Web Analytics Made Easy - Statcounter

نظام سیاسی کره‌شمالی به دلیل کمونیستی بودن کاری کرده که مردم نمی‌دانند عیسی مسیح کیست. آنان رهبر کره شمالی را خدا و همه چیز خود می‌دانند. آفتاب‌‌نیوز : سرویس بین‌الملل- مردم کره شمالی چگونه کریسمس را جشن می گیرند؟ این سوالی است که ممکن است برای هر فردی مطرح شود در کشوری که مذهب ممنوع است و کمونیستی است به نظر می‌رسد مردم نمی‌دانند که عیسی مسیح کیست چرا که خاندان «کیم» برای آنان تبدیل به خدا شده است و دولت از طریق دستگاه‌های تبلیغاتی خود به این باور دامن زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
به گزارش آفتاب‌نیوز، روزنامه «ایندیپندنت» در گزارشی اختصاصی به برگزاری مراسم کریسمس آن هم به طور مخفیانه در کره شمالی پرداخته است و می‌نویسد: «دولت کره شمالی به شدت کار می‌کند تا اطمینان حاصل کند که اطلاعات درباره تعطیلات و اعیاد مذهبی وارد آن کشور نمی‌شود و مردم کره شمالی در این‌باره بی‌اطلاع باقی می‌مانند تا هوس برگزاری جشن کریسمس را نکنند. برای برگزاری جشن کریسمس در درون سرکوب‌گر‌ترین کشور که رویکردی خشن علیه دین دارد عاملان جشن ممکن است با خطر زندان، شکنجه و حتی اعدام مواجه شوند. «کانگ جیمین» که در پیونگ یانگ بزرگ شده است می‌گوید: «در کره شمالی کریسمس وجود ندارد. من در این باره چیزی نمی‌دانستم». این جوان ۳۱ساله به «ایندیپندنت» می‌گوید که نظام سیاسی کره‌شمالی به دلیل کمونیستی بودن کاری کرده که مردم نمی‌دانند عیسی مسیح کیست. آنان رهبر کره شمالی را خدا و همه چیز خود می‌دانند. 
این روزنامه می‌افزاید: «علیرغم آن که کریسمس در کره‌شمالی ممنوع است جشن تولد «کیم جونگ سوک» مادربزرگ کیم جونگ اون برگزار می‌شود. مردم این جشن تولد را روز زایش انقلابی می‌دانند و به زیارت در محل تولد او در شهر هوئریونگ در شمال شرقی کره شمالی می‌روند. این روزنامه اشاره می‌کند که با این حال، جشن تولد کیم جونگ ایل و کیم جونگ اون مهم‌تر است. 
کانگ می‌گوید زمانی که در کره شمالی بود هیچ چیزی درباره جشن مسیحیان نمی‌دانست. او می‌گوید: «من هیچ مسیحی و یا کسی که به خدا باور داشته باشد را نمی‌شناختم. دولت کره شمالی همه رسانه‌ها از جمله اینترنت را کنترل می‌کند. افرادی که می‌دیدم هیچ یک عیسی مسیح را نمی‌شناختند». 
ایندیپندنت در ادامه می‌نویسد با این حال، وضعیت همیشه این‌گونه نبوده است. پیونگ یانگ پیش از جنگ دو کره مسیحیانی داشت. همچنین واعظان مسیحی که در شمال کره فعالیت‌های تبلیغی انجام می‌دادند. کانگ می‌گوید: «در حدود ۶۰ سال پیش این کشور بسیار مسیحی بود و مردم آن را «اورشلیم شرقی» نام نهاده بودند». 
او می‌گوید از سال ۱۹۹۶ میلادی عده‌ای از افرادی که از کره شمالی فرار کرده بود با کشیشانی در چین ارتباط برقرار کردند و سپس به کره‌شمالی بازگشتند تا فعالیت‌های تبلیغی انجام دهند با این حال، فعالیت‌های آنان زیرزمینی بود. کانگ می‌گوید با این وجود، ندیده بود که هیچ‌کسی در کره شمالی بگوید که مسیحی است. او می‌گوید همگان از مجازات‌های شدید اعمال شده علیه افرادی که به مسیحیت گرویده بودند آگاه بوده‌اند. «شما نمی‌توانید بگویید مسیحی هستید اگر بگویید به اردوگاه زندانیان فرستاده می‌شوید. شنیده بود که یک خانواده که به خدا باور داشتند توسط پلیس مخفی به زندان فرستاده شده بودند. آنان اکنون فوت کرده‌اند؛ به همراه فرزندان‌شان یک کودک ده ساله و یک کودک هفت ساله. همگی جان باختند. یکی از دوستان من که در پلیس مخفی کار می‌کرد می‌گفت که آنان یک خانواده مسیحی را گرفتند که درصدد بودند تا مردم را تشویق به گرویدن به مسیحیت کنند. آنان تلاش می‌کردند تا اعضای خانواده را تخلیه اطلاعاتی کنند و در این‌باره بفهمند آنان کجا درباره خدا آموخته بودند و چگونه کتاب مقدس (انجیل) را دریافت کرده بودند. آنان به اعضای خانواده گفته بودند اگر اطلاعات لازم را بدهند به آن‌ها غذا می‌دهند. خانواده اما هیچ چیزی نگفتند و غذا هم نخوردند. در نهایت همه اعضای خانواده جان باختند». 
کانگ می‌گوید البته در حدود ۵ کلیسا در کره شمالی وجود دارند که تحت کنترل شدید دولت هستند اما شهروندان عادی نمی‌توانند به آنجا بروند. او می‌گوید: «اگر از شهروندان بپرسید آیا شما کلیسا دارید آنان می‌توانند بگویند البته که داریم ما همه چیز داریم چون که ما یک کشور آزاد هستیم و سپس در قالب یک تور به جهانگردان خارجی کلیساها را نشان می‌دهند. در نتیجه، کلیساها نمایشی برای خارجی‌ها هستند تا نشان داده شوند در کره شمالی آزادی مذهبی وجود دارد». 
کانگ که اکنون ۳۱ ساله است در سن ۲۰ سالگی در سال ۲۰۰۷ میلادی از کره شمالی فرار کرد. او و خواهرش شش بار پیش از آن که به چین برسند بازداشت شدند اما هر بار با پرداخت رشوه آزاد شد. او در نهایت با پرداخت ۱۰ هزار دلار به یک واسطه توانست به چین برود و بار دیگر با دلال دیگری ارتباط برقرار کرد و با خرید پاسپورت غیر‌قانونی به بریتانیا رفت و پناهنده شد. او می‌گوید غیرممکن است که تعداد مسیحیان در کره شمالی را بتوان تخمین زد. با این حال می‌گوید احتمالا بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر هستند.  

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۵۸۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از گفت‌وگوهای مخفیانه بین عربستان و اسرائیل در طول جنگ غزه خبر داده و آن را فاش کردند.

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی در گزارش خود آورده است: در جریان جنگ غزه، تماس‌های ویژه‌ای به‌صورت مخفیانه برای عادی‌سازی روابط و انعقاد یک توافق تاریخی بین اسرائیل با عربستان سعودی صورت گرفته است.

پیش‌تر «میدل ایست نیوز» به نقل از یک مقام آگاه، جزئیات توافق امنیتی و نظامی و سیاسی آمریکا و عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی را که به عادی‌سازی روابط ریاض و تل‌آویو ختم می‌شود، فاش کرد.

به‌گفته این مقام آگاه، توافق امنیتی دیپلماتیک آمریکا و عربستان سعودی و اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین به مراحل نهایی خود رسیده است و دولت آمریکا درباره آن با ولیعهد عربستان به توافق رسیده است.

به‌گفته این مقام، محور دوم توافق تسهیل دستیابی عربستان به سلاح‌های پیشرفته آمریکاست.

همچنین در محور سوم، دو کشور درباره برنامه هسته‌ای غیرنظامی تابع نظارت شدیدی توافق کرده‌اند که به‌موجب آن عربستان می‌تواند از منابع اورانیوم خود برای رآکتورهای هسته‌ای استفاده کند.

این مقام در ادامه تأکید کرد که در برابر، عربستان متعهد شده است که سرمایه‌گذاری‌های چین در خاک عربستان و نیز روابط نظامی خود با چین را محدود کند و سامانه‌های پدافندی جدید خود را کاملاً با تسلیحات آمریکایی نوسازی کند، تعهدی که منافع بسیاری برای تولیدکنندگان سلاح آمریکایی خواهد داشت و به ارتش‌های دو کشور امکان همکاری متقابل را می‌دهد.

این مقام آگاه تأکید کرد: عربستان به‌ازای همه این توافقات روابط خود را با رژیم صهیونیستی برقرار خواهد کرد با این شرط که «بنیامین نتانیاهو» متعهد به همکاری برای برقراری راه‌حل دودولتی با همکاری تشکیلات خودگردان فلسطینی پس از اصلاح آن باشد.

کد خبر 848565 منبع: تسنیم برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه عربستان فلسطین

دیگر خبرها

  • هشدار یمن نسبت به تشدید تنش نظامی آمریکا
  • شرکت ۹ هزار و ۷۹۲ نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش خراسان شمالی
  • آخرالزمان شمالی چگونه اتفاق می‌افتد؟ علائم آن چیست؟ (+عکس)
  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • افلاطون در آخرین ساعات عمرش چه می‌کرد؟
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد پیامک/ نخستین متن پیامکی تبریک کریسمس بود
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد پیامک/ اولین متن پیامکی تبریک کریسمس بود
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به تامین اجتماعی؛ چرا کسی حرفه ما را به رسمیت نمی‌شناسد؟
  • بهشتی از ۱۶۱ هزار یار مهربان/ اینجا ملک رفاقت و اعتماد است
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی