Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی اوسط الماسی روز دوشنبه در نشست خبری ضمن گرامیداشت سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) در سال 58 اظهار کرد: بی سوادی در سنین 10 تا 49 سال اکنون به حدود پنج و 25 دهم درصد کاهش یافته است.
وی با اشاره به آمار 70.6 درصدی بی سوادی مردم شهرستان بیجار قبل از انقلاب اسلامی افزود: اکنون بیش از 94درصد مردم شهرستان با سواد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، در سال جاری با اعلام و همکاری ادارات، مدارس و دهیاران بیش از یک هزار نفر تحت عنوان بی سواد به نهضت سواد آموزی معرفی شدند که بعد از تعیین وضعیت در سامانه سواد آموزی، دارای مدارک معتبر تحصیلی شناخته شده و با اسکن مدارک قانونی اکنون در سامانه بعنوان با سواد ثبت شده اند.
الماسی تاکید کرد: از جمعیت شهری بیجار 189 مرد و 260 زن، فاقد مدارک تحصیلی و بی سواد هستند.
وی با اشاره به سهمیه 796 نفری پوشش بی سوادان در مراحل سه گانه سواد آموزی، انتقال و تحکیم در این شهرستان یادآور شد: 96 نفر در مرحله سواد آموزی، 412 نفر در مرحله انتقال و بیش از 170 نفر نیز در مرحله تحکیم تحت پوشش هستند که در مجموع 678 نفر در سال 96 از نعمت سواد برخوردار شده اند.
رئیس اداره سوادآموزی بیجار گفت: طبق آمار رسمی مرکز آمار ایران، شهرستان بیجار دارای 3461 نفر بی سواد بر اساس خود اظهاری افراد است که از این تعداد، 235 نفر تاکنون مدرک تحصیلی قابل قبول دریافت کرده اند.
وی از کسب مدارک علمی در سطوح لیسانس و فوق لیسانس توسط برخی سواد آموزان تحت پوشش نهضت سواد آموزی شهرستان بیجار خبر داد و افزود: 12 نفر از سواد آموزانی که در ابتدا بی سواد بودند اکنون با کسب مدارک تحصیلی و علمی در ادارات و نهادهای دولتی استخدام و مشغول بکار هستند.
وی از پوشش کامل با سوادی در سنین 10 تا 20 سال در شهرستان بیجار خبر داد و یادآور شد: با همیاری دهیاری ها و شوراهای اسلامی روستایی هیچ بازمانده ایی از تحصیل در این شهرستان وجود ندارد.
الماسی با اشاره به همکاری 110 آموزش دهنده در امر سواد آموزی اضافه کرد: نهضت سواد آموزی به سواد آموزانی که در کلاس ها شرکت کنند پس از قبولی در آزمون، هدیه ایی به ارزش یک میلیون و 360 هزار ریال و به کسانی که بصورت خودآموز اقدام به سواد آموزی کنند 6 میلیون و 800 هزار ریال اهدا می کند.
شهرستان بیجار با جمعیتی حدود 89 هزار نفر در پنچ شهر و حدود 180 روستای دارای جمعیت ثابت، حدود 11 هزار دانش آموز دارد، پوشش تحصیلی در این شهرستان حدود 98 درصد برآورد شده است.
خبرنگار: سید باقر سبحانی ** انتشار: مجید سلیمانی
7350/9102

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۵۶۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌ نام سربازان برای دریافت مشوق‌ های مهارت‌ آموزی از شنبه

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح گفت: سربازان می‌توانند برای مشوق‌های مهارت‌آموزی از فردا در سامانه سخا ثبت‌نام کنند.
 
سردار محمدجواد زاده کمند فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: برای مشمولینی که قبل از ورود به خدمت سربازی با استفاده از وقت خود مهارتی را کسب و گواهی دریافت کردند مشوق‌هایی را برای این افراد پیش بینی کردیم.

وی با بیان اینکه ۹ مشوق برای سربازان ماهر پیش‌بینی شده است گفت: این مشوق‌ها شامل کسری خدمت یک‌ماهه، مرخصی تشویقی، انتخاب محل خدمت و دیگر موارد برای این موضوع است.

سردار زاده کمند افزود: این مشمولین به چهار دسته تقسیم می‌شوند نظیر افرادی که مهارت تخصصی ۸۰ ساعت بالا را کسب می‌کنند، گروه بعدی افرادی که فارغ التحصیل هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش هستند، گروه بعدی فارغ التحصیلان پزشکی و پیراپزشکی هستند و گروه آخر سایر فارغ التحصیلان دانشگاه‌های کشور هستند که یک بسته مهارت آموزی تخصصی برای آن‌ها تعریف شده است.

وی گفت: مشمولین با طی کردن بسته‌های مهارتی مشخص شده به تناسب امتیازی که کسب می‌کنند می‌توانند از مشوق‌ها بهره‌مند شوند.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح گفت: سامانه مربوط به این موضوع آماده است و از ۱۵ اردیبهشت‌ماه افرادی که می‌خواهند به خدمت مقدس سربازی اعزام شوند و واحد شرایط هستند می‌توانند در سامانه سخا ثبت نام کنند.

وی عنوان کرد: پس از بررسی‌های لازم چنانچه گواهی از سوی سازمان صادر شده تایید شد به تناسب امتیاز کسب شده از مشوق‌ها بهره‌مند خواهند شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت ایستگاه مخابراتی احمد آباد-جوزار بویین میاندشت
  • آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی
  • آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق مهارت‌آموزی
  • دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی؛ ثبت‌نام سربازان از امروز آغاز شد
  • پوشش تحصیلی ۹۹.۸ درصدی مقطع ابتدایی در چهارمحال و بختیای
  • شمارش معکوس برای تقسیم تهران /استان های غربی و شرقی با محوریت کدام شهرها تشکیل می شود؟
  • ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی آغاز شد
  • آغاز ثبت‌ نام سربازان برای دریافت مشوق‌ های مهارت‌ آموزی از شنبه
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کردستانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • شمارش معکوس آغاز نمایشگاه کتاب تهران و درگذشت پل آستر