Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ فلاحی مطلق معاون فرهنگی دانشگاه لرستان با بیان اینکه اساساً وقتی فکری بخواهد تجزیه و تحلیل شود و جهت آن مشخص باشد حتماً باید عرضه شود، گفت: چنانچه اندیشه‌ای عرضه نشود و مورد نقد و نقادی قرار نگیرد این اندیشه حسن و عیب آن پوشیده می‌ماند و چنانچه ضعف و سستی داشته باشد باقی می‌ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: اگر اندیشه و فکرها عرضه شوند و مورد نقادی و حلاجی قرار گیرد اولین اثر خوب آن برداشته شدن کجی‌ها و کاستی‌هاست و به جای آن نقاط محکم و قوی می‌نشیند و این اندیشه بارور می‌شود.

معاون فرهنگی دانشگاه لرستان بیان کرد: البته کرسی‌های آزاداندیشی با معیار اساسی کمتر ممکن است برگزار شود و یک سری محدودیت‌ها خواه ناخواه وجود دارد که قبل از آنکه ناشی از آئین‌نامه‌ها و قوانین باشد ناشی از محدودیت‌های نفسانی انسان‌هاست که طرح‌های بی‌جا دارند و اجازه نمی‌دهند اندیشه‌ها و طرز تفکرات مطرح و جنگی نرم ایجاد شود.

فلاحی مطلق تاکید کرد: جنگ نرم موضوع خوبی است به شرطی که بهداشتی باشد یعنی دروغ، دغل و فریب در آن نباشد بلکه دقیقاً اندیشه‌ها باید با هم درگیر شوند و اندیشه‌ای که قوی و سترک باشد خواه ناخواه غالب و پیروز می‌شود و اندیشه‌ای که ضعیف‌تر باشد کنار می‌رود.

این مسئول تصریح کرد: اندیشه‌ها دائماً در حال پیشرفت و تکامل بوده اما محدودیت‌هایی که از جانب افراد تراشیده می‌شود و براساس سلیقه افراد بوده را ملاک قرار می‌دهیم که موجب یک سری تنگ‌نظری، کم‌اندیشی و کج‌اندیشی شده و نتوانسته‌ایم به درستی عرضه کنیم.

این مدرس دانشگاه بیان کرد: هر چند کرسی‌ها مورد استقبال هستند اما جوانان ما با شور، عشق، عطش و طهارت روحی که دارند از کرسی‌ها استقبال می‌کنند و به دنبال به دست آوردن حق و حقیقت هستند.

فلاحی مطلق افزود: ینها می‌آیند اندیشه‌های کاربردی را مطرح کنند و صاحب اندیشه‌ها، کاستی‌ها و نقاط قوت و فکر خود را می‌شناسد و آنهایی که افکارشان منطقی و مستدل نیست متوجه نقص افکار خود می‌شوند؛ در واقع کرسی‌های ازاداندیشی تمرین و ورزشی فکری است و بیانگر حقیقت و روشنگری ارزش‌های متفاوت است.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر دانشجویان طرفدار و علاقمند به بحث‌های دینی و ولایت، امامت،نهضت عاشورا و مناسبت‌های دینی و تفاوت‌هایی که در عرفان و تصوف و تفاوت و اشتراکات ادیان هستند، تصریح کرد: البته برخی مطالب را نیز می‌توان با حلاجی کردن برای دانشجویان جذاب کرد.

منبع: ایسنا

202

کرسی آزاد اندیشی حقیقت روشنگری ارزش ها

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۴۳۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقیمی: اندیشه امت‌سازی به سرعت در حال تحقق است

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، بیانیه سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در حمایت از تجمعات دانشجویی در آمریکا و اروپا و در واکنش به سرکوب اعتراضات گسترده در ده‌ها دانشگاه آمریکا، به این شرح است:

محکومیت جنایات رژیم اشغالگر قدس در فلسطین و غزه عزیز مدتهاست که از مرز‌های کشور‌های محور مقاومت فراتر رفته و بویژه در کشور‌هایی که حاکمان‌شان با حمایت آشکار از ددمنشی‌های اسرائیل در غزه، نقطه سیاه دیگری بر عملکرد خود ثبت نموده‌اند، انسان‌های حق‌طلب و آزادی‌خواه به میدان آمده‌اند.

امروز اعتراضات ماه‌های اخیر مردم جویای نور و بری از ظلمت در کشور‌های حامی رژیم خونخوار صهیونیستی، دیگر محدود به تظاهرات مردم در خیابان‌ها نیست بلکه با شکلی منسجم‌تر، خود را در قالب شکل‌گیری و گسترده شدن اعتراضات و تجمعات دانشجویی در قلب آمریکا و کشور‌های اروپایی نشان می‌دهد؛ اعتراضاتی که بی‌شک با ورود اساتید و دانشجویان، لرزه بر دستگاه‌های حامی صهیونیسم انداخته است.

