Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - پنجمین یادواره شهدای قرآنی سوره های سرخ با حضور 320 خانواده شهید قرآنی در فرهنگسرای بهمن برگزار می شود.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار معارف ایرنا از اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور، پنجمین یادواره سوره های سرخ به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قرآنی جمعه هشتم دی ماه بعد از نماز مغرب و عشا در فرهنگسرای بهمن برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این یادواره که هر سال برای گرامی داشت خانواده های شهدای قاری، حافظ، معلم و فعال قرآنی است، بیش از 320 خانواده شهید قرآنی و مدافع حرم و همچنین جمعی از اساتید و فعالان قرآنی حضور خواهند داشت.
یادواره سوره های سرخ با شعار شهدای قرآنی پرچمداران بصیرت برگزار می شود و با توجه به این که امسال بیش از 250 اثرآوا و نوایی به دبیرخانه این همایش ارسال شده، قرار است از برگزیدگان این آثار نیز تجلیل شود.
این یادواره همه ساله با یک رویکرد و محور و با همکاری و مشارکت نهاد ها و سازمان های قرآنی و به همت سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمدرسول الله(ص) تهران برگزار می شود که در اولین سال به شکل عمومی در برج میلاد برگزار شد.
در سال دوم به نام هر شهید قرآنی یک گروه چهل نفره تشکیل شد و برای این شهدا دوره ختم قرآن برپا شد و سال سوم با محوریت شهدای قرآنی در قاب هنر برگزار شد و نمایشگاهی از آثار هنری خط، نقاشی، سفال، سرامیک و فیلم نیز تشکیل شد.
سال چهارم با محوریت شهدای قرآنی مدافع حرم برگزار شد و امسال با محوریت آوا و نواست و آثاری از گروه های همخوانی و خوانندگان با موضوع ایثار، مقاومت و شهادت به دبیرخانه ارسال شده است.
فراهنگ ** 1003 ** خبرنگار: محمدرضا جعفرملک * انتشار: امید غیاثوند

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۴۶۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای کارگر مازندران برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ جواد پیوند فرمانده سپاه ناحیه سوادکوه صبح چهارشنبه در مراسم یادواره شهدای کارگر استان مازندران با محوریت شهدای کارگر شهرستان سوادکوه، در گزارشی از وضعیت شهرستان سوادکوه در دوران دفاع مقدس، با اشاره به وجود معادن بزرگ زغالسنگ در این شهرستان، سوادکوه را یک شهرستان کارگری از قبل از انقلاب دانست و گفت: تعداد زیادی از این افراد ساکن شهرستان سوادکوه بودند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه با اشاره به تعداد ۷ هزار نفری کارگران این معادن در شهرستان در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: از این تعداد جمعیتی بالغ بر ۳ هزار نفر به جبهه حق علیه باطل اعزام شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه از این تعداد ۳ هزار نفری اعزامی به جبهه دفاع مقدس، بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ نفر جانباز کارگری در این دوران بودند، افزود: همچنین تعداد ۳۰ نفر نیز شهادت روزیشان شد و این مراسم تجلیلی از مقام شامخ آنهاست.

کد خبر 6093906

دیگر خبرها

  • ۲۵۰۰ یادواره محله و خانه محور برای شهدای استان برگزار می شود
  • ۲۵۰۰ یادواره محله محور و خانه محور برای شهدای استان برگزار می شود
  • گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • جانشین فرمانده‌کل‌سپاه پاسداران سخنران اجلاسیه شهدای شهرستان باشت
  • آثار شهید مطهری عقل را تسلیم و دل را راضی می‌کند
  • شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران
  • تقدیم ۱۰۰۰ شهید جامعه کارگری در مازندران
  • کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای برگزار شد
  • یادواره شهدای کارگر مازندران برگزار شد
  • یادواره ۵۲ شهید کارگر دامغان برگزار شد