Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-30@06:23:04 GMT

کشتی حامل خاک روی در قشم پهلو گرفت

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۵۷۱۴۶

کشتی حامل خاک روی در قشم پهلو گرفت

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ پژمان بهرامی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون تخلیه بار در حال انجام است و 2 دستگاه جرثقیل شناور، 20 دستگاه کمپرسی، 2 دستگاه لودر، چهار دستگاه گرپ و 2 دستگاه قیف به تخلیه بار می پردازند که پیش‌بینی می شود ظرف 8 تا 10 روز محموله تخلیه شود.

وی ادامه داد: این محموله به مبلغ 2 میلیون و 600 هزار دلار از کشور ترکیه خریداری شد و پس از ذوب و احیا حدود 2 هزار تن شمش روی تولید می شود که 100 درصد محصول به ارزش 6 میلیون و 600 هزار دلار به ایتالیا و اردن صادر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بهرامی تصریح کرد: 120 هزار تن خاک روی برای امسال خریداری شد که با توجه به مذاکرات انجام شده تا 500 هزار تن قابل افزایش است و ماهانه 20 هزار تُن خاک روی وارد می شود.

**رشد 19 درصدی تولید شمش روی

مدیر امور بنادر سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به تولید هشت هزار و 300 تن شمش روی در سال 1395، اظهار کرد: در 9 ماهه سال جاری 9 هزار و 940 تُن شمش روی تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 19 درصد رشد نشان می دهد.

وی افزود: مجتمع ذوب و احیاء روی قشم از سال 1378 فعالیت خود را در زمینه تولید شمش روی آغاز کرد و هم اکنون 380 نفر در این مجتمع به صورت مستقیم و بیش از 2 هزار نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به فعالیت هستند.

این مجتمع ظرفیت تولید 24 هزار تُن شمش روی و 60 هزار تُن اسید سولفوریک را در سال داراست و تولیدات این شرکت به کشورهای مختلفی از جمله ترکیه، امارات، چین، ایتالیا و کره جنوبی صادر می شود.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۵۷۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخشی از فرودگاه «ونوکوو» مسکو تخلیه شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری تاس، یک طبقه از فرودگاه «ونوکوو» (Vnukovo) در شهر مسکو پایتخت روسیه به دلیل تهدید وجود بمب تخلیه شد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، پلیس در این ارتباط خبر داد: محوطه ساختمان و اتاق ها در جستجوی مواد منفجره در حال جستجو و بررسی هستند.

یک منبع آگاه هم در این ارتباط افزود: پلیس اعلام کرد که یکی از طبقات ساختمان اداری فرودگاه ونوکوو به دلیل تهدید به بمب گذاری تخلیه شده است. بازرسی در محل در حال انجام است.

پلیس اضافه کرد که زنگ خطر در عملکرد فرودگاه تداخلی نداشته است.

تا کنون اخبار و اطلاعات بیشتری در این خصوص رسانه ای نشده است.

کد خبر 6090343

دیگر خبرها

  • بهترین مدل خوابیدن برای حفظ سلامتی بدن
  • رشد ۱۰ درصدی تخلیه و بارگیری در راه آهن شمال شرق۲
  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد
  • تحقق ۱۰۳ درصدی تولید در پتروشیمی ایلام
  • بخشی از فرودگاه «ونوکوو» مسکو تخلیه شد
  • فصل گلاب گیری و تهیه گلاب و عرق نعنا با دستگاه تقطیر
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • (ویدئو) قطار حامل سوخت از ریل خارج شد و آتش گرفت
  • تولید بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی
  • تولید بیش از ۲۶۰ هزار تن آسفالت در مجتمع تولیدی صفه اصفهان