Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: مهمترین نهاد برای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی مدارس است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، سید جواد حسینی معاون سیاسی، امنیتی استانداری خراسان رضوی در نشست تخصصی ارزیابی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب ناشران جهان اسلام در مشهد مقدس گفت: مشهد مقدس در سال ٢٠١٧ به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شد و در این راستا ١٤٥ رویداد علمی، فرهنگی و بین المللی در مشهد برگزار شد که نوزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب ناشران جهان اسلام یکی از رویدادهای بزرگ علمی مشهد ٢٠١٧ بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مهمترین نهاد برای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی مدارس است اظهار داشت: هم اینک رویه های خوبی برای گسترش این فرهنگ در مدارس استان وجود دارد اما در کنار آن خلاءهای زیادی نیز دیده می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: صنعت کنکور اساس فرهنگ مملکت را دچار مشکل کرده زیرا سرنوشت فرزندان ما با جواب دادن به ٣٠٠ تست کنکور تعیین می شود، این وضعیت موجب شده فرزندان ما به سمت مطالعه کتابهای تستی بروند و از مطالعه مساله محور و پژوهش محور باز بمانند.

حسینی ادامه داد: در چنین شرایطی طبیعی است که نمایشگاه کتاب کمتر از بقیه نمایشگاه ها مورد توجه قرار گیرد. وی تصریح کرد: نمایشگاه کتاب فقط جای فروش کتاب نیست بلکه باید حلقه ای از زنجیره کتاب از نویسنده، ناشر، کتابفروش و کتابدار تا کتابخوان باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی پیشنهاد کرد دبیرخانه دائمی نمایشگاه کتاب در مشهد تشکیل شود تا ابعاد مختلف تبلیغی، محیطی و دعوت از ناشران معتبر را در طول سال پیگیری کند.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۴۷۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی با اشاره به تأثیرگذاری پررنگ بانوان در جامعه، گفت: بانوان باید در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی پررنگی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، حسن ناهیدی امروز _ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت بانوان و خانواده اظهار کرد: ریشه‌یابی آسیب‌های اجتماعی در جامعه ضروری است و بدون این امر نمی توان مشکلات را حل کرد.

وی افزود: نیازمند تدوین برنامه ای جامع با خصوصیات کیفی و کمی هستیم تا با هماهنگی بین دستگاه ها اجرایی شود.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: هر چقدر ریشه یابی و شناخت آسیب ها بهتر انجام شود، درمان و پیشگیری بهتری صورت می گیرد.

ناهیدی با اشاره به نقش سلامت اجتماعی در زندگی افراد و تاثیر آن بر کاهش آسیب های اجتماعی، گفت: در این راستا برنامه محور بودن از ضروریات است و در پیشگیری از اختلال و آسیب ها موثر خواهد بود.

وی تاکید کرد: اهداف کوتاه مدت و بلند مدت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در دستور کار باشد و اولویت‌بندی آسیب. ها و ارائه راهکار برای کاهش آسیب مورد توجه قرار بگیرد.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی نقش آفرینی بانوان استان در تمام عرصه ها و در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی را مهم خواند و افزود: در حوزه بانوان ظرفیت و فرصت های خوبی وجود دارد و در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی نیز نقش بانوان موثر است.

کد خبر 749521

دیگر خبرها

  • مراسم روز معلم در مدارس دانش‌آموزان اتباع + فیلم
  • گسترش فرهنگ ایران زمین در پیوستگی ملی
  • آمادگی برای ساماندهی ۵۸۰۰ گروه‌ جهادی در خراسان رضوی/دستگاه‌های اجرایی با گروه‌های جهادی متصل می‌شوند
  • بزرگترین مرکز توزیع پوشاک حجاب در مشهد تأسیس می‌شود
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • معاون سیاسی استانداری اصفهان در مدرسه دوران تحصیل خود حضور یافت
  • مخالف تک صدایی در دانشگاه‌ها هستیم
  • معلمان ورزشکار نشاط را به مدارس تزریق می کنند
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند