Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@07:47:24 GMT

قرارهای شبانه، مجوز شهادت ساعت گردان شد

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۶۲۳۲۴

حجت الاسلام علی اکبرعبادی نیا برادر شهید نادر عبادی نیا، از شهدای غواص لشگر انصارالحسین همدان، گردان جعفرطیار، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به این موضوع که برادر شهید چهار دی سال 65 به شهادت رسید، اظهار کرد: برادرم نادر، متولد سال 44، شانزده سال از من بزرگتر بود. او به عنوان طلبه در حوزه علمیه قم؛ مدرسه علمیه امام باقر(ع) تحصیل می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نادر ابتدا در همدان درس طلبگی می‌خواند اما به دلیل علاقه بسیار به تحصیل، به قم آمد و طلبگی را در همان جا ادامه داد.

وی افزود: سال پنجم طلبی نادر بود که به دلیل حس وظیفه‌ شناسی‌اش در سن 21 سالگی به شهادت رسید. نادر از حدود 18 سالگی به جبهه‌ها تردد داشت و بارها به جبهه اعزام می‌شد و در عملیات‌ها حضور داشت. نادر با وجود اینکه به درس بسیار علاقمند بود، اما برای دفاع از دین، اسلام و کشور در جبهه‌ها حاضر می‌شد.

برادرشهید عبادی‌نیا اظهار کرد: یکی از نقاط برجسته نادر معنویات بسیارش بود و حتی این ویژگی‌اش بسیار از سوی دوستان و هم‌رزمان نادرنقل شده بود که او اهل نافله شب بود و مراقبت‌های بسیار خاص بود تا جایی که گردان او را به نام ساعت گردان می‌شناختند؛ چراکه نادر موظف بود صبح‌های زود؛ پیش از اذان صبح بیدار می‌شد؛ موتور برق را روشن می‌کرد و نواری می‌گذاشت تا قرآن پخش شود.

وی بیان کرد: نادردفتر نوشته‌های بسیاری داشت که در آن دفتر، یادداشت‌های روزانه‌اش را می‎نوشت. یکی از نکات ویژه نوشته‌های نادر، مناسبات و مراقبات نفسانی‌اش بود. نادرپایان شب اشکالات خود را به خودش متذکر می‌شد تا فردا مراقب خودش باشد که آن اشکال را تکرار نکند.

حجت‌الاسلام‌ عبادی‌نیا اظهار کرد: خیلی خوب است که انسان اهل مراقبت و مواظبت باشد؛چراکه این امر راهی برای رشد خود است. وظیفه شناسی، معنویت و ولایت‌مداری از نکات بارز خصوصیات نادر بود. برادرم در وصیت نامه‌اش تأکید بسیار کرده بود که نسبت به امام حرف شنوی داشته باشیم تا حرف امام زمین نماند.

وی بیان کرد: امروز در جبهه فرهنگی نیازمند معنویات هستیم تا در برابر هجمه شدید دشمن محکم باشیم و مقابلش بایستیم. دوران دفاع مقدس، جبهه نظامی بود و امروز جبهه علمی و فرهنگی را شاهد هستیم و الگوقراردادن شهدا سبب رشد فردی و جامعه خواهد شد.

برادرشهید عبادی‌نیا اظهار کرد: وصیت نامه نادر چند بخش بود که او در مقدمه وصیت‌نامه‌اش توصیه‌های اخلاقی را مورد توجه قرار داد. او در این بخش تأکید می‌کند که دنیا گذراست و ما در این دنیا آمده‌ایم که رشد کنیم وغفلت نداشته باشیم. درواقع نادر در بخش مقدمه به رشد معنوی و انس با قرآن و سنت تأکید کرده بود که با قرآن و روایات مأنوس باشیم تا به رشد دست یابیم.

وی ادامه داد: نادر در بخش دیگری از وصیت‌نامه‌اش توصیه به پیروی از ولایت فقیه و امام و حضور در جبهه‌ها داشت. او تأکید بر این موضوع می‌کرد که تلاش کنیم از حرف امام پیروی کنیم.

وی یادآور شد: بخش دیگری از وصیت نامه نادر دررابطه با روحانیت است، او به دلیل اینکه طلبه بود، به خانواده‌هایی که فرزندان‌شان مستعد هستند و علاقه به حوزه‌های علمیه دارند، وارد حوزه‌ها شوند و به اسلام خدمت کنند. او در این بخش از وصیت‌نامه تأکید داشت که از روحانیت حمایت و پاسداری شود.

برادر شهید عبادی‌نیا تصریح کرد: اصل زنده بودن شهدا به شهادت قرآن ثابت است که خدای متعال شهدا را احیا معرفی می‌کند و معنای زنده بودن، اثرگذاری است. اثرگذاری شهدا را در جامعه شاهد هستیم و هر زمانی شهیدی تشییع می‌شود تا مدتی فضای شهر دگرگون است که این امر نشان از زنده بودن شهداست.

وی بیان کرد: هر فردی با شهیدی انس می‌گیرد و یا هر خانواده‌ای با شهیدش می‌تواند در بسیاری موارد از او مدد بگیرد.

حجت‌الاسلام عبادی‌نیا اظهار کرد: نادر، 16 سال از من بزرگتر بود و به هنگام شهادتش سن کمی داشتم. 10 سال پس از شهادتش پیکرش وارد کشور شد و مراسم تشییع را به یاد دارم. آن زمان یعنی سال 75؛ من دبیرستانی بودم و خبر را به من و برادرم دادند و ما به معراج شهدای سپاه رفتیم. از نادر تنها چند تکه و استخوان و کاسه سر باقی مانده بود؛ او را زیارت کردیم و به خانواده اطلاع دادیم و نادر به همراه شهدای دیگر باهم طی مراسمی وزین تشیع شد. 

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۶۲۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی ائمه جمعه استان از پلیس برای اجرای موفق طرح نور



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی ، نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم گفت: اسلام برای نجات بشر است و باید در هر بخشی به خواسته‌های اسلام عمل کرد.


آیت الله عبادی افزود: امروز پیام جمهوری اسلامی جهان را فرا گرفته و هرچه دشمن بیشتر رذالت و جنایت می‌کند، مردم دنیا آگاه‌تر می‌شوند.


وی با اشاره به موفقیت ایران در زمینگیر کردن رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل و ۲۳ کشور منطقه برای پیشگیری از ضربه ایران آماده بودند، اما ضربه فنی ایران از همه این موانعی که کشور‌های حامی اسرائیل ایجاد کرده بودند گذشت و دشمن پوشالی پرادعا را بر زمین زد.

آیت الله عبادی با بیان اینکه ائمه جمعه نقش مهمی در بیداری جامعه دارند گفت: آگاهی بخشی به مردم بسیار مهم است و در این راه ائمه جمعه نقش مهمی ایفا می‌کنند.


فرمانده مراکز آموزش فراجا هم گفت: دشمن برای بی حجابی در کشور و مسائل مربوط به آن و پس از آن برنامه ریزی کرده و باید جوانان را با زبانی نرم و ایجابی راهنمایی کنیم.


سردار هوشیار ضمن قدردانی از همراهی خوب مردم در طرح نور گفت: پلیس به خوبی در طرح نور ظاهر شده و با جدیت و دغدغه، پیگیر است.

دیگر خبرها

  • قدردانی ائمه جمعه استان از پلیس برای اجرای موفق طرح نور
  • دیدار ائمه جمعه خراسان جنوبی با حجت الاسلام و المسلمین عبادی
  • دقیقا چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  • جلوگیری تشکیلات خودگردان برای آزادی اسیر فلسطینی
  • اعلام شهادت ۴ تَن از مبارزان قسام و گردان‌های قدس در کرانه باختری
  • چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  • پیک موتوری برقی در راه بازار تهران
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت جامعه اسلامی است
  • شهادت ۵ مبارز فلسطینی در طولکرم
  • گلستانی‌ها در سوگ صادق آل محمد زیر باران عزادارای کردند