Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-30@02:55:03 GMT

اشتباه یک پزشک باعث مثبت شدن دوپینگ پسرم شد

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۴۸۲۸۶

اشتباه یک پزشک باعث مثبت شدن دوپینگ پسرم شد

به گزارش سرویس ورزشی جام نیـوز، دوپینگ در دوچرخه سواری و این بار مثبت شدن تست آیدین علیاری رکابزن جوان ۱۷ ساله ای که در مسابقات قهرمانی کشور عنوان نخست را از آن خود کرد اهالی این رشته را شوک زده کرد. پدر آیدین که خود از اهالی این رشته ورزشی است در گفتگویی مشکلات پیش آمده را ناشی از قصور پزشکی می داند و می خواهد از حیثیت خود و فرزندش دفاع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بهنام علیاری پدر این رکابزن جوان در گفتگویی، با بیان اینکه ناخواسته درگیر مسئله ای شدیم که مات و مبهوت و وامانده ایم، گفت: متاسفانه بی سوادی یک پزشک و تجویز یک دارو در سال گذشته ناخواسته ما را وارد این موضوع کرده است. البته ایشان هم ناخواسته این دارو را داده و می گوید من نمی دانستم که فرزند شما می خواهد ماه ها بعد قهرمان کشور بشود و به مسابقات آسیایی برود. 

 

وی افزود: ما با این پزشک درگیر هستیم چرا که از نظر قضایی آبروی من را برده است. بنده به عنوان قهرمان اسبق این رشته، مدرس و داور بین المللی بعد از آقایان پراش و چایچی سومین پیشکسوتی هستم که این جسارت را به خود دادم که پسرم را وارد این رشته کنم. ۶ سال است روی او کار کرده و سرمایه گذاری کردم تا رشته خودم را ادامه دهد و ادامه دهنده راهم باشد. با هزاران آرزو او را به این حیطه آوردم تا افتخارات خانوادگی ام را تکمیل کند نه اینکه کاری بکنم که با آبرو و حیثیت من و حتی خودش که یک جوان است بازی شود.

 

وی تاکید کرد: من هیچ وقت نمی خواستم این اتفاق برای فرزندم بیافتد. می خواستم او یکی از بهترین های تیم ملی بشود و همین طور هم بود. او بهترین نفر جوانان ایران شد.

 

داور بین المللی دوچرخه سواری کشورمان خاطرنشان کرد: من از چند متخصص و پزشک غدد گواهی دریافت کردم. تزریق این دارو در خرداد سال گذشته تداخل شده با سن بلوغ آیدین! در آن زمان من داور تور بین المللی آذربایجان بودم و وقتی پسرم بیمار شده همراه با مادرش به پزشک مراجعه کرده است. دکتر به جز سرمی که به وی زده یک تستسترون عضلانی هم تجویز کرده است. این دارو در بدن وی آبسه کرده و ذره ذره وارد بدنش شده و در بدن وی ماندگاری داشته است. هیچ ورزشکاری مخصوصا اگر بچه باشد داروی خود را چک نمی کند. اگر من حضور داشتم به هیچ وجه نمی گذاشتم این تزریق را داشته باشند. 

 

وی ادامه داد: متاسفانه تست آیدین دو بار مثبت شده است. او یک بار در مسابقات لیگ قهرمان قهرمانان، اول شده و بار دوم در مسابقات قهرمانی کشور در یزد که نماینده جهانی در آن حاضر بوده و تست ها را دریافت کرده است. به این ترتیب  نمونه ها دوبار مثبت شده است. البته اگر همین الان هم تست بگیرند باز هم تست دوپینگ آیدین مثبت است.  

 

مدرس دوچرخه سواری کشورمان افزود: من به تهران آمدم و  مدارک را ترجمه کردم تا به مراجع ذیصلاح و فدراسیون جهانی ارسال کنم. من حتی از دکتر بیمارستان دولتی گواهی دریافت کرده ام. دکتر خودش شرح ماوقع را نوشته که نمی دانسته این پسر ورزشکار است. این مدارک را به فدراسیون جهانی ارسال می کنم. متاسفانه در این مدت فدراسیون هم ذره ای به ما کمک نکرد. البته خودشان این روزها درگیر مسائلی همچون دوپینگ سرمربی تیم ملی هستند. 

