Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - خوراکي‌هايي که بيشتر از شير در آلودگي هوا توصيه مي‌شوند، بايد‌ها و نبايد‌هاي استخر‌هاي روباز، اشتباهاتي که در خواب هم چاق‌تان مي‌کنند و ... را در بسته سلامت ميزان بخوانيد.
به گزارش خبرنگار فضاي مجازي خبرگزاري ميزان، خوراکي‌هايي که بيشتر از شير در آلودگي هوا توصيه مي‌شوند، بايدها و نبايدهاي استخرهاي روباز، اشتباهاتي که در خواب هم چاق‌تان مي‌کنند و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را در بسته سلامت ميزان بخوانيد.
بايدهاو نبايدهاي استخرهاي روباز
مهر: يکي از پيامد افرادي که در هنگام شنا با آفتاب مواجه مي شوند، ايجاد سرطان سلول‌هاي قاعده‌اي پوست در افراد است. بيش از 80 نوع ويروس مختلف براي زگيل داريم که هر کدام در جاي خاصي از پوست مستقر مي‌شود. براي پيشگيري از انتقال زگيل کف پا، هرکس بهتر است دمپايي مخصوص خود را بپوشد. بيماري عفوني ديگري که بيشتر در افرادي که طولاني مدت از آب گرم و جکوزي استفاده مي‌کنند، مشاهده مي‌شود ميکروبي است به نام پسود ومونا که زير لباس شنا ايجاد مي‌شود. در اين محل، جوش‌هاي با سر چرکي قرمزرنگ بسيار خارش‌دار ديده مي‌شود. به اين افراد توصيه مي‌شود طولاني‌مدت از آب گرم استفاده نکنند و لباس شناي خيلي تنگ و چسبان نپوشند. دوش گرفتن با آب ساده قبل و بعد از استخر، مهم‌ترين موضوع است؛ فقط براي کساني که خشکي پوست دارند، استفاده از شوينده ملايم بعد از استخر توصيه مي‌شود. بنابراين مهم اين است که قبل از استفاده از سونا و استخر دوش بگيريم. دوش گرفتن کمک مي‌کند آلودگي در سطح پوست به حداقل برسد. بايد مراقب بود کلاه استخر، کنار نرود. يک ساعت قبل از استخر با استفاده از روغن گياهي مثل روغن بادام يا روغن نارگيل موها را چرب کنند. شامپو بچه هم استفاده و بعد از آن هم پوست سر را با روغن چرب کنند. روغن در حدي باشد که انگشتان را چرب کند و چند ثانيه ماساژ دادن کافي است.

بيماران قلبي مجرد در معرض ريسک بالاي مرگ قرار دارند
محققان دريافته اند بيماران قلبي مجرد در معرض ريسک بالا مرگ ناشي از بيماري شان قرار دارند. طبق مطالعه محققان دانشگاه اموري آتلانتا آمريکا، در مقايسه با بيماران قلبي متاهل، همتايان مجردشان بيشتر در معرض خطر مرگ قرار دارند. سرپرست تيم تحقيق، در اين باره مي گويد که من از ميزان تاثير متاهل بودن بر بيماران قلبي متعجب شدم. حمايت اجتماعي ناشي از ازدواج و بسياري از فوايد ديگر تاهل براي افراد مبتلا به بيماري قلبي مهم است. مطالعه 6051 بيمار با ميانگين سني 63 سال که تحت عمل جراحي قلب قرار گرفته بودند نشان داد نتايج عمل براي افراد مطلقه، بيوه يا هرگز ازدواج نکرده بسيار ضعيف بود. محققان اين بيماران را به مدت 4 سال تحت نظر داشتند. يافته ها نشان داد در مقايسه با بيماران متاهل، افرادي که هرگز ازدواج نکرده بودند 24 درصد بيشتر در معرض مرگ به هر علت و 45 درصد بيشتر در معرض مرگ ناشي از بيماري قلبي عروقي قرار داشتند. همچنين خطر حمله قلبي در افراد هرگز ازدواج نکرده 40 درصد بالاتر بود.

مصرف نوشيدني هاي قندي موجب چاقي مي شود
مطالعات تاييد کرده اند افرادي که مقادير زيادي نوشيدني هاي شيرين حاوي قند مصرف مي کنند در معرض اضافه وزن يا چاقي قرار دارند. بررسي 30 مطالعه منتشرشده بين 2013 تا 2015 نشان مي دهد که مصرف نوشيدني هاي حاوي قند با اضافه وزن و چاقي مرتبط است. سرپرست تيم تحقيق از بيمارستان دانشگاه ژنو، در اين باره مي گويد که شواهد مربوط به ارتباط نوشيدني هاي حاوي قند با چاقي و اضافه وزن در کودکان و بزرگسالان در طول سه سال گذشته به شدت افزايش يافته است. ما نتايج 30 مطالعه اخير را که با بررسي هاي قبلي شامل 32 مطالعه مربوط به سال هاي 1990 تا 2012 مقايسه کرديم. به گفته محققان، تقريبا در تمام (93 درصد) 30 مطالعه بر روي کودکان و بزرگسالان مشخص شد که ارتباط مثبتي بين مصرف نوشابه هاي قندي و چاقي و اضافه وزن وجود دارد.

ارتباط کم خوابي با ديابت بارداري
طبق نتايج مطالعه جديد، کمبود خواب با ديابت بارداري و قندخون بالا در زنان باردار مرتبط است. به گفته محققان اين عارضه در زنان باردار به دلايل متعدد، از جمله سبک زندگي و ژنتيک، در حال افزايش است. بارداري موجب بروز تغييرات هورموني زيادي در بدن شده که منجر به ديابت و مقاومت به انسولين مي شود. جفت مقدار زيادي انسولين براي مقابله با اين هومورن ها توليد مي کند. فاکتورهاي پرخطر عبارتند از چاقي، سابقه ديابت بارداري در بارداري قبلي، وزن بالاي نوزاد قبلي (بالاي 4 کيلوگرم)، سابقه بي دليل زايمان نوزاد مرده، سابقه خانوادگي ديابت، بيمار مبتلا به سندرم تخمدان پلي کيستيک، سن زير 25 سال، اضافه وزن، ابتلا به علائم پيش ديابت، چندين مطالعه هم اثبات کرده اند که کمبود خواب نيز ريسک ديابت بارداري را افزايش مي دهد.

خطراتي که پودرهاي سفيد کننده دندان به همراه دارد
فارس: استفاده طولاني مدت پودرهاي سفيدکننده خطرات زيادي براي سلامت دهان و دندان دارد. مواد داخل اين پودرهاي سفيدکننده طولاني مدت باعث از بين رفتن يک لايه از سطح دندان‌ها مي‌شود. استفاده طولاني مدت از اين پودرها نه تنها مفيد نبوده بلکه با ايجاد حساسيت‌هاي دنداني، دندان ها را مستعد پوسيدگي مي‌کند. استفاده از ژل‌هاي سفيد کننده دندان‌ها از خطر کمتري نسبت به پودرها برخوردار است به دليل اينکه ژل‌هاي موجود در سطح بازار از خواص اسيدي کمتري برخوردار هستند و با شستن دهان يا خوردن غذا اثرات آن‌ها از بين خواهد رفت. رعايت نظافت دهان و دندان، مسواک زدن به موقع کمک زيادي به سلامت دندان‌ها خواهد کرد، همچنين در صورتي که برخي از افراد از تغيير رنگ دندان‌هاي خود رضايت کافي ندارند بهتر است با مراجعه به دندانپزشک و با روش‌هاي اصولي اقدام به برطرف جرم‌هاي دندان‌ها کنند.

خوراکي‌‎هايي که شما را در يک قدمي سرطان قرار مي‌دهند
باشگاه خبرنگاران: اسيد‌هاي چرب اشباع و ترانس هم در صورتي که در مقادير خيلي بالا مصرف شوند تاثير بسزايي در ابتلاي افراد به سرطان دارند. اسيد‌هاي چرب اشباع معمولا در چربي‌هاي جامد يافت و اسيد‌هاي چرب ترانس اغلب در هيدروژن کردن چربي‌ها ايجاد مي‌شوند. از ديگر موادي که سبب بروز سرطان در افراد مي‌شوند، مي‌توان به آکريل‌آميد اشاره کرد؛ آکريل‌آميد از حرارت دادن کربوهيدرات‌ها به دست مي‌آيد؛ چيپس، سيب‌زميني و ته ديگ قهوه‌اي رنگ و خيلي برشته، حاوي ترکيبي به نام آکريل‌آميد است. مواد غذايي به شدت شور يا ترش نيز ارتباط مستقيمي با سرطان دستگاه گوارش، مري، معده و کلون دارند. افلاتوکسين نوعي سم است که از قارچ آسپرژيلوس ترشح مي‌شود. مواد غذايي مانند ذرت، بادام زميني و پسته معمولا به اين سم آلوده مي‌شوند و ترکيباتي مانند گندم، برنج و جو نسبت به اين قارچ مقاوم هستند، اما در اين مواد غذايي هم اين سم يافت مي‌شود. از ديگر مواد غذايي که مي‌توانند به سم آفلاتوکسين آلوده شوند مي‌توان به تخم مرغ، محصولات لبني مانند شير و نان اشاره کرد.20 نوع سم آفلاتوکسين وجود دارد که نوع B1 آن بسيار موتاژنيک است و باعث تغييرات ژنتيکي و سرطان مي‌شود. از ديگر مواد غذايي که احتمالا باعث سرطان مي‌شوند، مي‌توان به نوشابه‌هاي گاز‌دار، غذاهاي کنسرو شده، نوشيدني‌هاي رژيمي (به علت شيرين کننده‌هاي مصنوعي که در آن‌ها وجود دارند) و غذا‌هايي که تغيير ژنتيکي يا اصلاح ژنتيکي بر روي آن‌ها صورت گرفته است، اشاره کرد.

اين اشتباهات حتي در خواب هم چاق‌تان مي‌کنند
آواي سلامت: درست است که سبک زندگي بي حرکت خود عاملي براي ابتلا به چاقي محسوب مي شود، ورزش بيش از حد در هنگام شب نيز خود عاملي براي افزايش دماي بدن و سرکوب آزادي ملاتونين است. وب گردي در اواخر شب نيز مي تواند با تحريک کورتيزول و دوپامين منجر به تداخل با خواب شبانه شود. محققان به همه افراد توصيه مي کنند پيش از خواب مانيتورهايشان را خاموش کنند. نور آبي مانيتورها مغز شما را که براي خواب آماده مي شود دچار اختلال کرده و خوابيدن را سخت مي کند. مصرف مواد غذايي چند دقيقه قبل از خواب و در اواخر شب، منجر به افزايش سطح انسولين مي شود. اين روند خود کاهش توليد هورمون ملاتونين را به دنبال دارد و منجر به کاهش کيفيت خواب شبانه مي شود. براي جلوگيري از بروز اين مشکل، توصيه اين است که مواد غذايي 3 ساعت قبل از زمان خواب مصرف شوند. اگر مي خواهيد راحت تر بخوابيد، بهتر است درجه حرارت اتاق خوابتان را پايين بياوريد حتي اگر فرد سرمايي هستيد. طبق تحقيقات جديد انسيتوي بين المللي سلامت وقتي در اتاق سر بخوابيد بدن شما کالري بيشتري مي سوزاند و اين براي سلامت تان مفيد است.

خوراکي‌هايي که بيشتر از "شير" در آلودگي هوا توصيه مي‌شوند
جام جم: مرکبات، سبزيجات تازه، ماهي، هويج، کلم بروکلي، گل کلم، کيوي، گوجه فرنگي، بذرکتان از بهترين آنتي اکسيدان ها در اين روزهاي آلوده است. افرادي که ساعات طولاني را خارج از منزل سپري کردند توصيه مي‌شود، سالادي متشکل از کلم بروکلي، هويج، کاهو و روغن زيتون همراه غذايشان ميل کنند چراکه اين معجون سرشار از آنتي اکسيدان بوده و اثرات منفي آلودگي هوا را کاهش مي دهد. عدم استفاده از فست فود ها بخصوص در اين روزها بسيار حائز اهميت است همچنين مصرف مواد غذايي که اسيد چرب ترانس بالايي دارند مانند کيک ها، بيسکويت ها و غذاهاي فراوري شده براي بدن مضر هستند چراکه ذرات معلق در هوا که همچون سموم عمل مي کنند وارد بدنتان مي شود که بدن نيز بايد با آنها مقابله کند حال از طرفي يکسري مواد غذايي مضر ديگر که خود فرد آن را مصرف کرده به آنها اضافه شده که وضعيت را بد و بدتر مي کند. آلودگي هاي موجود در معادن و پالايشگاه ها به دليل وجود فلزات سنگين، نوشيدن شير بهترين گزينه براي مهار اثرات منفي آلودگي شناخته شده است اما آلودگي که ما اخيرا در گير آن هستيم متفاوت بوده و براي از بين بردن اثرات مضر آن بدن به آنتي اکسيدان نياز دارد. اما تاکيد مي‌شود افراد مصرف شير را قطع نکنند چراکه اين نوشيدني به دليل فوايد زياد در هر شرايطي براي بدن مفيد بوده و توصيه مي‌شود.

انتهاي پيام/
خبرگزاري ميزان: انتشار مطالب و اخبار تحليلي ساير رسانه هاي داخلي و خارجي لزوماً به معناي تاييد محتواي آن نيست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضاي رسانه اي منتشر مي شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۴۸۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰ بسته هرویین در معده ۲ قاچاقچی

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از کشف ۱۵۰ بسته مواد مخدر از نوع هروئین معادل یک کیلو و ۱۵۴ گرم از درون معده قاچاقچیان مواد مخدر در این شهر خبر داد.

به گزارش مهر، سرهنگ علی‌اصغر محمدپور در تشریح این خبر بیان داشت: در راستای برخورد با قاچاق، روز گذشته مأموران انتظامی جهرم حین گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی به یک سواری پراید حامل ۲ سرنشین مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که سرنشینان اقدام به بلعیدن مواد مخدر کرده‌اند و قصد انتقال آن را به شیراز دارند.

فرمانده انتظامی جهرم با اشاره به اینکه پس از انتقال به مقر انتظامی و خروج مواد مخدر از معده قاچاقچیان، در مجموع ۱۵۰ بسته هروئین به وزن یک کیلو و ۱۵۴ گرم کشف شد، گفت: متهمین برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: جاسازی ۴۱۷ گرم هروئین در معده یک قاچاقچی کشفی تازه درباره معتادان به مواد مخدر

دیگر خبرها

  • خوراکی‌هایی که افسردگی شدید می‌آورند
  • خوردنی هایی که افسردگی می‌آورند
  • چگونه آسیب‌های ناشی از بدخوابی را از بین ببریم؟
  • ۱۵۰ بسته هرویین در معده ۲ قاچاقچی
  • منیزیم را چه زمانی از روز مصرف کنیم؟
  • چرا چپ دست یا راست دست به دنیا می‌آییم؟
  • چرا برخی از دوقلوها یکی چپ‌دست دیگری راست‌دست هستند
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در کردستان
  • ببینید | تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی