Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-07@02:40:20 GMT

رئیس پارلمان اردن روابط با ایران را خواستار شد

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۴۵۴۹۱

رئیس پارلمان اردن روابط با ایران را خواستار شد

به گزارش ایلنا به نقل از القدس‌العربی، در شرایطی‌که رسانه‌ها از بروز اختلافات استراتژیک میان اردن و عربستان سعودی و تنشی مخفی میان این دو کشور در پی اقدام توجیه‌ناپذیر آمریکا در به‌رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی سخن می‌گویند، «عاطف الطراونه» رئیس پارلمان اردن خواستار گسترش ائتلاف‌های کشورش در منطقه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عاطف الطراونه، روز گذشته در نشست پارلمان گفت: «امروز اهمیت دارد که اردن مبنای گزینه‌ها و ائتلاف‌هایش را گسترش دهد بدون آن‌که تاثیری بر روابط استراتژیک‌مان با برادران‌مان در خلیج‌فارس تاثیر بگذارد، همگان باید نسبت به تداوم تهدیدها علیه قضیه فلسطین که در نتیجه سرگرم بودن کشورها به مسائل (داخلی‌شان) است، هشیار باشند؛ چرا که این امر می‌تواند بحران‌های فراگیری در منطقه به‌وجود بیاورد.»

وی در این‌باره همچنین به موضوع قیمومیت دینی اردن بر اماکن مقدس مسلمانان و مسیحیان در قدس اشاره کرد؛ توافقی که میان اردن و اسرائیل در سال ۱۹۹۴ در چارچوب پیمان صلح دوجانبه حاصل شده است که به موجب آن، این کشور تنها طرفی است که قیمومیت مقدسات دینی در این شهر اشغالی را برعهده دارد.

 این در حالی‌ست که طبق اعلام منابعی در پارلمان اردن، عربستان سعودی هفته گذشته در نشست اتحادیه پارلمانی عربی با این قیمومیت اردن مخالفت کرده است.

موضع رئیس پارلمان اردن پس از آن اتخاذ شد که وی هفته گذشته با «مجتبی فردوسی‌پور» سفیر ایران و «ایمن علوش» کاردار سفیر سوریه در امان دیدار کرده است.

 الطراونه در این دیدار، پیروزی‌های ارتش سوریه بر تروریسم را تبریک گفته است.

این دیپلمات‌های ایرانی و سوریه نیز حمایت کشورشان از قیمومیت «عبدالله دوم» پادشاه اردن بر مقدسات دینی در قدس را مورد تأکید قرار دادند.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۴۵۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکرون خواستار دستیابی نتانیاهو به توافق آتش بس شد

امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواست تا به توافق آتش بس با حماس دست یابد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از فرانس پرس، ماکرون امروز یکشنبه در جریان تماس تلفنی با نتانیاهو از وی خواست تا در مذاکرات با حماس به یک توافق آتش بس در غزه دست پیدا کند.

دفتر ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد که ماکرون نتانیاهو را ترغیب کرده تا مذاکرات که می‌تواند منجر به آزادی اسرا، حفاظت از غیرنظامیان و تنش زدایی منطقه‌ای شود را به طور موفقیت آمیز کامل کند.

یک مقام آگاه از مذاکرات آتش بس در غزه به رویترز گفت که ویلیام برنز رئیس سیا برای یک دیدار اضطراری با نخست وزیر قطر به دوحه سفر می‌کند در حالیکه مذاکرات غزه «در آستانه فروپاشی» است.

رویترز از سفر رئیس سیا به دوحه خبر داد

این مقام همچنین بیان کرد که واشنگتن و دوحه فشار حداکثری را بر روی اسرائیل و حماس بمنظور ادامه مذاکرات وارد خواهند آورد.

رژیم صهیونیستی چشم‌انداز آتش‌بس در غزه را تضعیف کرده زیرا درخواست حماس مبنی بر پایان جنگ و خروج نظامیانش از غزه در ازای آزادی گروگان‌ها را نمی‌پذیرد.

حماس امروز اعلام کرد که دور مذاکرات آتش بس در قاهره به پایان رسیده است و هیات حماس امشب برای مذاکره با رهبری این گروه به قطر باز خواهد گشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اهمیت پیام‌های رئیس اقلیم کردستان عراق در تهران
  • توجه ویژه رسانه‌های عربی به سفر «مهم» بارزانی به ایران
  • از سوء استفاده صهیونیست‌ها و عناصر ضدانقلاب از اقلیم کردستان علیه ایران جلوگیری کنید
  • رئیسی: از سوءاستفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • رئیسی: از سوء استفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • اقلیم کردستان: روابط تاریخی ما را به ایران پیوند داده است
  • رئیس سیا نگران روابط ایران و روسیه شد/ برنز به ایران اتهام زد
  • ماکرون خواستار دستیابی نتانیاهو به توافق آتش بس شد
  • طالبان خواستار بازگشت افغانستانی‌های مقیم خارج به وطنشان شد
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا