Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز آمار ایران برای اولین بار تورم دهک‌های درآمدی را بررسی کرد که بر اساس آن تورم کل آذر ماه برای دهک اول را ۸.۸ درصد و برای دهک دهم ۷.۴ درصد اعلام کرد.

ایران آنلاین /مرکز آمار ایران برای اولین بار تورم دهک‌های درآمدی را بررسی کرده است که طبق آن بیشترین عدد شاخص مربوط به دهک اول بالغ بر ۱۱۱.۵ و کمترین مقدار شاخص متعلق به دهک دهم بالغ بر ۱۰۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ است و کمترین افزایش ماهانه شاخص کل برای دهک دهم بالغ بر ۰.۶ درصد و بیشترین افزایش ماهانه شاخص کل برای دهک اول بالغ بر ۱.۳ بوده است که در مقایسه با تورم ماهانه کل خانوارها در آذرماه ۰.۶ واحد درصد بالاتر است.

همچنین بررسی نتایج قیمت مصرف‌کننده در گروه خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات بر اساس دهک‌های هزینه‌ای هم نشان‌دهنده آن است که بیشترین عدد شاخص این گروه در آذرماه سال ۱۳۹۶ عدد ۱۱۵.۳ متعلق به دهک دهم و کمترین آن عدد ۱۱۳.۹ متعلق به دهک اول است.

در حالی که بیشترین افزایش ماهانه شاخص این گروه معادل ۳ درصد متعلق به دهک اول و کمترین آن معادل ۲.۱ درصد متعلق به دهک دهم است. در گروه غیرخوراکی و خدمات مصرفی بیشترین مقدار شاخص در این گروه عدد ۱۰۹.۷ برای دهک اول و کمترین مقدار شاخص در این گروه عدد ۱۰۸.۵ متعلق به دهک دهم است در حالی که بیشترین افزایش ماهانه این شاخص معادل ۰.۲ درصد متعلق به دهک دهم و برای دهک اول این شاخص نسبت به ماه گذشته تغییری نداشته است.

به طور کلی بررسی نتایج حاکی از آن است که افزایش قیمت در گروه خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات که سهم عمده سبد مصرفی خانوارهای دهک پایین را به خود اختصاص داده منجر به بروز فشار تورمی بیشتر در این دهک نسبت به دهک‌های بالاتر شده است. به طوری که تورم سالانه در دهک اول ۸.۸ درصد و در دهک دهم ۷.۴ درصد بوده است.

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۴۹۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت قابل‌قبول هوای تهران در یازدهمین روز اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا و بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۸۲ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۷۵ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۳۶ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۳۴ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی: تورم ۲۷ درصد کاهش یافت!
  • بانک مرکزی رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم را تکذیب کرد
  • اجرای ۱۱۰ برنامه شاخص طی هفته بسیج سازندگی در کازرون
  • محمد خاتمی: تورم به سطح فوق‌العاده نگران کننده رسید | چرا به شاخص‌های برنامه ۲۰ ساله نزدیک نشده‌ایم؟
  • هوای اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس
  • کیفیت هوای اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس
  • کیفیت قابل‌قبول هوای تهران در یازدهمین روز اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • جزئیات طرح «یسنا» یارانه ویژه مادران باردار + مبلغ و نحوه استعلام
  • نرخ تورم سالانه در مرغداری‌های صنعتی به ۵۷.۸ رسید