Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@23:43:47 GMT

نیاز فوری به لایروبی اسکله‌های چابهار و کنارک

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۶۲۷۰۷

نیاز فوری به لایروبی اسکله‌های چابهار و کنارک

مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان با اشاره به نیاز فوری سه بندر صیادی چابهار وکنارک به لایروبی گفت: سه بندر هفت‌تیر، بریس و رمین با تکمیل مطالعات قرار بود تا قبل از پایان سال 95 لایروبی شوند که متاسفانه به دلیل تخصیص نیافتن اعتبارات لایروبی آن‌ها هنوز انجام نشده است.

‌به گزارش ایسنا- ‌هدایت الله میرمرادزهی در بازدید از اسکله‌های بندر چابهار افزود: به تاخیر افتادن یک ساله تخصیص اعتبار برای لایروبی سه بندر صیادی در سیستان وبلوچستان زندگی صیادان را با مشکل مواجه کرده است‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اعتبارلازم برای لایروبی این بنادر را 30 میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: این سه بندر در وضعیت بحرانی هستند و صیادان آن‌ها با مشکلات عدیده در رفت وآمد شناورهای خود روبرو هستند، به طوری که امکان رفت و آمد شناورهای کلاس لنج در زمان جزر وجود ندارد و حتی در هنگامه مد نیز این شناورها به دلیل گل ولای فراوان در حوضچه‌های این سه بندر با مشکل تردد می‌کنند‌.

به گفته مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان، از میان این سه بندر صیادی، بریس بحرانی‌ترین وضعیت را دارد، به طوری که بسیاری از شناورهای صیادی در بریس دست از کار کشیده و برخی به بنادر همجوار کوچ کرده‌ اند چراکه اسکله بریس حدود 10 سال پیش لایروبی شده و گل و لای از 6 سال پیش تاکنون مشکل ساز شده است‌.

میرمرادزهی تاکید کرد: حوضچه‌های برخی بنادر صیادی سیستان وبلوچستان به دلیل موقعیت جغرافیایی در معرض ورود گل ولای فراوان است و لازم است برای جلوگیری از لایروبی‌های پی در پی که نیاز به  بودجه بالایی دارد‌، با تخصیص اعتبار ویژه و احداث دستک رسوب گیر در جلو حوضچه‌ها یک بار برای همیشه از مشکل لایروبی رها شد.

میرمرادزهی گفت: 2 هزار و 400 فروند شناور صیادی اعم از قایق و لنج در قالب 34 تعاونی صیادی در حوزه اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان فعالیت دارند‌.

وی افزود: از شناورهای کلاس لنج شیلات سیستان و بلوچستان افزون بر 950 فروند، توانایی انجام عملیات صید در آب‌های آزاد و حوزه اقیانوس هند را دارند‌.

وی تصریح کرد: این شناورها در بعضی مواقع تا صدها مایل از آب‌های ایران فراتر رفته تا به صیدگاه‌های مناسب تن ماهیان در اقیانوس دسترسی یابند تا بتوانند از ذخایر مشترک برداشت کنند.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: برای حدود 25 هزار نفر به صورت مستقیم و سه برابر این آمار به صورت غیر مستقیم در حوزه صید و صیادی و شیلات استان شغل ایجاد شده است.

وی افزود: استان سیستان وبلوچستان بیشترین میزان صید را در بین استان های کشور و حتی بسیاری از کشورهای اقیانوس هند دارد و با دارا بودن 107واحد وگارگاه صنایع شیلاتی کوچک، متوسط و بزرگ سهم مهمی در تولید و بسته بندی محصولات شیلاتی کشور دارد‌.

به گفته مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان، وجود 29 کارخانه تولید کنسرو ماهی و 19واحد نگهداری و انجماد، فرآوری و بسته بندی ماهی و میگو نفشی مهمی را به چابهار در بسته بندی و صادرات تن ماهیان در منطقه داده است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۶۲۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی ایران و افغانستان بر تقویت ترانزیت از مسیر چابهار

دومین نشست هیأت اقتصادی طالبان و ایران به ریاست وزیر صنعت و تجارت طالبان و استاندار سیستان و بلوچستان برگزار شد.

وزارت صنعت و تجارت افغانستان اعلام کرد در این نشست توافق شد برای دست‌یابی به توسعه‌ تجارت میان ایران و افغانستان و تقویت ترانزیت از مسیر «چابهار»، کمیته‌ مشترک فنی در سطح استان ایجاد و از سوی کمیته مرکزی موضوعات دنبال شود.

در این نشست درخصوص تقویت ترانزیت، توسعه تجارت از جمله امکانات و تسهیلات جاده‌ای و ریلی در مسیر چابهار – میلک، رفع محدودیت‌های قرنطینه ترانزیتی از مسیر چابهار، امتیازات تفاوت سوخت و ایستگاه‌های ترانزیتی نیز بحث و گفتگو شد.

هیأت اقتصادی طالبان روز گذشته با هدف تسهیل تجارت و‌ ترانزیت میان افغانستان و ایران به سیستان‌و‌بلوچستان آمده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ساخت سد کهیر از زیر آب رفتن کنارک و ۳۰ روستا جلوگیری کرد
  • سفال کلپورگان هنری زیبا از بانوان سیستان وبلوچستان
  • ساخت سد کهیر از زیرآب رفتن کنارک و ۳۰ روستا جلوگیری کرد
  • دستگیری عوامل جیش الظلم در سیستان وبلوچستان
  • (تصاویر) بندر شهید بهشتی چابهار
  • تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان احیا می‌شوند
  • هند در قرارداد بندر چابهار کمتر از یک چهارم مبلغ به تعهد خود عمل نموده!
  • رایزنی ایران و افغانستان بر تقویت ترانزیت از مسیر چابهار
  • برگزاری آزمون کتبی تخصصی حفظ قرآن در سیستان وبلوچستان
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌وبلوچستان