Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@04:13:48 GMT

خستگي دائمي در خانم باردار

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۴۰۱۶۵

خستگي دائمي در خانم باردار

خبرگزاري آريا -

بيشترين چيزي كه بسياري از زنان از اوايل دوران بارداري خود به ياد مي آورند، احساس خستگي دايمي‌ است.
بارداري، فشار مضاعفي بر بدن وارد مي کند و مي‌تواند با خستگي بسيار همراه باشد. حتي زناني که قبلا شب ها دير مي خوابيدند، در دوران بارداري خود ممکن است به دليل خستگي مفرط نتوانند بيشتر از ساعت 8 شب بيدار بمانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين خستگي ناشي از تغييرات بدن، به ويژه تغييرات هورموني در بارداري است.
بدخوابي شبانه به ويژه در صورتي كه خانم باردار مجبور باشد چند بار براي ادرار كردن بيدار شود، وجود دارد. تهوع و استفراغ هم مي‌تواند مزيد بر علت باشد.
نهايتا اينكه خانم باردار ممكن است در مورد بارداري خود، افسرده و مضطرب باشد و نتواند خوب بخوابد. اگر فعاليت روزانه هم زياد باشد، قطعا خستگي‌اش بيشتر خواهد شد.
دوران خستگي و تهوع بارداري در افراد مختلف متفاوت است، ولي به‌طور كلي معمولا تا شروع سه ماهه دوم بارداري (تا آخر ماه سه يا چهار بارداري) ادامه مي‌يابد. اگر بعد از اين مدت، هنوز احساس خستگي وجود داشته باشد، بهتر است با پزشك خود مشورت كنيد.
البته متاسفانه اين وضعيت، حدود ماه هفتم دوباره تكرار مي‌شود. در آن زمان زن باردار، بار سنگيني را با خود حمل مي‌كند و ممكن است به دلايل متعدد از جمله كمردرد، ترش کردن معده، گرفتگي عضلات پا، حركات جنين و به ويژه تكرر ادرار نتواند در طول شب خوب بخوابد.
بعضي زنان در تمام طول دوران بارداري خود احساس خستگي دارند، ولي براي مطمئن شدن از اينكه مشكل ديگري وجود ندارد، بهتر است حتماً با پزشك خود مشورت كنند.
چه بايد کرد؟
به هشدارهايي كه بدن‌تان به شما مي‌دهد توجه كنيد. سعي كنيد شب ها زودتر بخوابيد و در طول شب خواب كافي داشته باشيد (حداقل 9 تا 10 ساعت، البته در صورتي كه بتوانيد بخوابيد.)
سعي كنيد در طول روز چرتي بزنيد. اگر سر كار مي‌رويد، يك چرت 15 دقيقه‌اي هم خيلي به شما كمك مي ‌كند. حتي اگر در محل كارتان امكان دراز كشيدن (مثلاً در نمازخانه) وجود ندارد، سرتان را روي ميز بگذاريد و استراحت كنيد. اگر ماشين داريد، مي‌توانيد صندلي آن را بخوابانيد و داخل ماشين استراحت كوتاهي كنيد.
سعي كنيد برنامه‌هاي روزانه تان را تنظيم كنيد. در صورت امكان سعي كنيد از تعهدات كاري‌تان كم كنيد و كارهاي‌تان را براي آخر هفته به منزل ببريد. به اين شکل شايد بتوانيد يكي دو ساعت زودتر به خانه برويد.
اگر مي‌توانيد يك روز از وسط هفته را مرخصي (استحقاقي و يا اگر حالتان خوب نيست استعلاجي) بگيريد. اگر خانه‌دار هستيد، هر از گاهي استراحتي به خود بدهيد و اگر فرزندان ديگري هم داريد، نگهداري آنها را به فرد ديگري بسپاريد تا بتوانيد استراحت كنيد.
تغذيه صحيح و مناسبي داشته باشيد. بدن شما به 300 كالري اضافي (علاوه بر کالري قبلي) در روز نياز دارد كه البته نبايد از مواد غذايي مثل چيپس و شكلات تامين شود.
يك رژيم‌غذايي سالم شامل سبزي‌ها، ميوه‌ها، نان و غلات (سبوس دار)، شير و گوشت بدون چربي است. خوردن هله‌هوله، اشتهاي شما را براي مصرف مواد غذايي سالم کاهش مي دهد.
تنقلات مناسب در يك رژيم غذايي سالم شامل ميوه و ماست است. همچنين سعي كنيد كافئين (قهوه، چاي و نوشابه سياه) كمتري مصرف كنيد و آب زيادي بنوشيد.
هر روز كمي ‌ورزش سبك (نه شديد) انجام دهيد. ممكن است حس كنيد كه تواني براي ورزش كردن نداريد، ولي با اين حال سعي خود را بكنيد. توجه داشته باشيد كه يك ورزش سبك مثل پياده‌روي كوتاه مدت با سرعت آهسته، مي‌تواند حالتان را بهتر كند.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۴۰۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای بارداری در سن بالا باید این چکاپ ها را انجام دهید + فیلم

دریافت 5 MB

به گزارش همشهری آنلاین‌، بارداری بعد از ۳۵ سالگی در ردیف بارداری‌های پرخطر محسوب می‌شود، بنابراین لازم است تا مادر قبل از اقدام به بارداری چکاپ‌هایی را انجام دهد. فاطمه عدالت فر کارشناس مامایی، به چند مورد از چکاپ‌های مهم از جمله فشار خون و آزمایش های مربوط به قلب برای مادران بالای ۴۰ سالی که می‌خواهند باردار شوند، اشاره کرده است.

کد خبر 848347 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها سقط جنین خبر مهم بیماری - قلبی زنان - زایمان جنین بیماری - فشار خون مادر

دیگر خبرها

  • احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟
  • چکاپ‌های مهم برای بارداری در سنین بالا (فیلم)
  • برای بارداری در سن بالا باید این چکاپ ها را انجام دهید + فیلم
  • چکاپ‌های مهم برای بارداری در سنین بالا + فیلم
  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی
  • ویدیو کامنت| دلایل خستگی دائمی چیست؟
  • 6 علامت که می‌تواند نشان دهنده تومور مغزی باشد
  • جزئیات طرح «یسنا» یارانه ویژه مادران باردار + مبلغ و نحوه استعلام
  • رفع خستگی چشم با شستشوی یک دقیقه چشم
  • خسته هستید؟ این غذاها را بخورید