Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-02@02:08:48 GMT

راهکار آبکیِ هند برای مقابله با آلودگی هوا!

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۵۵۹۱۲

برای این منظور "توپ‌ آبفشان" یا "توپ ضد مه‌دود" در منطقه‌ای واقع در شمال دهلی که یکی از آلوده‌ترین مناطق پایتخت هند است، مورد آزمایش قرار گرفته است.

مقامات دهلی معتقدند این ماشین که از ارتفاع زیاد و با فشار روی ذرات آلاینده موجود در هوا آب می‌پاشد می‌تواند باعث شود که آلاینده‌ها از هوا شسته شده و به سطح زمین منتقل شوند و به این ترتیب مشکل آلودگی هوا تا حدودی برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در سال ۲۰۱۵ میلادی استفاده از این دستگاه‌ها در چین به طور گسترده‌ گزارش شد و احتمالا به زودی در خیابان‌های دهلی‌نو نیز فراگیر می‌شود.

وزیر محیط زیست هندوستان که شاهد مراحل آزمایش این دستگاه بوده گفت: این ایده در مجموعه‌ای از جلسات مطرح شده که آبپاشی در برخی از شهرهای پیشنهادی حتی توسط بالگردها صورت گیرند.

به گزارش بی‌بی‌سی،‌ با این حال این ایده منتقدانی دارد. برخی کارشناسان معتقدند که این راه‌حل فقط در موقعیت‌های بسیار کوچک مانند یک منطقه در حال ساخت و ساز کارآمد است. این روش برای از بین بردن گرد و غبار، یک راه‌حل بسیار فوری و سریع است اما نمی‌توان با این راهکار با بحران جدیِ آلودگی هوا مقابله کرد.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۵۵۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش: با این راهکار ساده دمای گوشی خود را پایین بیاورید!

ایتنا - کارشناسان می‌گوید در صورت داغ شدن بیش از حد گوشی، نباید از آن استفاده کرد زیرا احتمال آتش گرفتن یا حتی انفجار آن وجود دارد. اما چگونه می‌توان در مدت زمانی اندک دمای گوشی را کاهش داد؟
افزایش شدید دمای تلفن‌های همراه هوشمند می‌تواند عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. استفاده طولانی مدت، اجرای نرم‌افزارها یا بازی‌های سنگین، شارژ کردن مداوم دستگاه و حتی قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب از جمله عواملی هستند که می‌توانند منجر به افزایش دمای گوشی شوند.

کارشناسان می‌گویند اگر گوشی بیش از حد داغ شود و کاربر متوجه این موضوع نشود، امکان آتش گرفتن یا حتی انفجار باتری آن وجود خواهد داشت.

افزایش طولانی مدت دمای گوشی می‌تواند به قطعات سخت‌افزاری از جمله پردازنده، باتری و سایر اجزای حساس آسیب جدی وارد کند. در شرایط بحرانی، حتی احتمال ترکیدن یا آتش گرفتن باتری گوشی وجود دارد.

براساس توصیه‌های کارشناسان، کاربران باید برای پیشگیری از درگیر شدن بیش از حد پردازنده، نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس را ببندند، گوشی را هنگام اجرای کارهای سنگین از قاب محافظ دربیاورند، و حین شارژ گوشی را به شبکه‌های بی‌سیم یا بلوتوث متصل نکنند.

آنها همچنین توصیه می‌کنند برای شارژ کردن باتری، از شارژرهای اصلی و استاندارد شرکت سازنده گوشی استفاده شود و از محصولات ارزان‌قیمت شرکت‌های ناشناخته که استانداردهای لازم را ندارند، پرهیز شود.

شارژ کردن باتری در بازه ۲۰ تا ۸۰ درصد، بهترین راه برای جلوگیری از گرم شدن گوشی است. در این بازه که بازه سلامت باتری نامیده می‌شود، باتری گرمای کمتری تولید می‌کند.

همچنین توصیه می‌شود کاربران از به‌روزرسانی گوشی‌های خود غافل نشوند، زیرا بسیاری از این به‌روزرسانی‌ها با هدف رفع ایرادات گرمایی دستگاه ارائه می‌شوند.

در نهایت کارشناسان تأکید می‌کنند اگر با وجود رعایت تمام نکات، گوشی همچنان بیش از حد داغ می‌شود، کاربر باید فورا آن را خاموش کرده و از بکارگیری آن خودداری کند تا از وقوع حوادث ناگوار جلوگیری شود.

دیگر خبرها

  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در البرز
  • چالش‌ها و راهکار‌های مشارکت سیاسی آگاهانه
  • 10 ایده کیک زنبور عسل (عکس)
  • آموزش: با این راهکار ساده دمای گوشی خود را پایین بیاورید!
  • آمادگی تمامی دستگاه ها برای کمک به  کشاورزان  در بارندگی پیش رو
  • دولت با ایده‌هایی عملگرایانه سیاست‌های جمعیتی را تقویت کند
  • آموزش‌های مهارتی راهکار رفع بیکاری است
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ بد‌افزار خطرناک PlugX در حال نفوذ به کامپیوترها است
  • راهکار های سند تحول قضایی برای تحقق فصل خصومت
  • راهکار ساده برای کمک به رژیم‌تان؛ نوشیدن آب داغ چگونه باعث کاهش وزن می‌شود؟