Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@03:52:22 GMT

حقايقي درباره سلامت بدن

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۴۸۲۳۰

حقايقي درباره سلامت بدن

خبرگزاري آريا -

خوردن آجيل، ابتلا به بيماري‌هايي از قبيل سرطان و ديابت را کاهش مي‌دهد
حقايقي درباره سلامت بدن
تحقيقات جديد علمي نشان مي‌دهد برخي تصورات عمومي درباره سلامت بدن، اشتباه بوده و واقعيت درباره آن‌ها به گونه ديگر است. مجله «ريل باز» برخي از اين حقايق که اخيراً به دست آمده را منتشر کرده است:
1- آجيل بخوريد تا سلامت بمانيد !
غالب افراد با مزاياي خوردن آجيل آشنا هستند اما بر اساس مطالعات جديدي که توسط دانشگاه ماستريخت انجام شده، خوردن روزانه حداقل 10 گرم آجيل و يا بادام زميني، احتمال مرگ و مير را 23 درصد کاهش مي‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اين مطالعات، خوردن آجيل، ابتلا به بيماري‌هايي از قبيل سرطان، ديابت و مشکلات تنفسي را کاهش مي‌دهد.
2- 84 درصد از چربي‌ها از طريق تنفس از بدن خارج مي‌شوند‌
بر اساس تحقيقات جديد مجله بريتيش مديکال (British Medical)، چربي‌هاي اضافي که افراد چاق در هنگام لاغر شدن از دست مي‌دهند از طريق تنفس از بدن خارج مي‌شود.
بسياري‌ها بر اين باورند که در هنگام کار و يا ورزش، چربي‌ها از طريق تبديل شدن به انرژي، حرارت و يا عضله از بين مي‌روند اما واقعيت اين است که در هنگام لاغر شدن، 84 درصد از چربي‌ها از طريق دي اکسيد کربن و 16 درصد باقي از طريق عرق کردن از بدن خارج مي‌شوند.
3- مدت زمان تمرکز فکري شما از يک ماهي قرمز کم‌تر است‌
بر اساس مطالعاتي که توسط مايکروسافت انجام شده، مدت زماني که يک انسان مي‌تواند تمرکز فکري داشته باشد از 12 ثانيه در سال 2000 به 8 ثانيه در سال 2015 رسيده است. پژوهشگران، علت اين مسئله را استفاده از گوشي‌هاي تلفن همراه هوشمند دانسته که موجب تنبلي مغز کاربران شده است.

بوي بد عرق به علت وجود باکتري‌هاي موجود در روي پوست است که از عرق،‌ تغذيه مي‌کنند
4- عرق بدن، بوي بد نمي‌دهد‌
تحقيقات جديد نشان مي‌دهد بوي بدي که در هنگام عرق کردن از بدن متصاعد مي شود، مربوط به اين فرآيند طبيعي نيست بلکه بوي بد مربوط مي‌شود به باکتري‌هاي موجود در روي پوست که از آب خارج شده از بدن،‌ تغذيه مي‌کنند. تنها دو درصد از شهروندان اروپايي هستند که اين نوع باکتري بر روي پوست آن‌ها، وجود ندارد که موجب مي شود در هنگام عرق کردن، بوي بد از آنها متصاعد نشود.
5- شما در هنگام صبح ها، بلندتر هستيد‌
بر اساس بررسي هاي انجام شده، طول قد افراد در هنگام شبانه روز، به اندازه يک سانتيمتر بلند و کوتاه مي‌شود. معمولا انسان ها در اوايل صبح بلند‌تر هستند و کار و فعاليت آن‌ها در طول روز موجب فشار عضلات و مفاصل مي‌شود. اين مسئله باعث مي‌شود که در هنگام خواب، قد آن‌ها نسبت به صبح کوتاه‌تر شود.
6- شکستن قولنج موجب ابتلا به آرتروز نمي‌شود‌ ولي آسيب رسان است
بر خلاف تصور عمومي، هيچ تحقيقات علمي ثابت نکرده است که شکستن قولنج موجب ابتلا به آرتروز مي‌شود. صدايي که بر اثر اين کار به وجود مي‌آيد مربوط مي‌شود به ترکيدن حباب در مايع مفصلي که به هيچ عنوان مضر نيست. با اين وجود، پزشکان معتقدند انجام اين عمل اگرچه موجب آرتروز نشده اما ممکن است به رباط و تاندون‌هاي بدن آسيب برساند.
منبع: shafaonline.ir


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۴۸۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) لحظه منفجر شدن سربازان روسی هنگام خنثی کردن مین

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی منبع: جماران

دیگر خبرها

  • آجیل فروش گران‌فروش در زنجان جریمه شد
  • آجیل فروش متخلف در زنجان جریمه شد
  • آگاهی افکار عمومی و حقایقی که جنگ غزه برای دنیا آشکار کرد
  • بلینکن هنگام ترک چین تنها توسط سفیر کشورش بدرقه شد
  • فیلم/ خوابیدن یک سگ روی ریل هنگام عبور قطار
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن می‌شود
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • حقایقی درباره خوابیدن که شاید نمی‌دانید (فیلم)
  • سلامت دهان و دندان موجب تقویت سلامتی در قسمت‌های مختلف بدن می‌شود
  • (ویدیو) لحظه منفجر شدن سربازان روسی هنگام خنثی کردن مین