Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصرایران - نظرسنجي از 8 هزار مسافر خطوط هواپيمايي نشان داد كه 54 درصد از مردم، حاضر نيستند سوار هواپيمای بدون خلبان شوند؛ حتي اگر سفر ارزان‌تر هم باشد.

اين پژوهش كه به وسيله موسسه خدمات مالي يوبي‌اس آمريكا انجام شد، ادعا مي‌كند كه هواپيماهای اتوماتيک باعث مي‌شوند كه سالانه 35 ميليارد دلار از هزينه‌هاي خطوط هوايي كاهش يابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين كاهش هزينه‌ها به دليل كاهش نياز به آموزش نيروهاي پروازي و همچنين صرفه‌جويي در مصرف سوخت است. طبيعتا با اين وضعيت، قيمت هر بليط هواپيما هم كاهش قابل توجهي خواهد يافت.

فناوري خلبان خودكار (اتوپايلوت)، به هيچ وجه يك ايده جديد در صنعت هوايي نيست و قدمت آن به سال 1912 مي‌رسد؛ زماني كه شركتي با نام اسپري سيستم جديدي طراحي كرد كه به يك ژيرسكوپ و يك ارتفاع‌سنج متصل بود و به طور خودكار مي‌توانست سكان و دم هواپيما را (براي تغيير مسير يا ارتفاع) كنترل كند. اين فناوري به طرز چشمگيري، خستگي خلبان را كاست. امروزه اكثر زمان پرواز به وسيله خلبان خودكار طي مي‌شود و تنها در نشست و برخواست‌ها است كه خلبان، كنترل اوضاع را خودش در دست مي‌گيرد. با اين حال، هنوز بيش از نيمي از مسافران، اعتقاد ندارند كه حذف كامل خلبان و واگذاري همه امور به فناوري، كاري منطقي باشد.

پژوهش انجام شده به وسيله موسسه يوبي‌اس، پيش‌بيني مي‌كند كه اين نگرش تا ميانه قرن حاضر به طور كامل تغيير خواهد كرد. همچنين نخستين پروازهاي آزمايشي به وسيله هواپيماهاي باري انجام خواهد شد كه معمولا در شب پرواز مي‌كنند. اين انتظار مي‌رود كه نه تنها پروازهاي تجاري بدون خلبان رايج شوند، بلكه اين سوال هم مطرح مي‌شود كه چرا از ابتدا پروازها به شكل ديگري انجام مي‌شدند. در سال 2010، رايان‌اير ايرلند، از مسئولان هواپيمايي كشورش خواست كه تنها با يك خلبان، پروازهاي خود را انجام دهد. استدلال اين خط‌هوايي، آن بود كه خلبان دوم فقط براي اين استفاده مي‌شود كه خلبان اصلي به خواب نرود و به اين صورت بر او كنترل شود. هر چند اين درخواست، رد شد، با پيشرفت سيستم‌هاي كنترلي تمام و كامل، مي‌توان بار ديگر آن را بررسي كرد. دست كم به جاي آنكه يك خلبان براي مواقع اضطراري در كنار خلبان اول حضور داشته باشد، يك خلبان را موظف مي‌كنيم تا در صورت بروز مشكل در سيستم خلبان خودكار، اوضاع را در دست بگيرد.

اكنون شركت‌هاي بيشتر و بيشتري روي سيستم‌هاي كنترل تمام‌خودكار كار مي‌كنند و نتيجه آن را به وضوح مي‌توان در بسياري از پروازهاي نظامي مشاهده كرد. ايرباس وعده داده كه تا انتهاي سال 2017 (كمتر از يك هفته ديگر)، يك سيستم خلبان‌خودكار پيشرفته را معرفي كند. بوئينگ هم روي توسعه الگوريتم‌هاي مشابهي كار مي‌كند و بعيد نيست كه به زودي از اين شركت هم خبري به گوش برسد.

در صنعت پهپادها نيز تا كمتر از 5 سال ديگر شاهد پرنده‌هايي خواهيم بود كه تمام فرايند پرواز را (به جاي كنترل از راه دور) به طور مستقل و خودكار انجام دهند. شايد زماني را به ياد بياوريد كه هر آسانسور، يك اپراتور داشت كه كارش تنها فشار دادن دكمه‌ها بود. چنين فردي در صورت بروز اتفاقات پيش‌بيني نشده، هيچ‌كاري نمي‌توانست انجام دهد و تنها دليل حضورش، آرامش خاطر استفاده‌كنندگان از آسانسور بود.

آيا شما با هواپيماهاي كاملا خودكار پرواز خواهيد كرد؟ اگر پروازها امن‌تر و بسيار ارزان‌تر از اكنون شوند، چه می کنید؟

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۴۶۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط سودآوری بیت‌کوین

سودآوری استخراج بیت‌کوین پس از هاوینگ چهارم به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

به گزارش ایسنا، هش‌ریت که تحت عنوان هش‌پرایس نیز شناخته می‌شود و میانگین درآمد ماینرها به‌ازای هر تراهش را نشان می‌دهد، معیاری کلیدی برای سودآوری استخراج بیت‌کوین است. این شاخص پس از چهارمین رویداد هاوینگ که هفته گذشته به پایان رسید، به پایین‌ترین سطح بی‌سابقه‌ای سقوط کرد.

در واقع استخراج‌کنندگان بیت‌کوین پس از چهارمین رویداد هاوینگ برای حفظ سودآوری خود با مشکل مواجه هستند زیرا قیمت هش بیت‌کوین به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

چنین نرخ هش‌ریت قبل از فروپاشی صرافی اف تی ایکس نیز مشاهده شد. قیمت هش در روز جمعه ( ۲۶ آوریل) به ۵۷.۰۹ دلار کاهش یافت که این کاهش شدید قیمت هش پس از هاوینگ اخیر بیت‌کوین در ۲۰ آوریل رخ داده است.

به نقل از بیت‌کوین نیوز، هش ریت به‌طور پیچیده‌ای با نوسانات قیمت بیت‌کوین و حجم کارمزد تراکنش مرتبط است، اما با تغییر در سختی استخراج بیت‌کوین، به‌طور معکوس حرکت می‌کند. در نتیجه، کاهش اخیر در قیمت هش، زمان چالش برانگیزی برای ماینرها که اکنون با افزایش هزینه‌های عملیاتی و کاهش جریان درآمد مواجه هستند را نشان می‌دهد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۳ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۱.۸۳ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۳۶ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۱۵ درصد کاهش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۴.۷۳ میلیارد دلار است که ۱۸.۹۶ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۳۷ میلیارد دلار است که  ۸.۳۰ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۰.۱۹ میلیارد دلار است که ۹۲.۹۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۰۷:۴۳ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۶۲ هزار و ۹۶۹.۰۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۰۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۵۰ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۱۱۶.۸۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۰۳ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۶ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۵۹۲.۹۹  دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۶۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۶.۴۲ درصد افزایش

۵-  سولانا

قیمت: ۱۳۶.۴۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۵۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۸۹ درصد کاهش

۶- یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۷-  ریپل

قیمت: ۰.۵۱۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۹۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱.۴۵ درصد افزایش

۸- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۴۶۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۲.۷۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۸۹ درصد کاهش

۹ – تون کوین

قیمت: ۵.۲۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۰.۵۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۱۲.۷۰ درصد کاهش

۱۰-  کاردانو

قیمت: ۲۰.۴۵۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۰۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۳.۸۶ درصد کاهش

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف سکه های دوره اشکانی از مسافر قطار در ایستگاه راه آهن اندیمشک
  • ساعت طلای مسافر تایتانیک ۹۱ میلیارد تومان در حراجی فروخته شد
  • پلمب سه شرکت حمل و نقل بار و مسافر در قروه
  • پرینتر جدید لنوو با چه قیمتی عرضه شد؟
  • سرپرست اسبق استقلال مسافر نیویورک شد
  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!​
  • مشاغل بدون آسیب شناختی کدامند؟
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • چرا ربات‌ها و هوش مصنوعی هنوز به گرد پای حیوانات نرسیده‌اند؟