مقابله با این اعتراضات دانشجویی، ضرب و شتم و دستگیری گسترده دانشجویان و هتک حرمت استادان دانشگاه در آمریکا و حتی تهدید و اجبار رؤسای دانشگاه‌ها به برکناری و استعفا، همه حکایت از تنگ‌تر شدن عرصه و باختن قافیه از سوی هیأت حاکم در کشور حامی اصلی رژیم اشغالگر قدس دارد و باطل‌السحر ادعا‌ها و القاگری‌ها درباره آزادی آکادمیک در دانشگاه‌های این کشور است.

گسترده شدن اعتراضات در ده‌ها دانشگاه آمریکا و کشیده شدن زبانه‌های آن به دانشگاه‌هایی در انگلیس و فرانسه و …، با خطا‌های محاسباتی که از سوی حکام این کشور‌ها در قبال این حرکت صورت می‌گیرد، رژیم صهیونیستی و ایادی آن را در باتلاقی به مراتب دهشتناک‌تر و عمیق‌تر از آنچه در آن فرو رفته‌اند، می‌بلعد؛ و تازه این آغاز ماجراست.

در اندیشه ما "خون شهید جاذبه خاک را خواهد شکست و ظلمت را خواهد درید و معبری از نور خواهد گشود. " آن زمان که می‌گفتیم عاشقان مکتب حاج قاسم سلیمانی، عاشق شهادتند و هر قطره خون یکایک شهدایی که تقدیم راه مقاومت می‌شود، مایه رویش انسان‌هایی بیدارتر و مصمم‌تر برای نهضت و تحکیم و تقویت گفتمان الهام‌بخش مقاومت در سراسر گیتی خواهد شد، وعده صادق آن یعنی همین به میدان آمدن استادان و جوانان دانشجو از هر دین و آئینی در قلب آمریکا و اروپا را قریب می‌دانستیم.

کشتار وحشیانه کودکان، زنان و مبارزان و مجاهدان در غزه و ناتوانی سازمان‌های بین‌المللی در متوقف ساختن جنایت‌های ددمنشانه رژیم صهیونیستی و حامیانش، موضع‌گیری‌های آزادگان دنیا را عالم‌گیر نموده و وجدان‌های بیدار جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا در نفی بیدادگری و کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل را رقم زده است.

اکنون که دانشجویان در آمریکا و اروپا، اراده خود برای ایستادگی در برابر ظلمت و سیاهی را فریاد می‌زنند و با وجود مقابله گسترده پلیس و دستگاه‌های امنیتی، نه تنها از مسیر خود منحرف نشده بلکه اعتراضات را گسترده‌تر نموده‌اند، به آنها پیام می‌دهیم که ما در ایران تجربه مقابله با جور را در دوران ستمشاهی داریم، دانشجویان و جوانان و استادان و فرهیختگان بسیاری در کشورمان هزینه داده‌اند تا نهضت به رهبری پیر روشن ضمیر انقلاب اسلامی ایران به نتیجه برسد.

امروز آرمان‌های انقلاب خمینی کبیر فراتر از مرز‌های جغرافیایی و ملت‌ها رفته است و به برکت خون شهدا و هدایت‌های ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی)، اندیشه امت‌سازی به سرعت در حال تحقق است و‌ای بسا هراس ایادی استکبار از امکان ملحق شدن شما به این اندیشه است که زورمندانه و با اعمال قدرت قهری در صدد تحدید و تهدید حرکت شما برآمده‌اند.

دانشجویان عدالت‌خواه و استادان پیشگام آزادی در آمریکا و اروپا؛ پیام ما را دریافت کنید، از پای ننشینید، رهایی هزینه دارد. ما دانشگاهیان ایران اسلامی به برکت خون شهیدان‌مان، آزادانه آرمان آزادی فلسطین را فریاد می‌زنیم؛ باشد که با ایستادگی و رادمردی، همپای همه آزادی‌خواهان جهان، سرافرازانه در جشن آزادی، شکرگزار باری تعالی باشیم، به یکدیگر سلام دهیم و به ارواح شهدای مقاومت درود فرستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی دانشگاه پیام نور خوزستان
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • شرایط برای عرضه ظرفیت‌های خراسان جنوبی در اکسپو فراهم است
  • هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • واکنش به کشتار در غزه؛ حقیقت جنبش‌های دانشجویی در آمریکا
  • اعتراضات دانشجویی در ⁧آمریکا⁩ بیانگر مظلومیت فلسطینیان است
  • مقیمی: اندیشه امت‌سازی به سرعت در حال تحقق است
  • رئیس دانشگاه تهران: اندیشه امت‌سازی به سرعت در حال تحقق است
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان