Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسلام آباد - ایرنا - 'حافظ سعید' رهبر جماعت الدعوه و لشکر «طیبه» پاکستان که به تازگی از حصر خانگی آزاد شده است، نخستین دفتر حزب سیاسی خود موسوم به ملی مسلم لیگ را در شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب بازگشایی کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از 'داون' پاکستان، 'حافظ سعید' پس از بازگشایی این دفتر، از مناطق مختلف حوزه‌های انتخابی لاهور که امکان رأی آوردن حزبش در آن وجود دارد، بازدید به عمل آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در بازدید از حلقه انتخاباتی ۱۲۰ لاهور از نزدیک با مردم دیدار و مشکلات آنان را بررسی کرد.
حافظ سعید رهبر حزب جماعت الدعوه و از بنیانگذاران ملی مسلم لیگ که به تازگی از حبس خانگی آزاد شده است،اخیرا اعلام کرد که در انتخابات عمومی سال 2018 پاکستان شرکت می کند.
البته مقامات وزارت امور خارجه آمریکا پس از آن، در بیانیه ای اعلام کردند که اگرچه پاکستان، شریک مهم ایالات متحده برای دستیابی به اولویت های منطقه ای است، این کشور از پاکستان انتظار دارد که اقدامات قاطع علیه گروه های تروریستی و ستیزه جو که در خاک پاکستان فعالیت می کنند، انجام دهد.
به گزارش ایرنا، انتخابات سراسری مجلس پاکستان قرار است ماه ژوئیه - تیرماه - سال آینده میلادی در سراسر این کشور برگزار شود و از هم اکنون احزاب مختلف سیاسی در این کشور خود را آماده شرکت در این انتخابات می کنند.
انتخابات مجلس در پاکستان به این دلیل اهمیت دارد که با رای نمایندگان رئیس جمهوری و نخست وزیر برای مدت پنج سال برگزیده می شوند.
برای انتخاب نخست وزیر که قدرت اصلی و اجرایی را در اختیار دارد، حزب حاکم و جناح مخالف در مجلس ملی پاکستان، هرکدام نامزدهای مورد نظر خود را معرفی می کنند و به طور طبیعی حزب یا گروهی که دارای اکثریت باشد، فرد مورد نظر خود را بر قدرت می نشاند.
نمایندگان هر دو پارلمان ملی پاکستان یعنی مجلس ملی و سنا، به همراه چهار مجلس استانی یا مجالس ایالتی که شامل سند، پنجاب، خیبر پختونخواه و بلوچستان رئیس جمهور این کشور را با رأی‌گیری انتخاب می‌کنند؛ که تعداد این نمایندگان حدود یک هزار و 100 نفر هستند.
به گزارش ایرنا، با وجود فشارهای منطقه ای و بین المللی به ویژه از سوی هند و آمریکا بر پاکستان برای محدود کردن فعالیت های گروه جماعت الدعوه به رهبری حافظ سعید، این گروه در مردادماه سال جاری و در آستانه انتخابات سراسری سال 2018 پاکستان، حزب سیاسی با عنوان ملی مسلم لیگ با عنوان اختصاری (MML) با هدف حضور در انتخابات آتی تشکیل داد.
جماعت الدعوه آن زمان اعلام کرد که این حزب جدید از رویکردها و تفکرات گروه تشکیل دهنده آن پیروی خواهد کرد.
یکی از اعضای جماعت الدعوه به نام سیف الله خالد ریاست حزب سیاسی جدید ملی مسلم لیگ را برعهده دارد نیز اعلام کرد که هدف از تشکیل این حزب، تلاش برای ساختن یک پاکستان اسلامی به معنای واقعی است.
پس از آنکه دادگاهی در لاهور پرونده «حافظ سعید» سرکرده «جماعت الدعوه» و گروه لشکر طیبه را بررسی کرد، اوایل آذرماه جاری حکم آزادی و لغو بازداشت خانگی او را صادر کرد.
قاضی «عبد السمیع خان» پیش از این با بررسی پرونده حافظ سعید سرکرده گروه «جماعت الدعوه» حکم آزادی وی را در دادگاه لاهور صادر کرده بود.
به گزارش دیلی اکسپرس، دادگاه پیش از این اعلام کرده بود که از 24 نوامبر بازداشت خانگی حافظ سعید به پایان می‌رسد.
رهبر جماعت الدعوه پس از صدور حکم آزادی خود در گفت و گو با خبرنگاران گفت: پاکستان کشوری مستقل و آزاد است و هند نمی‌تواند به اهداف خود برسد و سرانجام کشمیر آزاد شده و ما به حمایت خود از مردم این سرزمین ادامه خواهیم داد.
حافظ سعید در ژوئن سال جاری به دستور دولت ایالتی پنجاب بازداشت خانگی شد و این مدت یک بار نیز تمدید شد.
آمریکا در سال 2012 برای تحویل حافظ سعید جایزه 10 میلیون دلاری تعیین کرد.
آمریکا و هند، وی را به طراحی حملات مرگبار بمبئی در سال ۲۰۰۸ متهم کرده‌اند.
در حملات بمبئی که سه روز به طول انجامید، افراد مسلح در چندین نقطه حساس شهر، از جمله مراکز تجاری، ایستگاه های خط آهن و هتل های بزرگ، اقدام به تیراندازی و بمب گذاری کردند.
حافظ سعید دخالت داشتن در آن حملات را که به کشته شدن حداقل ۱۶۰ نفر منجر شد، رد می کند.
او در یک پیام ویدیویی گفته است: هند همیشه اتهام تروریسم وارد کرد اما تصمیم دادگاه عالی (لاهور) نشان داد که تبلیغات هند کذب است.
شبد**6125*9122*سیدبهادر حسینی*انتشار دهنده: مهدی نعمتی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۵۷۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا در منزل شهید زاهدی برای ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب | ویدئو

دریافت 5 MB کد خبر 849525 منبع: مهر برچسب‌ها خبر ویژه شهید رهبر معظم انقلاب

دیگر خبرها

  • قدردانی رهبر انقلاب از فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی‌انقلاب
  • تشکر مجدد رهبر انقلاب از فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی
  • ببینید | حضور رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا در منزل شهید زاهدی برای ابلاغ سلام رهبر انقلاب
  • ابلاغ سلام رهبر انقلاب به خانواده شهید زاهدی +فیلم
  • ابلاغ سلام رهبر انقلاب به خانواده شهید زاهدی
  • ابلاغ سلام رهبر انقلاب به خانواده شهید زاهدی + فیلم
  • حضور رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا در منزل شهید زاهدی برای ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب | ویدئو
  • افتتاح چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهر قروه
  • چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد 
  • چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد