Web Analytics Made Easy - Statcounter

افزایش قیمت کالاها سبب شد که پای حرف مردم سنندج برویم و اغلب شهروندان از بی‌توجهی دولتمردان و این وضعیت بازار گله‌مند و ناراضی بودند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، این روزها همه جا و در هر محفلی صحبت از «گرانی» و « افزایش قیمت کالاها» است؛ افزایش قیمتی که کل جامعه علی‌الخصوص قشر ضعیف و کم درآمد را تحت‌الشعاع قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این آشفته بازار قیمت‌ها، ترس و دلهره از گرانی و افزایش قیمت کالاها آفت جان مردم شده و «قشر ضعیف جامعه» شبی را آسوده به صبح نمی‌رسانند؛ بی‌تردید با تداوم این رویه، در سال آینده شاهد موج جدیدی از گرانی‌ها می‌شویم و شرایط زندگی برای مردم بیشتر دشوارتر شده و  آن ها در تنگنای اقتصادی قرار می‌گیرند.

متأسفانه در سایه بی‌توجهی و نبود نظارت و عدم کنترل بازار، گرانی در جامعه غوغا می‌کند و بی‌توجهی و بی‌تدبیری دولت به برطرف کردن مشکلات مردم و تحقق نیافتن وعده‌های آنان موضوع تازه‌ای نیست اما گویا این افراد هنوز نمی‌دانند که وظیفه دارند مشکلات اقشار ضعیف جامعه را برطرف کنند.

تنها دغدغه اکثر دولتمردان دریافت حقوق ماهانه و نجومی و  تورهای ایرانگردی و جهانگردی بوده و انگار بعضی از آن ها چشم‌ خود را بر روی گرفتاری و مشکلات اقتصادی مردم بسته‌اند و نمی‌دانند مردم با چه سختی زندگی می‌کنند.

بهتر است که دولتمردان  قدری هم به فکر وضعیت اقتصادی مردم باشند و در تصمیم‌گیری‌ها برای افزایش قیمت کالاها معیشت جامعه را در نظر داشته باشند.

گرانی و افزایش قیمت کالاها اخیر بهانه‌ای شد که به میان مردم و بازاریان شهر سنندج برویم و با موضوع "پای حرف مردم" درددل‌ها و نگرانی‌های آنان را در این خصوص منعکس کنیم.

دولتمردان به مشکلات اقتصادی مردم توجه کنند

سیدصاحب موسوی یکی از فروشندگان عسل در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج، با گله‌مندی از وضعیت نابه سامان بازار اظهار داشت: متأسفانه کاسبی و بازار وجود ندارد و از آنجا که مسئولان خودشان تأمین هستند،درد و مشکلات مردم برای آنان مهم نیست.

وی با انتقاد از زمزمه افزایش قیمت بنزین گفت: در مدت  این چند سالی که یارانه پرداخت می‌شود باوجود تورم‌ از روز اول  مبلغ یارانه همان 45 هزار بوده است و اکنون نیز همین میزان است در حالی که قیمت تمام کالاها روز به روز افزایش می‌یابد.

این فروشنده سنندجی با بیان اینکه قیمت هیچ کالایی قابل پیش‌بینی نیست، تصریح کرد: متأسفانه هیچ کسی دخل و خرجش متناسب با هم نیست و همه مجبور هستند برای تأمین مایحتاج زندگی،کالاهای مورد نیاز را به قیمت گران بخرند.

مردم کردستان زیر خط فقر زندگی می‌کنند

وی با با بیان اینکه مردم زیر فشار اقتصادی فلج شدند، گفت: مردم کردستان نسبت به سایر استان‌های دیگر درآمد کمتری دارند و زیر خط فقر به سر می‌برند.

موسوی با انتقاد از عملی نشدن وعده‌های رئیس جمهور افزود: از ابتدای دوره جدید و روی کار آمدن "رئیس جمهور" قرار بود یارانه افزایش یابد اما اکنون می‌گویند "می‌خواهیم یارانه 30 میلیون نفر را قطع کنیم".

وی اظهار کرد: متأسفانه دولتمردان در توجیه گرانی قیمت کالاها می‌گویند "درصددیم که قیمت‌ها را به پایه خاورمیانه برسانیم" در حالی که بهتر است این افراد بدانند زمانی می‌توانند ایران را با سایر کشورهای خاورمیانه قیاس کنند که درآمد مردم ایران همانند آن کشورها باشد.

این فروشنده سنندجی با اشاره به اینکه دولت با اکراه، یارانه 45 هزار تومانی را به مردم می‌دهد، عنوان کرد: تمامی مسئولان از درد و گرفتاری‌های مردم خبر دارند اما متأسفانه خود را به بی‌خیالی زده‌اند و گویا آن ها از جنس مردم نیستند.

وی گفت: امیدوارم فرجی حاصل شود تا مردم از  گرفتاری نجات پیدا کنند.

دولتمردان حتی فرصت خوردن "نان و تخم‌مرغ"  را از مردم گرفتند

 یوسفی یکی از بانوان سنندجی نیز با تأسف و ابراز نگرانی از افزایش قیمت کالاها و مایحتاج زندگی اظهار داشت: متأسفانه گرانی بیداد می‌کند و دولتمردان حتی فرصت خوردن "نان و تخم‌مرغ" را از مردم گرفتند.

وی گفت: دولت می‌گوید ما کالاها را گران نمی‌کنیم تنها درصدد هستیم که آنها را به قیمت واقعی خود برسانیم.

این شهروند سنندجی تصریح کرد: باید مسئولان به فکر مردم باشند و آن ها را مثل خانواده خود بدانند اما متأسفانه دولتمردان تنها مردم را تلکه می‌کنند و سیری ناپذیرند و تنها تیشه به ریشه مردم می‌زنند.

چرا مسئولان پاسخ‌گوی مشکلات مردم نیستند؟

وی با بیان اینکه در ایران خط فقر یا صفر است یا صد گفت: بیشتر مردم زیر خط فقر زندگی می‌کنند و باید مسئولان پاسخ گوی مردم باشند.

یوسفی با بیان اینکه ایران از ثروتمندترین کشورهای دنیا است، افزود: سئوال اینجاست که با این همه ثروت و ذخائر چرا مردم باید با فقر و نداری دست و پنجه نرم کنند و چرا کسی پاسخ‌گو مشکلات و گرفتاری‌های مردم نیست.

پناهی جوان 32 ساله که در خیابان فردوسی سنندج دستفروشی می‌کند با بیان اینکه گرانی تمامی ندارد، اظهار داشت: متأسفانه وضعیت بازار خوب نیست و مردم قدرت خرید و حتی توان خرید مایحتاج زندگی خود را ندارند.

وی گفت: متأسفانه وضعیت اقتصادی مناسب نیست و علی‌رغم ثروتمند بودن کشور ذخائر آن برای مردم بدون استفاده باقی مانده است.

نمایندگان مردم کردستان در مجلس حرف دل مردم را نمی‌زنند

این جوان سنندجی تصریح کرد: به‌راستی که مسئولان هیچ کاری برای مردم و گرفتاری‌هایشان نکردند و تاکنون شخصاً ندیدم که یکی از نمایندگان مردم کردستان در مجلس حرف دل جوانان و مردم را بزند چراکه تنها برای خود و خانواده‌هایشان تلاش می‌کنند.

وی گفت: اگر قیمت کنونی کالاها بیشتر از این گران‌تر شود وضعیت مردم بدتر از این می‌شود و معلوم نیست چه بلایی بر سر مردم می‌آید.

مسئولان در تعیین قیمت کالاها "وضعیت زندگی مردم" را در نظر بگیرند

 کریمی یکی دیگر از شهروندان سنندجی اظهار داشت: بنده و همسرم در شرایط فعلی قادر به تأمین مایحتاج زندگی نیستیم چه برسد به اینکه قیمت کالاها را گران‌تر کنند.

وی با بیان اینکه دولتمردان فقر و نداری قشر ضعیف جامعه را نمی‌بینند، گفت: با افزایش قیمت کالاها کسی جزء قشر کم‌درآمد و متوسط جامعه در مضیقه نمی‌افتد و ضرر نمی کند.

این شهروند سنندجی تصریح کرد: نباید مسئولان خود را از مردم جدا بدانند و باید در افزایش قیمت کالاهای ضروری شرایط مردم را  نیز مد نظر قرار دهند.

انتهای پیام/

R7848/P1361/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۶۱۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضایی: دولتمردان غربی دست از حماقت بردارند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محسن رضایی با انتشار متنی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: بحران ارزش‌های لیبرال در مقابل مقاومت انسان‌های آزادیخواه از غزه به سرعت در حال انتقال به درون غرب است.

وی افزود: به گونه‌ای که رهبران غربی برای نجات رژیم صهیونسیتی و نتانیاهو در برابر ارزش‌ها و دانشگاه‌های خود ایستاده‌اند. دولتمردان غربی دست از حماقت بردارند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قصه دو زار و ده شاهی کرایه تاکسی‌ها به تاریخ پیوست
  • تامین سبد غذایی مردم با رویکردی عقلانی/ نمره ۲۰ دولتمردان در اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی
  • رشیدی: برخورد با دانشجویان آمریکایی نشان‌دهنده دموکراسی پوشالی آمریکاست
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره بهزیستی مازندران
  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان
  • رضایی: دولتمردان غربی دست از حماقت بردارند
  • بهره‌مندی بیش از ۶۰۰ نفر در مانور تیم‌های درمان اضطراری هلال احمر