Web Analytics Made Easy - Statcounter

با گذشت چهار دهه از احداث ساختمان مرکز بهداشت و درمان روستای حکمی در شهرستان میناب همچنان در بلاتکلیفی مدیریتی به سر می رود و با تغییر کاربری به مرکز پرورش دام تبدیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از میناب جنوب،میناب بعنوان دومین شهرستان بزرگ هرمزگان با 259هزار 221 نفر جمعیت شهرستان و بیش از 19 هزار نفر جمعیت شهری دارای مشکلات زیرساختی و مدیریت شهری دارای ساختمان های اداری  مخروبه است که بواسطه نبود نظارت و برنامه ریزی در حال ریزش هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساختمان مرکز بهداشت و درمان  در محدوده انتهای روستای حکمی و ابتدای روستای بلبلی در 5 کیلومتری میناب سالیان متمادی بلاتکلیف رها شده است و تاکنون هیچ اقدامی نسبت به تغییر کاربری آن انجام نشده  به طوری که برخی استفاده های کاذب از این ساختمان دولتی نارضایتی های همسایه ها و ساکنین روستا به همراه داشته است.

تبدیل شدن ساختمان سلامت به خانه دام

وضعیت نابسامان و استفاده غیر بهینه از ساختمان بهداشت و درمان روستای حکمی علیرغم راکد بودن و عدم بهره برداری 40 ساله از آن مورد اعتراض مردم بوده و مردم روستای حکمی و بلبلی دلیل این وضعیت را قصور مسئولین در راه اندازی این پروژه می دانند.

ساختمانی که با هزینه بیت المال احداث شده تا مورد استفاده مردم روستا قرار بگیرد این روزها مورد استفاده قرار نگرفته بلکه به خانه و محل نگهداری دام سبک و سنگین تبدیل شده است.

این ساختمان در کنار اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان میناب قرار دارد و تا کنون هیچ کدام از مسئولان در جریان وضعیت این ساختمان اداری و تغییر کاربری آن نیستند.

 

انتظار 40 ساله برای بهره برداری از ساختمان مرکز و بهداشت

ذاکری یکی از ساکنین روستای حکمی در گفتگویی اظهار کرد: این ساختمان بیش از 40 سال بلاتکلیف رها شده و هیچ مسئولی تا بحال پیگیر تغییر کاربری یا واگذاری به ارگان های دیگر نبوده اند تا جایی که عدم پیگیری ها باعث شده تا حقوق شهروندی نادیده گرفته شود.

وی افزود: طبق منشور حقوق شهروند، شهروندان حق دارند از محیط مساعد برای رشد فضایل اخلاقی،دینی و تعالی معنوی برخوردار شوند و دولت همه امکانات خود را برای تامین شرایط لازم جهت بهره‌مندی از این حق به کار بگیرد.

این شهروند گفت: اگر مسئولین  برای تجهیز و تعمیر این ساختمان اقدام کنند، مرکز مناسبی برای ارائه خدمات بهداشت و درمان روستائیان خواهد بود که متاسفانه عدم نظارت بر ساختمان های دولتی و حیف و میل شدن هزینه های بیت المال باعث راکد ماندن و نابودی بخشی از این ساختمان شده است.

تصرقف شخصی از اموال دولتی

عبدالرضا ذاکری، رییس شورای اسلامی روستای حکمی گفت: با مکاتبه و نامه نگاری های انجام شده مبنی بر واگذاری ساختمان رها شده مرکز بهداشت و درمان و راه اندازی مرکز فوریت های پزشکی معلوم شد این ساختمان به تصرف شخص در آمده و ساختمان دولتی تا اطلاع ثانوی بلاتکلیف مانده است.

وی افزود: طبق گفته های یکی از کارکنان اداره شبکه بهداشت ودرمان شهرستان میناب مدارک دال بر مالکیت این ساختمان در مرکز بهداشت شهرستان وجود دارد که به محض اعلام حل شدن موضوع این ساختمان برای استفاده بهینه از خدمات درمانی در اختیار مردم روستا قرار می گیرد.

ذاکری اضافه کرد: متولیان امر باید نسبت به حل سریع این موضوع از طریق مراجع قانونی اقدام کنند و اجازه  تصرف اشخاص حقیقی در اموال بیت المال را ندهند.

بنابر این گزارش در ماده 2 منشور حقوق شهروندی شهروندان باید از حق زندگی شایسته و لوازم آن همچون آب بهداشتی، غذای مناسب، ارتقای سلامت، بهداشت محیط، درمان مناسب، دسترسی به دارو، تجهیزات، کالاها و خدمات پزشکی، درمانی و بهداشتی منطبق با معیارهای دانش روز و استانداردهای ملی، شرایط محیط زیستی سالم و مطلوب برای ادامه زندگی برخوردار شوند لذا مسئولین باید نسبت به رفع مشکلات بهداشت و درمان در روستاها اقدامات اساسی تری انجام دهند و از برخی نارضایتی ها بکاهند.

شهرستان میناب با بیش از 259 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری بندرعباس قرار دارد.

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۴۶۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان

این طرح بنا به تصمیم وزارت بهداشت و با تصویب و ابلاغ دولت باهدف ارتقا سلامت جامعه و اجرای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بااستناد به بند الف ماده نه قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور در حال اجراست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت:در بیمارستان‌های دولتی و واحد‌های تحت پوشش این دانشگاه تمام خدمات درمانی کودکان زیر هفت سال بیمه شده کاملا رایگان خواهد بود

 کامران قدس بااشاره به اینکه در مرحله نخست این طرح در بیمارستان امیرالمومنین سمنان اجرایی شده است گفت: پذیرش، بستری، عمل‌های جراحی، اقدامات تشخیصی درمانی و ترخیص کودکان زیر هفت سال بیمه شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به صورت رایگان انجام خواهدشد

قدس  گفت: این طرح درراستای بهره‌مندی تمامی اقشار جامعه از خدمات حوزه سلامت و تحقق طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در کشور در حال اجراست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: اگر کودکان زیر هفت سال تحت پوشش بیمه نباشند و در مدت زمان بستری در بیمارستان بتوانند تحت پوشش بیمه پایه قرار بگیرند از خدمات درمانی رایگان بهره مند می‌شوند و برای کودکان زیر ۲ سال شرط پوشش خانوار حذف شده است و اگر فقط کودک زیر ۲ سال تحت پوشش بیمه پایه باشد از خدمات درمانی رایگان بهره‌مند خواهد شد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موضوع رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در هیأت دولت تصویب شده بود؛ به بیمه‌های پایه ابلاغ شده و همه سازمان‌های بیمه گر پایه مکلف به پرداخت ۱۰۰ درصد تعرفه دولتی برای خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال از جمله معاینه ، آزمایشگاه ، تصویربرداری، توانبخشی و همچنین استفاده از کیت غربالگری نوزادان در مراکز دولتی دانشگاهی سراسر کشور هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • ماجرای استفاده بلاگر شیرازی از آمبولانس اورژانس در حال پیگیری است
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان در لردگان
  • حکم نماز و استفاده از غذا در خانه کسی که خمس نمی‌دهد
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن
  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • راه اندازی خانه بهداشت کارگری در مبارکه