Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد، مقامات اتحادیه اروپا در برخورد با مسکو سیاستی مستقل و مبتنی بر منافع مشترک اروپایی در پیش گرفته و تحت فشارهای آمریکا از این کشور دنباله‌روی نکنند.به گزارش بلاغ، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه ابراز امیدواری نمود که کشورهای عضو اتحادیه اروپا دنباله روی کشورهایی نباشند که در برقراری روابط با مسکو و برای حل مشکلات داخلی خود، از اصل «روس‌هراسی» استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاوروف امروز در مصاحبه با روزنامه قبرسی «سیمرینی» (Simerini) گفت: «واضح است که دنباله روی اتحادیه اروپا از آمریکا تحت اعمال فشارهای واشنگتن و ادامه مارپیچ تحریمهای ضدروسی، آسیب جدی به روابط بین دولتی کشورهای اروپایی با مسکو وارد کرده است. در این رابطه ما از موضع گیری دولت قبرس که همواره خواستار عادی شدن هرچه سریعتر روابط اتحادیه اروپا با روسیه است، قدردانی می کنیم.»

به گفته وی، دورنمای روابط آتی بین مسکو و بروکسل در جریان دیدار "ولادیمیر پوتین" و "نیکوس آناستاسیادیس" روسای جمهوری روسیه و قبرس در ماه اکتبر سال جاری در مسکو نیز مورد بررسی دقیق قرار گرفت.

وزیر خارجه روسیه یادآور شد که مقامات مسکو به خوبی می دانند که در محافل سیاسی و بخصوص محافل تجاری کشورهای عضو اتحادیه اروپا نارضایتی از وضعیت کنونی روابط دو طرف که در نتیجه اعمال تحریم‌های تحمیلی بوجود آمده، افزایش یافته است.

سرگئی لاوروف گفت: «مسئله این است که مقامات اتحادیه اروپا تا چه حدی صدای این ساختارهای اروپایی را شنیده و تمایلات مقامات قبرس و دیگر کشورهای واقع گرا را مورد توجه قرار می دهند. مقامات مسکو امیدوارند که عقل سلیم بالاخره بر سیاستهای بروکسل فایق آید و مقامات اتحادیه اروپا توانایی آن را پیدا کنند تا سیاست این سازمان در برخورد با روسیه را صرفا بر اساس "منافع مشترک اروپایی" اجرا کنند و از دنباله روی گروه کشورهای معدودی که سیاست "روس هراسی" را برای حل و فصل مشکلات داخلی خود در پیش گرفته اند، دست بردارند.»

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۳۹۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش قدس آنلاین، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در ریاض به سر می‌برد، اعلام کرد: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین، تقسیم زمین است.

به نقل از یورونیوز، رئیس دیپلماسی اروپا در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض با همتای سعودی خود دیدار کرد.

در این دیدار، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

بورل اظهار کرد: به من گفتند که جغرافیا دیگر مهم نیست. در اوکراین، جنگ برای سرزمین است و اینجا در غزه و فلسطین، جنگ برای سرزمین است، دو طرف برای یک سرزمین می‌جنگند و تنها راه‌حل این است که آن را به اشتراک بگذارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • اروپا در حال سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز در حمایت از فلسطین است
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند