Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردبیل – نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: انتقال حق آبه استان اردبیل از رود ارس غیر کارشناسی است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا کریمی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: متأسفانه در سال ۹۲ طی اقدامی غیر کارشناسی وزارت نیرو با تخصیص آب ارس و کاهش ۵۶ درصدی حق آبه اردبیل از این رود موافقت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این تصمیم منجر به قطع کامل مصرف شرب، صنعت و نیروگاه برق آبی سه شهرستان شمالی استان اردبیل شده و حق حیات و حفظ اکوسیستم رودخانه ارس را نیز ۵۰ درصد کاهش داده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: با وجود اعتراض گسترده به این تصمیم در چهار سال اخیر در خصوص آن بازنگری نشده و در نهایت شهریور ماه امسال مصوبه‌ای از شورای اقتصاد جهت اجرای عملیات انتقال آب به حوضه دریاچه ارومیه اخذ شده و این امر نارضایتی‌هایی را به دنبال داشته است.

به گفته کریمی با توجه به اجحاف در حق مردم استان، طی نامه‌ای به وزیر نیرو درخواست شد تا نسبت به عملیاتی کردن این تصمیم بازنگری شده و وزیر نیرو با کارشناسان شورای عالی امنیت ملی در استان حضور یافته و از نزدیک با بازدید میدانی این موضوع را بررسی کنند.

وی تأکید کرد: از سویی انتظار می‌رود مدیران و کارشناسانی که در سطح وزارت نیرو و استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل با زیرپاگذاشتن قانون و عرف حق آبه ارس موجب بروز چنین بحرانی شده‌اند شناسایی شده و به دستگاه قضایی معرفی شوند.

وی متذکر شد: تمامی نمایندگان استان خواستار برگزاری جلسه بازنگری تخصیص غیرقانونی سال ۱۳۹۲ هستند و درخواست نمایندگان احیا حق آبه شرعی و قانونی استان اردبیل در شرب، صنعت، کشاورزی و حیات رودخانه مرزی ارس است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۵۷۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکل‌های دانشجویی در شناسایی مسائل و اعتباربخشی سیاست‌ها کمک کنند

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، فهیمه فرهمندپور دبیر ستاد خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی با نقد بهره برداری سیاسی جناح‌های مختلف از موضوعات مرتبط با حوزه زنان و خانواده در جهت تقابل و توازن قوا در جریان‌های سیاسی، انتخاباتی و موسمی، به ارزیابی سهم دغدغه‌های مرتبط با این موضوع در ساختار حکمرانی کشور پرداخت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با مهم دانستن افزایش فرصت کنشگری زنان در سپهر سیاسی کشور و تقویت ساختار‌های فعال موجود در این زمینه، ساختارسازی یا صرف افزایش کمّی زنان کنشگر سیاسی را کافی ندانست و بر ضرورت تمرکز بر حل مسائل واقعی زنان و نهاد خانواده و ارائه کارنامه بر این اساس تأکید کرد.

فرهمندپور با تشریح مأموریت‌های ستاد خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی، از دانشجویان فعال و دغدغه‌مند خواست تا با شناسایی مسائل واقعی زنان و خانواده‌ها در میدان عینی جامعه در مسیر سیاستگذاری مطلوب‌تر و اثربخش‌تر این نهاد سیاستگدار کمک کنند.

وی افزود: ارزیابی میزان اثربخشی سیاست‌های طراحی شده و فعالیت همه جانبه در مسیر ادراک سنجی اجتماعی و البته ادراک‌سازی مثبت در راستای سیاست‌ها، برنامه‌ها و اقدامات همه اجزاء ساختار حکمرانی جمهوری اسلامی از مأموریت‌های مهم تشکل‌های دانشجویی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تیراندازی در عروسی، پرواز‌های فرودگاه خرم‌آباد را لغو کرد
  • تیراندازی در عروسی پروازهای فرودگاه خرم‌آباد را لغو کرد
  • آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در اردبیل
  • آزمون استخدامی آموزش و پرورش توسط جهاددانشگاهی در اردبیل
  • انتقاد امام جمعه اردبیل از وزارت نیرو در مدیریت سدها
  • تشکل‌های دانشجویی در شناسایی مسائل و اعتباربخشی سیاست‌ها کمک کنند
  • دستگیری دلال قراردادهای واهی زمین در اردبیل
  • حقوق پاکبانان و کارگران شهرداری قبل از پایان هر ماه واریز می‌شود
  • ۵۰ سازه ناایمن در اراک شناسایی شده است
  • ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم