Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس مرکز امور وکلا و کارشناسان قوه قضاییه با بیان دلایل ضرورت وجود مرکز امور وکلا و کارشناسان قوه قضاییه گفت: به نظر می‌رسد طرح چنین موضوعاتی بیشتر جنبه سیاسی کاری داشته باشد. چون برخی افراد می‌خواهند گام به گام قوه قضاییه را از انجام وظایف محوله و اجرای مسئولیت اصلی خود یعنی عدالت ورزی باز دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالرضا مومنی رئیس مرکز امور وکلا و کارشناسان قوه قضاییه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی وقضایی خبرگزاری میزان در واکنش به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر عدم لزوم برگزاری آزمون وکلا و کارشناسان توسط دستگاه قضایی گفت: بر اساس سیاست‌های کلی نظام در امور قضایی، یکی از وظایف و تکالیفی که بر عهده قوه قضاییه گذاشته شده است نظارت بر امور وکلا و کارشناسان است.

وی گفت: در سیاست‌های کلی نظام در امور قضایی، امور وکالت و کارشناسی از اموری قضایی تلقی شده است و قوه قضاییه برای اینکه بتواند بر این دو مجموعه نظارت کافی داشته باشد باید یک ارتباط صحیح و دقیق با این دو مجموعه داشته باشد.

مومنی بیان کرد: علت تشکیل مرکز امور وکلا و کارشناسان قوه قضاییه در سال 1379 این بود که کانون‌های وکلا به اندازه کافی وکیل نمی‌پذیرفتند و این یک معضل بزرگ برای جامعه شده بود.

این مقام مسئول تصریح کرد: در آن زمان تعداد بسیار زیادی پرونده در محاکم در جریان بود، در حالی که طرفین پرونده اشراف کاملی بر قوانین، تشکیلات، تشریفات دادرسی و حقوق خود نداشتد و وکیل هم به اندازه کافی در کشور وجود نداشت. همچنین هزینه های وکالت بسیار سنگین و بالا بود.

رئیس مرکز امور وکلا و کارشناسان قوه قضاییه گفت: به خاطر همین مشکلات قوه قضاییه تصمیم گرفت مرکز امور وکلا و کارشناسان را تشکیل دهد که مورد موافقت دولت و مجلس وقت هم قرار گرفت.

مومنی اظهار کرد: بعد از تشکیل مرکز امور وکلا و کارشناسان بود که وکالت در کشور سر و شکل گرفت. به طوری که در حال حاضر خود این مرکز 20 هزار وکیل دارد. این جذب وکیل توسط مرکز امور وکلا و کارشناسان قوه قضاییه باعث شد که کانون وکلا تصمیم به جذب وکلای بیشتر بگیرد و نتیجه این امر این شد که امروز در کشور چیزی حدود 60 هزار وکیل داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: به نظر ما مرکز امور وکلا و کارشناسان باید در کشور به فعالیت خود ادامه دهد، چون هم یک راه اطمینان است برای عدم انحصارگرایی کانون‌های وکلا و هم این که قوه قضاییه بر اساس تکالیف قانونی خود بتواند یک نظارت کاملی را بر امور داشته باشد.

مومنی در پایان گفت: به نظر می‌رسد طرح چنین موضوعاتی بیشتر جنبه سیاسی کاری داشته باشد. چون برخی افراد می‌خواهند گام به گام قوه قضاییه را از انجام وظایف محوله و اجرای هرچه بهتر مسئولیت اصلی خود که عدالت ورزی است باز دارند.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۵۲۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور دانش‌بنیان‌ها در حوزه حمل‌ونقل شهرها پررنگ شده است

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه حضور دانش‌بنیان‌ها در عرصه حوزه حمل‌ونقل شهرها پررنگ شده بود، گفت: با توجه به اینکه نیاز به دانش‌بنیان‌ها احساس می‌شود، توانمندی لازم در مکانی همچون بدنه دانشگاه‌ها برای پرورش این استعدادها وجود داشته و در نتیجه نیاز و توانمندی موجب این جرقه شده است.

میثم اکبرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حمل‌ونقل بخشی از زیست شهری است، بنابراین با سایر شئونات زندگی مردم درهم‌تنیدگی دارد و در عین حال که جلوی چشم همه قرار دارد، اما پیچیده است و موجب تغییرات سریع در روند حمل‌ونقل می‌شود.

وی افزود: فراهم کردن سریع و درست زیرساخت‌های حمل‌ونقل از سوی مسئولان امر اهمیت زیادی دارد، به این معنا که کندی‌ها و خطاهایی که زیست‌بوم‌های انسانی دارند را با استفاده از فناوری از سیستم خارج می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه در حیطه فناوری تولیدکننده و مصرف‌کننده داریم، گفت: تولیدکنندگان شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان مدیریت‌های حمل‌ونقلی به نمایندگی از شهروندان هستند.

اکبرزاده ادامه داد: نمایشگاه‌ها و رخدادهایی که همچون نمایشگاه حمل‌ونقل مکانی است که تولیدکننده و مصرف‌کننده را در یک مکان گرد هم می‌آورد تا بتوانند یکدیگر را پیدا کنند، چرا که در حالت عادی نیازها تولید می‌شود، اما فرصتی برای پیدا کردن تأمین‌کننده آن‌ها نیست، در واقع افرادی بالقوه می‌توانند مواردی را تأمین کنند که مطمئن نیستند مصرف‌کننده داشته باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه حضور دانش‌بنیان‌ها در عرصه حوزه حمل‌ونقل شهرها پررنگ شده بود، تصریح کرد: با توجه به اینکه نیاز به دانش‌بنیان‌ها احساس می‌شود، توانمندی در مکانی همچون بدنه دانشگاه‌ها برای پرورش این استعدادها وجود داشته، در نتیجه نیاز و توانمندی موجب این جرقه شده است.

کد خبر 750495

دیگر خبرها

  • واژگونی دو خودرو در تبریز ۲ کشته و مصدوم برجای گذاشت
  • درگیری در حزب حسین الله کرم چند روز مانده به انتخابات مرحله دوم /لیست جدید منتشر شد /برخی کاندیداهای حاضر در لیست مشترک با امنا شائبه تخلف مالی دارند
  • درگیری در حزب الله کرم چند روز مانده به انتخابات مرحله دوم /لیست جدید منتشر شد /برخی کاندیداهای حاضر در لیست مشترک با امنا شائبه تخلف مالی دارند
  • استعدادهای دانش‌آموزان همچون گنجینه‌ای در دست معلمان است
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • اوهام حشاشین مصری از خیام
  • پیگیری طرح وکلا در مساجد از سوی رئیس قوه قضاییه
  • اصل حج بر وحدت بین مسلمانان است
  • حضور دانش‌بنیان‌ها در حوزه حمل‌ونقل شهرها پررنگ شده است
  • علم‌الهدی : اگر امام صادق(ع) در امور سیاسی مداخله نمی‌کرد، به او ظلم نمی‌شد/ امامت سیاسی دشمن دارد