 

وی در پاسخ به این سئوال که چرا بیشتر دوچرخه سواران آذربایجانی تست دوپینگشان مثبت می شود، گفت: اصلا این طور نیست که بیشتر ورزشکاران دوپینگی از آذربایجان باشند. البته قبلا تستهای احد کاظمی، صمدپورسیدی و رحیم امامی که سال گذشته در تور آذربایجان بود مثبت شده اما تست بچه های دیگر شهرها  و تهران هم که نمی خواهم نام ببرم هم مثبت بوده است. نمی خواهم نام ببرم اما حتی نفری که می گوید بچه های آذربایجان تست هایشان مثبت است نفرات تیم‌ش دوپینگی بوده اند!

 

علیاری در پاسخ به این پرسش که چند سال گذشته یکی از مربیان آذربایجانی گفته بود بسیاری از دوچرخه سواران تست دوپینگ و حتی تست دوپینگ خونی هم می کنند؛ آیا این موضوع از نظر شما که داور و مدرس این رشته هستید صحت دارد یا خیر؟ گفت: من داور هستم؛ پزشک نادو نیستم و درجریان قرار ندارم. اما آمار دوپینگی هایی که می شنویم دال بر دوپینگ خونی نیست و همه تزریقی هستند. متاسفانه دوپینگ بلایی است که این روزها بر سر دوچرخه سواری ایران آمده و نمی دانم مقصر آن کیست؟

 

مهر

450

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۴۸۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌های بیگانه چگونه مانع از دیدن اخبار خوب کشور شدند

به گزارش همشهری آنلاین؛ جوامع امروزی در جهان مملو از اخبار و گزارشات مختلف خبری هستند. در عرصه بمباران رسانه‌ای کافی است که وارد شبکات اجتماعی یا سایت‌های خبری شوید تا با انبوهی از اخبار و نقل قول‌های رسانه‌ای برخورد کنید. اما در این بین نکته‌ای حائز اهمیت است که برای بررسی آن با محمد لسانی، کارشناس و پژوهشگر حوزه رسانه گفت‌وگویی داشتیم. محور بحث این بود که چرا و چگونه در ایران ما اخبار خوب و مثبت به اندازه اخبار منفی و ناگوار دیده نمی‌شوند؟ چه دست‌هایی مانع می‌شوند مردم ایران اخبار مثبت و امیدوار کننده کشور را دنبال نمایند. در ادامه حاصل این گپ و گفت را خواهید خواند.

خبر خوب، خبر بد است!

لسانی در ابتدا گفت: در موضوع ژورنالیسم و روزنامه‌نگاری دو موضوع است که با مسأله مورد نظر ما پیوند و ارتباط دارد. اولین مورد را شاید بتوان در این ضرب‌المثل جست‌وجو کرد: خبر خوب، خبر بد است! مصرف رسانه‌ای و روی آوری به اخبار چه از سوی فعالان خبری و چه از سوی مردمِ مخاطب زمانی صورت می‌گیرد که یک اتفاق ناگوار مثل سقوط پلاسکو و غرق شدن کشتی سانچی در مطبوعات و خبرگزاری‌ها مخابره می‌شود.

وی افزود: مضاف بر آنچه که گفته، ما در روزنامه‌نگاری موضوعی با عنوان «ارزش‌خبری» داریم که یکی از این ارزش‌ها «درگیری» است. به عبارتی خبری که از یک درگیری یا زدوخورد حکایت کند نظیر انتقادی تند و سخت از یک نماینده مجلس یا یک درگیری فیزیکی، بیشتر مورد توجه رسانه‌ها و مردم قرار می‌گیرد. البته گفتنی است همین خبر که دارای ارزش درگیری است در چنین فضایی خبری بد محسوب می‌شود که مصرف رسانه‌ای بالایی هم از سوی مردم دارد. در کل باید اشاره کرد اخباری نظیر تأسیس یک نیروگاه برق یا ساخت یک سد شاید آنچنان هیجانی را برای مردم به ارمغان نیاورد.

چرا ما اخبار خوب کشور را نمی‌بینیم؟

او ادامه داد: علت را هم در این می‌توان دانست که عمل ساخت و حرکت روبه‌جلو می‌متری و با سرعت کم است، اما از آنسو تخریب و سقوط ناگهانی، سریع و پرشتاب است؛ از این رو خبر بد در چنین مقیاسی بُرد بیشتری نسبت به خبر خوب دارد، یعنی عمق نفوذ و گستره بیشتری دارد. به طور مثال پیدا شدن یک گور دسته‌جمعی از فلسطینیان در غزه بیشتر مورد استقبال مردمی در رسانه‌ها قرار می‌گیرد تا خبر ازدواج دو شخص در وضعیت حال حاضر غزه.

لسانی گفت: بخشی از علت به فرهنگ عمومی جامعه برمی‌گردد، ما باید سعی کنیم خبر خوب را سر دست بگیریم؛ همانطور که یک شی گرانبها را در زرورق می‌پیچانیم و با احتیاط از آن محافظت می‌کنیم. لذا باید در نظر بگیریم که در جهانی زیست می‌کنیم که اخبار منفی افسردگی و ناراحتی بیشتری ایجاد می‌کند و اخبار مثبت هم کم هستند. از این رو وظیفه ما هم خلق خبر خوب و هم نشر آن است. به طور مثال باید به رفتار خودمان نگاه کنیم که در طول روز مطالبی که برای یکدیگر به اشتراک می‌گذاریم تا چه اندازه مثبت و انرژی‌بخش هستند یا تا چه اندازه ناراحت‌کننده و ناگوار؛ موضوع مهم همین است که تغییر را باید از خودمان آغاز کنیم.

رسانه‌های بیگانه چگونه مانع از دیدن اخبار خوب کشور شدند؟

این کارشناس رسانه درباره نقش رسانه‌های بیگانه در القای اخبار منفی افزود: نوآم چامسکی در کتاب «فیلترهای خبری» از چند فیلتری صحبت می‌کنند که منجر به نشر اخبار یا عدم نشر آن‌ها می‌شود. یکی از این فیلترها «فیلتر مالکیت» است. به طور مثال شبکه های ماهواره‌ای بیگانه و فارسی زبان برای اینکه بتوانند در لیست ماهواره‌های جهانی قرار گیرند باید چیزی درحدود چند صد هزار دلار هزینه فقط برای اجاره کنند، این درحالیست برخی از این شبکات در چند ماهواه حاضر بوده و این یعنی تنها هزینه اجاره سالانه آنان ارقام چند میلیون دلاری است.

او تصریح کرد: در کنار این هزینه باید خرج و مخارج مربوط به مجریان شبکه؛ هنرمندان؛ دکور و... را هم افزود. لذا تزریق‌کنندگان مالی برنامه و کسانی که بحث مالی آن را فراهم می‌کنند مطالبات و انتظاراتی از این شبکه دارند. آنان می‌خواهند مردم نسبت به موضوعاتی علاقه‌مند شوند. برای همین باید گفت رسانه امروزه با تولید حس بر احساسات مخاطبات تسلط دارد. خوش‌آمد و بدآمد نسبت به موضوعی؛ رغبت و عدم رغبت نسبت به آرمانی و... از جمل اقداماتی است که از سوی رسانه‌ها صورت می‌گیرد.

وی افزود: مضافا که رسانه تولید کنش هم می‌کند؛ به طور مثال می‌گوید اگر نسبت به فلان قضیه اعتراضی دارید و آن ناپسند می‌دانید به کف خیابان‌ها بیایید. این همان کنترل اجتماعی از سوی رسانه است، یا اینکه بگوید به چه کسی رأی بدهید یا ندهید. امروزه رسانه به عنوان یک ساختار مؤثر در تولید حس و کنش درحال عمل کردن است.

کد خبر 848114 برچسب‌ها رسانه‌ خارجی رسانه - سواد رسانه‌ای رسانه‌ ایرانی

دیگر خبرها

  • پیشگیری از سرقت دوچرخه و موتورسیکلت با ساخت پارکینگ هوشمند
  • رسانه‌های بیگانه چگونه مانع از دیدن اخبار خوب کشور شدند
  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است
  • زخم عمیقی به دوچرخه سواری زدند که به راحتی درست نمی‌شود
  • جوان کاشمری چطور از دختران جوان در برابر ۲ مزاحم دفاع کرد| ضربه چاقو فقط ۲ میلی متر با شاهرگ علی فاصله داشت | ۲ شرور مست و سابقه‌دار بودند
  • واکنش رئیس کمیته بین المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • واکنش رئیس کمیته بین‌المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • واکنش باخ به دوپینگ شناگران چینی
  • پزشکی به شرط کسب درآمد
  • پزشکی به شرط کسب درآمد!