Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام دبیر کنگره ملی مفسّر قرآن حضرت آیت الله آقانجفی از برگزاری کنگره ملی مفسّر قرآن حضرت آیت الله نجفی در دو بخش عمومی و تخصصی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛امیر ربّانی یکتا در گفت و گو با خبرنگار نافع در همدان با اشاره به شخصیت والا و بر جسته حضرت آیت الله آقانجفی، مفسر بزرگ قرآن اظهار کرد: این عالم عالیقدر دارای ۱۸ جلد تفسیر قرآن است و در ۶ جلد شرحی بر اصول کافی به زبان فارسی تقریر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه آقانجفی در بعد علمی، مفسر قرآن و شخصیتی ممتاز بوده است گفت: او در زمان حیات خود محضر آیات عظام غروی، نائینی و سالک نامی سیدعلی آقا قاضی را درک کرده است.

 

قائم مقام دبیر کنگره ملی مفسّر قرآن حضرت آیت الله آقانجفی همچنین به بعد انقلابی گری شخصیت آقانجفی اشاره و تبیین کرد: منزل و مسجد این عالم بزرگ همواره پایگاه و مأمنی برای رزمندگان و جوانان انقلابی و مبارز بود و خود این شخصیت هم در تقویت روحیه انقلابی جوانان تأثیر بسزایی داشت.

 

وی در ادامه افزود: اجتماعی بودن و ارتباط آقانجفی بعد سوم و برجسته شخصیت آقانجفی است که موجب شده این روحانی والامقام از محبوبیت بسیاری در بین مردم برخوردار شود و مجموع این ویژگی ها ما را بر آن داشت تا برای معرفی و بهره مندی بیشتر از شخصیت و تألیفات این مفسر قرآن اقدام به برگزاری کنگره کنیم.

 

ششم دی ماه برنامه عمومی بزرگداشت آقانجفی است

ربّانی یکتا از برگزاری کنگره آقانجفی در هفتم دی ماه سال جاری خبر داد و عنوان کرد: به جز برنامه تخصصی کنفرانس، برنامه ای هم برای عموم مردم در ششم دی ماه تدارک دیده شده تا همه بتوانند با حضور در آن از ابعاد معرفتی این عالم بزرگ بهره مند شوند که این برامه از ساعت ۷شب در مسجد مهدیه همدان آغاز می شود.

وی گریزی هم به فراخوان مقاله ای کنگره داشت و تصریح کرد: از چند ماه قبل فراخوان مقالات علمی در سراسر کشور انجام شد و حدود ۶۰ مقاله با محوریت سه موضوع تفسیرقرآن و شرح انوار درخشان، حدیث و شرح اصول کافی و شخصیت انقلابی، اجتماعی و معنوی آقانجفی به دبیرخانه کنگره واصل شد.

 

مقالات برتر در کنگره آقانجفی معرفی خواهند شد

قائم مقام دبیر کنگره ملی مفسّر قرآن حضرت آیت الله آقانجفی اضافه کرد: مقالات در کمیته داوری مورد بررسی قرار گرفته و مقالات منتخب در روز کنگره معرفی شده و تعدادی از آنها در همان برنامه ارائه می شوند.

 

وی همچنین به برنامه های جنبی در این کنفرانس اشاره و اظهار کرد: برگزاری نمایشگاهی از آثار آیت الله آقانجفی، معرفی سایر علمای استان و  ارائه محصولات فرهنگی از تألیفات آقانجفی از دیگر اقداماتی است که در کنگره آقانجفی دیده شده است.

 

تقریرات آقانجفی به دست خط خود او رونمایی خواهد شد

ربانی یکتا به رونمایی از تقریرات آقانجفی در کلاس درس آیت الله نائینی اشاره کرد و افزود: این تألیفات با دست خط خود آقانجفی تقریر شده که در این کنگره رونمایی می شود و سرمایه ای برای حوزه های علمیه خواهد بود.

 

وی تشریح کرد: ویراستاری و روان سازی ۱۸ جلد انوار درخشان و ۶ جلد اصول کافی که از تألیفات مرحوم آقانجفی است انجام شده که در اثنای کنگره رونمایی خواهد شد و علاوه بر آن کتاب خاطرات و زندگینامه او نیز منتشر شده که در این برنامه رونمایی میشود.

 

قائم مقام دبیر کنگره ملی مفسّر قرآن حضرت آیت الله آقانجفی در ادامه از فهرست نویسی موضوعی از انوار درخشان خبر داد و افزود: به زودی کتابی هم با عنوان فهرست نویسی موضوعی از این مجموعه منتشر خواهد شد که توسط محققین و مفسرین قرآن تهیه و تنظیم خواهد شد.

 

انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۴۸۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در آذربایجان شرقی

دریافت 91 MB

به گزارش خبرنگار مهر، به گفته حجت الاسلام والمسلمین سید محمود حسینی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی نخستین مرحله از نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم امروز همزمان با سراسر کشور و با حضور ۳۳۷ نفر از حافظان استان در تبریز برگزار شد.

لازم به ذکر است طبق مصوبه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی در هشتم تیر ۱۳۸۴ مدرک تخصصی درجه ۳ قرآن معادل لیسانس، مدرک تخصصی درجه ۲ معادل کارشناسی ارشد و درجه ۱ معادل دکتری بوده و دارندگان این مدارک از مزایای دارندگان مدارک درجه یک تا پنج هنری برخوردار می‌شوند.

کد خبر 6095962

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن در کرمانشاه
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در آذربایجان شرقی
  • برگزاری آزمون تخصصی حفظ قرآن کریم در خواف
  • برگزاری آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی حفاظ قرآن در یزد
  • برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم
  • آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم
  • برگزاری آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در یزد
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی قرآن در کرمانشاه
  • برگزاری آزمون‌ اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در خواف
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی قرآن در چهارمحال و بختیاری