.

true برچسب ها : آتش نشانی مجتمع رفاهی شهر محمد خبازها true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۳۸۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم

ایسنا/هرمزگان سرپرست مدیریت بحران، ایمنی و پدافند غیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران با حضور بیش از ۳۰ تن از مدیران سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد.

به گزارش ایسنا؛ مجید فرهادی سرپرست مدیریت بحران، ایمنی و پدافند غیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان این مطلب، اظهار کرد: هدف از برگزاری این دوره آموزشی ایجاد آمادگی برای مدیران سازمان جهت کاهش آسیب‌های ناشی وقوع حوادث غیرقابل پیش‌بینی و بروز خطرات و سوانح و بحران‌های مختلف بود.

وی ادامه داد: مبانی و مفاهیم مدیریت بحران، لجستیک، ارزیابی سانحه، مدیریت و فرماندهی، آشنایی با مخاطرات مختلف، حمایت‌های روانی، مدیریت جست و جو و نجات، مدیریت عملیات امداد و آشنایی با قوانین حوزه امداد و نجات با رویکرد عملیاتی از مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد.

فرهادی گفت: مدیریت بحران مفهومی است که سازمان‌ها بیش از هر زمانی به آن می پردازند و دولت‌ها نیز برای کاهش شدت و اثر مخاطرات خود، از مباحث مربوط به مدیریت بحران بهره می‌گیرند.

بنا بر این گزارش، بهزاد پورمحمد، معاون مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران به عنوان مدرس در نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم حضور داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار مدیریت بحران استان تهران درباره بارندگی‌های آخر هفته
  • هشدار درباره فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران
  • برگزاری نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم
  • هشدار مدیریت بحران استان تهران درمورد فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات
  • هشدار مدیریت بحران مبنی بر فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی تا نیمه اردیبهشت
  • هشدار مدیریت بحران مبنی بر فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران 
  • آماده باش مدیریت بحران برای احتمال وقوع سیلاب در ۴ استان
  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است
  • لزوم آماده‌باش همه دستگاه‌ها به دنبال صدور هشدار نارنجی هواشناسی