Web Analytics Made Easy - Statcounter

چند روزی است که بازاریان استان بوشهر در گناوه، بندرریگ، دیر و دیگر بنادر استان در اعتراض به این مصوبه مغازه‌های خود را تعطیل کرده‌اند. با هدف ساماندهی ته‌لنجی یا واردات کالای همراه ملوان طرحی در دولت تصویب شد که اجرای این طرح واردات کالا را سخت‌تر کرده و این موضوع اعتراض بازاریان را در پی داشته است.

به گزارش جنوب نیوز، کالای ته لنجی یا ملوانی، کالایی است که صاحبان لنج و خدمه مجاز به واردات آن هستند که بسیاری از اهالی استان بوشهر از این طریق امرار معاش می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازارهای گسترده مرزنشینان در نقاط مختلف استان بوشهر بر اساس این مصوبه دارای رونق فراوانی بوده و افراد زیادی در این عرصه اشتغال دارند که اجرای طرح ساماندهی ته‌لنجی باعث شده تا این بازارها از رونق بیفتند.

هر چند که مسئولان استان بوشهر در ابتدای تصویب طرح ته‌لنجی ادعا می‌کردند که این طرح زمینه بهبود معیشت لنج‌داران، ملوانان و بازاریان را فراهم می‌کند ولی اینگونه نشد و عرصه هر روز بر این اقشار تنگ و تنگ‌تر شده است.


حالا چند روزی است که بازاریان استان بوشهر در گناوه، بندرریگ، دیر و دیگر بنادر استان در اعتراض به این مصوبه مغازه‌های خود را تعطیل کرده‌اند.

بازاریان گناوه از روز گذشته تحت تاثیر اعتراض قرار گرفته است و ملوانان ولنج‌داران بندر ریگ و شهرستان دیر نیز خواستار رسیدگی به این وضعیت هستند.

تلاش برای رفع مشکل ته‌لنجی

حمزه اعتماد فرماندار دیر در جمع بازاریان به مصوبه ته لنجی اظهار داشت: ته لنجی مشکل کل استان است؛ قول‌هایی برای برگشت مصوبه ته لنجی به روال قبل در هفته جاری داده شده است که اگر این کار در گناوه و دیگر بنادر انجام شود در دیر هم اجرا می شود.

سید علی پاک‌نژاد، فرماندار شهرستان گناوه نیز در جمع بازاریان و ملوانان شهرستان گناوه اظهار داشت: طی روزهای آینده مشکل ته لنجی مرتفع می شود.


قوانین سختگیرانه برای مرزنشینان

نماینده جنوب استان بوشهر نیز در نطق امروز مجلس اظهار داشت: آقای رییس جمهور، جنابعالی با شعار بهبود وضع اقتصادی وارد کارزار انتخابات و رئیس جمهور شدید، اما از شرایط اقتصادی مردم اطلاع ندارید.

سکینه الماسی اضافه کرد: با قوانین سختگیرانه مشکلاتی برای مرزنشینان به وجود آمده است و امروز مردم دیلم، دیر، عسلویه، کنگان و گناوه به روز سیاه نشسته‌اند.

وی اضافه کرد: گناه آنها چیست که ناکامی‌های کلان اقتصادی در کشور به گردن مرزنشینان افتاده و غیر از ته‌لنجی هیچ فرصت دیگری برای ارتزاق ندارند./ مرجع: مهر

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۴۰۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی شدید و آبگرفتگی معابر در گناوه

دریافت 119 MB کد خبر 6095151

دیگر خبرها

  • نارضایتی تولیدکنندگان در سال جهش تولید با مشارکت مردم
  • بهبود وضعیت ساماندهی محموله‌ها و کالاها در بنادر و گمرکات استان هرمزگان
  • بارندگی شدید و آبگرفتگی معابر در گناوه
  • پیکر شهید دفاع مقدس بوشهری پس از ۴۰ سال شناسایی شد
  • کاهش نارضایتی مردم از وضعیت نظافت تهران | جزییات تماس مردم با ۱۳۷ در این حوزه چه چیز را نشان می دهد؟
  • نارضایتی متقاضیان از تاخیر در تحویل خودروی جک اس ۵
  • ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد
  • نارضایتی وزیر ارشاد از وضعیت روزنامه‌نگاران حوزه طنز
  • وضعیت زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود