Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، گودرز امیری، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان در مراسم تکریم و تودیع مدیران کل میراث فرهنگی استان لرستان که یک‌‎شنبه، سوم دی‎ماه برگزار شد، گفت: لرستان یکی‌از استان‌های زیبا و مستعد در زمینه توسعه گردشگری بوده که مبنای توسعه آن در گردشگری، حفظ آثار و تولید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این‌که مردم و سرمایه‌گذاران در این زمینه می‌توانند نقش مؤثری داشته باشند و مسئولین تسهیل کننده مسیر هستند، ادامه داد: سابقه تاریخی تولید مفرغ لرستان به ده‌ها هزار سال قبل برگشته و هم‌اکنون در موزه‌های مهم دنیا نگهداری می‌شوند اما حال صادرات صنایع دستی صفر است که جای تاسف دارد.
امیری یادآور شد: برای توسعه گردشگری حتماً نباید هتل و زیرساخت‌های زیادی وجود داشته باشد و می‌توان با احیای غذاهای قدیمی، بوم‌گردی و... آن‌را تحقق بخشید و این وظیفه به عهده مردم است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان بیان کرد: دولت در راستای گردشگری برای احداث خانه گردشگری تسهیلات درن ظر گرفته که کار ارزشمندی است و می‌تواند باعث رونق این مهم شود.
وی به احداث باغ‌های گردشگری نیز اشاره کرد و گفت: این کار اقدام مهمی است و می‌توان تنها با تأمین روشنایی، آب و جایی برای اسکان مسافران، پذیرای گردشگران بود و سبب اشتغال و رونق اقتصادی منطقه شد.
امیری با بیان این‌که در زمینه اشتغال فراگیر تسهیلات خوبی درنظر گرفته شده است، اظهارکرد: در کنار آن تسهیلات روستایی نیز اعطا می‌شود که از یارانه برخوردار بوده و می‌توانند تسهیل‌گر نیز باشند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان در راستای حفظ آثار تاریخی موضوع بازسازی آنها را یکی‌از موارد مهم عنوان کرد و گفت: در این راستا نیاز به اعتبار است که از مسئولان سازمان میراث فرهنگی درخواست داریم بودجه‌های لازم را تأمین کنند.
وی از تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری در بحث گردشگری استان خبر داد و بیان کرد: در همین راستا شهرداری‌ها و دهیاری‌ها آمادگی لازم را برای حمایت از سرمایه‌گذاران دارند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن مجوزهای لازم صادر خواهد شد.
امیری به کانون‌های گردشگری بسیار زیبا و بکر در استان اشاره کرد و افزود: در این نقاط خدماتی ارائه نمی‌شود و همه منتظرند که دولت پای کار بیاید که دیدگاه غلطی است چراکه دولت تنها می‌تواند تسهیل‌گر مسیر باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان به چهار فصل بودن استان اشاره کرد و گفت: این استان مستعد طبیعت‌گردی است و می‌تواند در تمام فصول گردشگران را جذب کند.
وی با تأکید بر این‌که باید همایش‌های ویژه توسعه گردشگری در استان برگزار شود، اظهارکرد: در این مراسم می‌توان نظر مسئولان و سرمایه‌گذاران را جذب و با دیدگاه مردم آشنا شد.
امیری بیان کرد: لرستان سرزمینی با منابع غنی آب است که در جذب گردشگر از آنها استفاده نمی‌شود. باید در این راستا برنامه‌ریزی بیشتری صورت بگیرد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۴۲۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بهاباد شناسی برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش بهاباد شناسی با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان یزد و فرمانداری شهرستان بهاباد و موزه تاریخ شهرستان بهاباد به مناسبت هفته اسناد ملی و میراث مکتوب و بزرگداشت شیخ کلینی (ره) و هفته میراث فرهنگی و روز موزه ها با حضور جمعی از نویسندگان، مورخین و مفاخر علمی و فرهنگی استان یزد برگزار می شود.

بازدید از ده عروس، بازدید از موزه تاریخ، برگزاری همایش بهاباد شناسی، رونمایی از کتاب جاذبه‌های گردشگری شهرستان بهاباد و امضای تفاهم‌نامه همکاری فی ما بین سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان یزد و موزه تاریخ بهاباد و بازدید از سنگ نگاره های تاریخی و محوطه باستانی بهاباد از بخش های این همایش استانی است.

کد خبر 6093354

دیگر خبرها

  • همایش روانشناسی در دانشگاه آزاد قم برگزار شد
  • کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است
  • بذرپاش عازم ابوظبی شد
  • همایش بهاباد شناسی برگزار می شود
  • اکسپو فرصتی برای توسعه
  • جشن روز کارگر در بوشهر برگزار شد
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال
  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود
  • بازوان توانمند کارگران تضمین کننده توسعه و رونق تولید در جامعه است
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود