Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@11:54:31 GMT

پاسخ السبسی به اقدام ضد تونسی امارات

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۵۵۷۰۶

پاسخ السبسی به اقدام ضد تونسی امارات

ریاست‌جمهوری تونس در بیانیه‌ای اعلام کرد که «الباجی قائد السبسی» رئیس‌جمهور این کشور صبح امروز دوشنبه با «خمیس الجهیناوی» وزیر خارجه تونس در کاخ قرطاج دیدار کرد.

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور تونس امروز تأکید کرد که تعلیق پرواز هواپیماهای امارات به تونس و بالعکس تا زمان تجدیدنظر امارات در تصمیم خود درباره ممانعت از ورود زنان تونسی به هواپیماهای این کشور ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریاست‌جمهوری تونس در بیانیه‌ای اعلام کرد که «الباجی قائد السبسی» رئیس‌جمهور این کشور صبح امروز دوشنبه با «خمیس الجهیناوی» وزیر خارجه تونس در کاخ قرطاج دیدار کرد.

در این بیانیه آمده است که السبسی در این دیدار تأکید کرد که تعلیق پروازهای امارات به تونس و بالعکس تا زمان تجدیدنظر امارات در تصمیم خود درباره سفر زنان تونسی با هواپیماهای اماراتی، همچنان ادامه خواهد داشت.

بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی، السبسی همچنین توصیه کرد که به منظور حفظ روابط برادرانه و همکاری بین دو ملت امارات و تونس، اختلافات در سریع‌ترین زمان ممکن حل‌وفصل شود.

وی همچنین بر ضرورت حفظ کرامت شهروندان تونسی در داخل و خارج از تونس تأکید کرد و گفت که بنا بر هر دلیل و توجیهی نباید حقوق و کرامت زنان تونسی خدشه‌دار شود.

شرکت هواپیمایی امارات امروز دوشنبه در بیانیه خود اعلام کرد که بر اساس دستوران مقامات تونس از ابتدای امروز پروازهای این شرکت به مقصد تونس تا اطلاع ثانوی به تعلیق درآمد.

تصمیم امارات درباره ممانعت از سوار شدن زنان تونسی به هواپیماهای اماراتی طی چند روز گذشته باعث خشم مردم تونس شده و وزارت حمل و نقل این کشور نیز دیشب اعلام کرد که ورود هواپیماهای اماراتی به فرودگاه تونس را ممنوع کرده است.

دولت تونس نیز اعلام کرد که از سفیر امارات درباره این مسئله توضیح خواسته اما وی گفته است که «این تصمیم محدود و گذرا بوده و تمامی زنان تونسی توانسته‌اند سوار هواپیماهای اماراتی شوند».

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۵۵۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات اصلی توافق آتش‌بس

منابع خبری جزئیات اصلی توافق آتش‌بس را که جنبش حماس، موافقت خود را به اطلاع مصر و قطر رسانده، تشریح کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،اصول اساسی توافق آتش بس شامل سه مرحله متصل و به هم پیوسته است.

اصول اساسی توافق آتش بس شامل :

مرحله اول: به مدت 42 روز شامل توقف موقت عملیات نظامی در غزه است.

مرحله اول شامل عقب نشینی نظامیان صهیونیست به شرق و به دور از مناطق مسکونی خوهد بود.

مرحله نخست همچنین دربرگیرنده توقف پرواز جنگنده ها و هواپیماهای شناسایی رژیم صهیونیستی بر فراز نوار غزه به مدت 10 ساعت در روز است.

در این مرحله همچنین پرواز هواپیماهای نظامی و شناسایی رژیم صهیونیستی طی روزهای آزادی اسیران به مدت 12 ساعت متوقف خواهد شد.

در حال تکمیل...

دیگر خبرها

  • ورود زنان باید ضابطه‌مند باشد/ ورود بانوان به ورزشگاه منع نمی‌شود
  • ببینید | فوری؛ اولین تصاویر از لحظه حمله گذرگاه رفح در مرز مصر توسط هواپیماهای اسرائیلی
  • جزئیات اصلی توافق آتش‌بس
  • مخالفت شدید روزنامه وابسته به سپاه با ممنوعیت جدید ورود زنان به ورزشگاه‌ها: این یعنی اعتراف به شکست فرهنگی/ مراقب پیامدهای بین‌المللی این اقدام باشید
  • ببینید | چند پرسش و پاسخ مهم برای دختران جوان و زنان!
  • جایزه منتقدین جشنواره مونودرامای تونس به «آلاء» رسید
  • «آلاء» برگزیده مونودرام تونس شد
  • ارتش ایران حمله به کدام بندر اسرائیل را تمرین کرد؟ پاسخ رسانه عربی
  • ارتش ایران هدف قرار دادن کدام بندر اسرائیل را تمرین کرد؟ پاسخ رسانه عربی
  • پاسخ جود به چالش وینی: گلزن اول رئال منم!‏