Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@03:51:11 GMT

آيا کودک شما هم گاز مي گيرد؟!

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۶۳۱۲۶

آيا کودک شما هم گاز مي گيرد؟!

خبرگزاري آريا -

يشتر کودکان کوچکتر از 3 سال اطرافيان خود را حداقل يک مرتبه گاز مي گيرند. بيشتر همين کودکان اين عادت خود را به خودي خود از دست مي دهند. اما اگر اين عادت بعد از سن 3 سالگي هنوز ادامه يابد و مرتبا تکرار شود نياز به توجه و درمان دارد.
گاز گرفتن هميشه عمدي و آگاهانه نيست و به ندرت ممکن است باعث آسيب جدي به ديگران شود و يا بيانگر خطر جدي باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


چرا کودکان گاز مي گيرند؟
دليل کودکان براي اين کار متفاوت است و اين وابسته به سن آنها مي باشد.
کودکان بين سنين 5 تا 7 ماه: کودکان در اين سن اطرافيان خود را گاز مي گيرند به خصوص اگر احساس ناراحتي در اطراف دهان خود داشته باشند وي ا گر به دليل دندان در آوردن دچار درد باشند.در اين حالت اغلب پرستار خود يا مادر را در هنگام شيردهي گاز مي گيرند.خبر خوب اينکه در چنين مواقعي به محض ديدن و يا شنيدن عکس العمل اطرافيان ياد مي گيرند که ديگر گاز نگيرند.
کودکان بين سنين 8 تا 14 ماهگي: اين کودکان معمولا اطرافيان خود را گاز مي گيرند تا هيجان خود را بروز دهند. در اين حالت بيشتر پرستار و يا کودکان ديگر در اطراف خود را هدف قرار مي دهند که البته با شنيدن کلمه "نه"از اين کار دست مي کشند.
کودکان بين سنين 15 تا 36 ماهگي: کودکاني که در اين فاصله سني گاز مي گيرند اغلب به دليل عصبانيت و يا تنها به خاطر داشتن قدرت کنترل ديگران اين کار را انجام مي دهند. در اين سن اغلب کودکان ديگر را گاز مي گيرند و کمتر پرستار مورد هدف قرار مي گيرد. کودکان دراين سن بعد از آموزش ياد مي گيرند که اين رفتار صحيح و مورد قبولي نيست.
بعد از سه سالگي: کودکان هنگامي که احساس ضعف و يا ترس کنند گاز مي گيرند. مثلا موقعي که در جنگ و جدالي بازنده شوند و يا زماني که از اسيب و ازار ديگران بترسند.کودکاني که در اين سن به طور مرتب ديگران را گاز مي گيرند نياز به توجه و درمان دارند. اين نوع گاز گرفتن در اين سن مي تواند دال بر داشتن مشکل در بروز احساسات کودک باشد و يا عدم توانايي در کنترل خويشتن.
گاز گرفتن در شرايط مختلف اتفاق مي افتد، به خصوص زماني که کودکان دور همديگر جمع باشند. در امريکا بزرگترين مشکل مراکز مراقبت از کودک ناشي از همين عادت ناپسند آنها است. اغلب مواقع مي توان با کمک به کودک در بروز احساساتش به طور صحيح مانع از اين رفتار ناخوشايند وي شد. البته کودکاني که به طور مداوم اين حرکت را انجام مي دهند نياز به مراقبت ويژه دارند و بهتر است که دورتر از کودکان ديگر مورد مراقبت واقع شوند.
گاز گرفتن در کودکان بعدها معمولا منجر به مشکلات رفتاري نمي شود. اما کودکاني که مرتب گاز مي گيرند و يا ساير رفتار هاي خشونت آميز را از خود نشان مي دهند و به خصوص زماني که بزرگتر از 3 سال هستند ممکن است دچار مشکلات عاطفي و يا باليني باشند که نياز به درمان ويژه دارد.



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۶۳۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند

با حکم محمد خزاعی معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی کشور، ۱۲ تن از مدیران و فعالان فرهنگی هنری و سینماگر کودک و نوجوان به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان معرفی شدند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مجید زین العابدین، علی قاسم زاده، کمال حیدری، یوسف افشارنیا، سید مهدی سیدین، فرزانه کلاهدوزان، اصغر فارسی، وحید نیکخواه آزاد، پوران درخشنده، وحید ملتجی، احمد مقیمی و علی صالحی، به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک منصوب و معرفی شدند. 
محمد خزاعی در حکم انتصاب اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان، با تاکید بر این نکته که برگزاری جشنواره این رویداد فرصتی ارزشمند برای توجه به نقش مهم آثار مهم کودکان و نوجوانان است، برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و تصمیمات اثر بخش در زمینه رشد سرمایه انسانی دغدغه‌مند، تقویت فکر و ایده‌های نو، تکامل چرخه تولید و اکران، تشویق و معرفی استعدادهای جوان و جهش تولید با مشارکت فیلمسازان در سینمای راهبردی کودک و نوجوان را از اعضای شورای مذکور خواستار شده است. 
سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، به دبیری مجید زین العابدین در اصفهان برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • ببینید | لحظه هولناک زیر گرفتن دانش‌آموزان و کودکان توسط کامیون بستنی!
  • مطالبات پارلمان کودک مورد پیگیری قرار می گیرد
  • افزایش نگرانی اسرائیل از قرار گرفتن در لیست سیاه سازمان ملل
  • سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملوء از کودک بود
  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • معرفی اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک
  • ۵ هزار کودک خیابانی در تهران
  • اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • کودکان را از آغوش محروم نکنید/ رابطه بغل کردن با سلامت جسم و روان
  • علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