Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بسیج مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج،  ارتش سوریه و نیروهای مقاومت عصر دوشنبه حلقه محاصره را بر تروریست‌های جبهة النصره در غوطه غربی دمشق تنگ‌تر کرد.

روزنامه الوطن سوریه گزارش داد که نیروهای مقاومت مواضع تروریست‌ها را در مناطق «مغر المیر، تل مروان و بیت جن» را بشدت بمباران کردند و عملیات خود را به سمت «مقام الشیخ عبد الله» ادامه دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نیروهای سوری در این عملیات موفق شدند در مزارع بیت جن پیشروی داشته باشند و کنترل مناطق اطراف مقام الشیخ عبدالله را به دست گیرند.

در ادامه این عملیات، ارتش سوریه موفق شد کنترل سه نقطه جدید را به دست گیرد و با نیروهایی که از شمال در حرکت بودند، تلاقی داشته باشد و مغر المیر را از مزارع بیت جن جدا کند.

پس از این حملات بود که ارتش سوریه توانست کنترل مناطق «الکنایات» واقع در شمال «حرفا» و «تلة عامر» را به دست گیرد و به سمت مطقه «عزیز و رجم القناص» پیشروی کند.

تروریست‌ها هم که شاهد این پیشروی بودند، از ارتش سوریه خواستند که عملیات نظامی خود را متوقف کند و اعلام کردند که آماده‌اند همه شروط ارتش را پذیرفته و ظرف مدت ۴۸ ساعت به استان ادلب بروند.

استان ادلب تن‌ها استان در سوریه است که تقریبا به طور کامل هنوز تحت اشغال گروههای مسلح و تروریستی مثل «جبهة‌النصره» (شاخه القاعده در سوریه) و گروهکهایی مثل احرار الشام است.

در این میان، افراد مسلحی که خواستار باقی ماندن در این منطقه هستند، به وضعیتشان رسیدگی قضایی خواهد شد.

برخی از عناصر النصره نیز به صورت جمعی در چند محور پا به فرار گذاشتند و شمار زیادی از آنان نیز به اسارت ارتش درآمدند.

منابع محلی به الوطن گفتند که سرکرده‌های گروههای تروریستی به «جبل الشیخ» بویژه مرزهای لبنان و «شبعا» فرار کردند و برخی دیگر نیز به سمت مرزهای اراضی اشغالی رفته و به دامان اسرائیل پناه بردند.

به گفته این منابع، از دو روز گذشته مذاکراتی میان ارتش سوریه و نمایندگانی از گروههای مسلح تروریستی در این منطقه در جریان بوده است. سرکرده‌های تروریستی نمی‌پذیرفتند که از این منطقه خارج شده و کنترل مناطق تحت اشغالی خود در جبل الشیخ را به دولت سوریه واگذار کنند و همین مسئله علت اختلافات داخلی در میان آنان شد.

کمیته مصالحه نیز روز گذشته برای چهارمین بار وارد بیت جن شده بود تا توافقی حاصل کند که بر اساس آن تروریست‌ها عازم ادلب شوند و موفق به عقد توافق شد؛ لذا قرار است تا فردا یک گروه از تروریست‌ها از این منطقه خارج شود و در صورتی که این توافق نقض نشود، سایر تروریست‌ها نیز مانند همرزمان خود به ادلب منتقل خواهند شد.

تروریست‌ها به همراه خانواده‌های خود به ادلب منتقل می‌شوند، همه روستاهای جبل الشیخ در اختیار ارتش سوریه و نیروهای امنیتی قرار خواهد گرفت و ساکنان مغر المیر به خانه خود باز خواهند گشت.

پرچم سوریه نیز در مرتفع‌ترین قله‌های «التلول الحمر» به اهتزاز درخواهد آمد؛ ارتفاعاتی که ریف دمشق را از القنیطره جدا می‌کند.

در صورتی که تروریست‌ها از این منطقه خارج شوند، پرونده آنان در غوطه غربی دمشق بسته خواهد شد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۶۳۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر امنیت داخلی اسرائیل به تیر غیب گرفتار شد؛ وضعیت او وخیم است

به گزارش همشهری آنلاین، او زخمی شده و به بیمارستان منتقل شده است. فیلمی توسط کاربران در فضای مجازی منتشر شده که ظاهراً واژگون شدن خودروی ایتمار بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل را نشان می‌دهد.

گفته می‌شود این اتفاق در شهر «رمله» در مرکز فلسطین اشغالی به وقوع پیوسته است.

برخی از گزارش‌های تأییدنشده وضعیت او را وخیم گزارش کرده‌اند.

خودروی وزیر امنیت رژیم صهیونیستی چپ کرد (ببینید)

بن‌گویر وزیر راست افراطی کابینه جنگی «بنیامین نتانیاهو» است. او از سال ۲۰۲۲ تا کنون وزیر امنیت داخلی سرائیل بوده است.

او رئیس حزب «اُتسما یِهودیت» یا «قدرت یهودی» است که بر پایه ایدئولوژی موسوم به «کاهانیسم» و «عرب‌ستیزی» بنا نهاده شده است.

کاهانیسم یک ایدئولوژی صهیونیستی است که معتقد است عرب‌های ساکن فلسطین اشغالی دشمن یهودی‌ها و اسرائیل هستند. کاهانیسم به دنبال تشکیل یک تئوکراسی یهودی است که در آن افراد غیریهودی حق رأی ندارند.

کد خبر 847291 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه تصادف

دیگر خبرها

  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • سیرسکی: اوضاع اوکراین وخیم است
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است
  • وزیر تندرو صهیونیستی پس از واژگونی خودرویش به بیمارستان انتقال یافت
  • وزیر امنیت داخلی اسرائیل به تیر غیب گرفتار شد؛ وضعیت او وخیم است
  • صعود تایلند به فینال جام ملت‌ها؛ افغانستان در آستانه تاریخ‌سازی
  • برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»
  • ایروانی:تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است