Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری کرج با بیان اینکه اسنپ و تپسی باید از سازمان حمل و نقل مجوز بگیرند گفت: به دنبال راه‌اندازی اپلیکیشنی با پشتیبانی شهرداری و محوریت این سازمان هستیم.

به گزارش ایلنا از کرج،عزیز صدرنژاد، رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهری شهرداری کرج با اشاره به رعایت قانون در عرصه‌ حمل و نقل‌عمومی گفت: طبق ماده ۱ تصویب‌نامه‌ کمیسیون موضوع اصل ۱۳۸ قانون اساسی، سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر متولی نظارت بر فرآیندهای حمل و نقل بار و مسافر درون شهری بوده و بر همین اساس هر شرکت یا نهادی که در این زمینه فعالیت می‌کند ملزم به اخذ مجوز از این سازمان و پذیرش نظارت بر عملکرد خود است که اسنپ و تپسی نیز  از این قاعده مستثنی نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: دنیای امروز دنیای پیشرفت روزافزون و استفاده بیش از پیش تکنولوژی در جهت رفاه مردم است، اما این به معنی توقف نظارت‌ها و تحدید اختیار سازمان‌های متولی خدمات‌رسان به شهروندان نیست.

صدرنژاد با اشاره به ابعاد فعالیت اپلیکیشن‌های مسافررسان گفت: در کنار مزایایی که این برنامه‌ها در سطح جامعه پدید آورده‌اند، مشکلات و دغدغه‌هایی را نیز برای بیش از ۱۳ هزار تاکسی شهر کرج به وجود آورده‌اند که رسیدگی به این دغدغه‌ها و کاهش مشکلات ناشی از استفاده از این برنامه‌ها را وظیفه خود می‌دانیم.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر با تشریح اقدامات در حمایت از تاکسیران‌ها گفت: به دنبال راه‌اندازی اپلیکیشنی با پشتیبانی شهرداری و محوریت این سازمان هستیم تا امکان فعالیت انحصاری تاکسی‌ها در این برنامه را ایجاد کرده و به نوعی فضای رقابتی موجود را با به‌کارگیری مزیت تاکسی‌ها تعدیل کنیم.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۴۸۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد ­سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تخلفات در افزایش نرخ کرایه ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: در روز‌های اخیر در برخی خطوط تاکسیرانی که رانندگان بیشتر از قیمت مصوب شورای شهر تهران، نرخ کرایه‌ها را افزایش داده بودند، با رانندگان برخورد و امتیاز منفی در پرونده آنها درج شد.

شادی مالکی افزود:همچنین با توجه به اینکه نرخ کرایه از اول اردیبهشت باید افزایش پیدا می‌کرد مواردی را داشتیم که پیش از اردیبهشت نرخ کرایه‌ها را افزایش داده بودند که با این موارد هم برخورد شد.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران از شهروندان خواست اگر در استفاده از تاکسی‌ها متوجه شدند نرخ کرایه درخواستی راننده بیش از نرخی است که بر روی برچسب‌ها نصب یا در پایانه‌ها و ایستگاه‌ها اطلاع رسانی شده با سامانه ۱۳۷ پلاس تماس بگیرند و اطلاع رسانی کنند.

شادی مالکی افزود: پس از اطلاع رسانی شهروندان، بازرسان در محل حاضر می‌شوند و به شکایت‌های مردمی رسیدگی می‌کنند و با تخلفات برخورد می‌شود.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران در ادامه گفت: براساس مصوبه شورای شهر تهران به شهرداری تهران این مجوز داده شده که نرخ کرایه تاکسی‌ها را به صورت میانگین ۴۵ درصد افزایش دهد و در مجموع ۶۱۰ خط تاکسیرانی در شهر تهران این مصوبه اجرایی شده است.

شادی مالکی افزود: البته با توجه به بازمهندسی خطوط تاکسیرانی شهر تهران، متناسب سازی کردیم و به گونه‌ای این مصوبه را اجرایی کردیم که مسافران با حداقل معطلی در خطوط پایانه‌ها و ایستگاه‌ها بتوانند به تاکسی‌ها دسترسی داشته باشند.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: این متناسب سازی باعث شده در برخی خطوط که به علت پایین بودن پایه نرخ کرایه در سنوات گذشته رانندگان تاکسی فعالیت نمی‌کردند و بخصوص در شرایط آب و هوایی خاص و ساعت پیک ترافیک با کمبود تاکسی مواجه بودیم خوشبختانه تا بیش از ۸۰ درصد این مشکل رفع شود.

شادی مالکی افزود: حتی در برخی خطوط هم افزایش نرخ کرایه کمتر از ۴۵ درصد افزایش یافته که این مسئله هم به بازمهندسی خطوط بر می‌گردد.

دیگر خبرها

  • برخورد با یک راننده تاکسی به دلیل حمل عجیب بار + عکس
  • وعده‌های عملی نشده شهرداری و دولت درباره خودروهای برقی در حمل و نقل عمومی/ برقی شدن ناوگان به این زودی شدنی است؟ (فیلم)
  • تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند
  • جزئیات دانلود و بارگذاری فیش حقوقی بازنشستگان
  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • برخورد ­سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تخلفات در افزایش نرخ کرایه ها
  • فواصل بهداشتی دامپزشکی مانعی برای مجوز‌های دامداری و پرورش طیور
  • شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش دهند
  • سربازان از این طریق امریه بگیرند
  • تسلاهای ایلان ماسک تاکسی می شوند اما با قابلیتی منحصر به فرد