Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

شماره 144 هفته‌نامه حمل‌ونقل تقریباً یک هفته پس از زلزله 5.2 ریشتری تهران به ابعاد مختلف رویدادهای پس از این زمین‌لرزه پرداخته است.

در تیتر اصلی این شماره درباره تخصیص بودجه به بخش ریلی می‌خوانید. «یک درصد هم به بخش ریلی نرسید» عنوان مطلبی است که از بودجه عمرانیِ کم بخش ریلی حکایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گفت‌وگو که با معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل شرکت راه‌آهن انجام شده، کاهش 28درصدی بودجه عمرانی بخش ریلی در کنار سنگ‌اندازی‌های دولت ترامپ و حضور کم‌رنگ بخش خصوصی در انجام پروژه‌های ریلی را عواملی در جهت تضعیف بخش ریلی دانسته است.

در عکس یک صفحه نخست، با تیتر «بی‌تابی تهران»در صفحات 4، 11 و 12 نقاط امن پایتخت، الگوی مکزیکی رهایی از آلودگی، سیستم‌های هشداردهنده زلزله در ژاپن، کاهش ریسک زلزله در پایتخت و وضعیت قرمز آسمان سیاه پایتخت را می‌خوانید و می‌شناسید. الگوهای جدید مواجهه با زلزله احتمالی با الگوبرداری از کشورهای پیشرفته‌ای همچون ژاپن و راه‌های رویارویی با آلودگی هوای تهران که معضل هرروز پایتخت‌نشینان به‌ویژه در این فصل است،  فحوای اصلی این صفحات را تشکیل می‌دهند که خواندن آن را به کسانی‌که می‌خواهند راهکارهای مهم برای پیشگیری خطر احتمالی را یاد بگیرند، پیشنهاد می‌کنیم.

سرمقاله این شماره  به بررسی واکنش‌هایی که پس از وقوع زلزله تهران رخ داد می‌پردازد. قسمتی از این نوشتار به واکنش‌های گاهاً بدون تخصص رسانه‌ها و تحلیل‌های ضدونقیض کارشناسان زلزله در برخورد با این پدیده طبیعی اختصاص یافته که نقد به خبرگزاری‌های مختلف در مواجهه با این حادثه طبیعی را در خود جای داده است. در این تحلیل، «آموزش» که یکی از سه وظیفه ماهوی رسانه‌ها است، بزرگترین غایب رسانه‌ای زلزله تهران عنوان شده است. پدیده‌ای که در فقدان آن اضطرابی که به شهر وارد شد فراتر از وسعت حادثه بود.

در گزارش دیگری  در صفحه نخست هفته‌نامه آمده از زبان مدیرعامل راه‌آهن به ضرر و زیان‌های  این شرکت به‌ویژه در انجام پروژه‌های عمرانی اشاره شده است. سعید محمدزاده در این گزارش از شرکت‌های بخش خصوصی خواسته است تا بدون  در نظر گرفتن دولت با تاسیس استارت‌آپ‌های خود و برای خدمت به این بخش به میدان بیایند.

عناوین مهم دیگر نشریه شامل: وزارت حمل‌ونقل می‌خواهیم در صفحه 5؛ برج‌سازی برای فقرا شوخی است در صفحه 4 و هدف احیای ترانزیت در صفحه6 هستند.

دیگر عناوین این شماره: سهم ناچیز معلولان از شهر، رویارویی ایرلاین‌های بدقول و مسافران عصبانی، پلتفرم ملی یا مشارکتی، بیدار شو، بفهم، غافل مباش در ارتباط با زلزله تهران هستند.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۶۴۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها

به گزارش همشهری، این شهر هم‌اکنون از سامانه‌های روسطحی و زیرسطحی بسیاری برخوردار است اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله مشخصی دارد. در چنین شرایطی مدیریت شهری برای توسعه زیرساخت‌های ترددی شهر در ۲جبهه تلاش می‌کند. در اتوبوسرانی از یک سو با اتکا به تولید داخل، کار سفارش اتوبوس‌های نو را به مراحل اجرایی رسانده و از سوی دیگر با طرف خارجی قرارداد تامین اتوبوس‌های برقی جدیدی را منعقد کرده که می‌تواند آینده‌ای روشن برای تردد اتوبوسی شهر در پی داشته باشد.

در بخش مترو نیز قرارداد تامین واگن به مراحل اجرایی پیش‌پرداخت نزدیک شده و تعداد واگن نیز افزایش یافته است. به این ترتیب مدیریت شهری ششم وارد میدان شده تا حمل‌ونقل تهران را طی زمان مشخصی کاهش دهد. البته مخالفان داخلی و تحریم‌های خارجی هریک تلاش می‌کنند به‌نحوی مدیریت شهری را از ریل خارج کنند اما تیم شهرداری تهران همچنان در ۴جبهه در حال مقابله با مشکلات است.

کد خبر 848642 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها موتور و موتور سوار اتوبوس - شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه خودرو - تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس حمل و نقل شهری مترو تهران

دیگر خبرها

  • تکلیف‌نامه شهرداری تهران برای پارک‌های پایتخت چه می‌گوید؟
  • قطع‌نامه‌ای در حوزه تاب‌آوری و مدیریت بحران برای مسئولان تدوین می شود
  • خط ریلی زاهدان-کویته نیازمند تبدیل تفاهم‌نامه به قرارداد عملیاتی
  • فاجعه بزرگ در حمل و نقل ریلی استان یزد/ قطار سریع‌السیر یزد حذف شد
  • سهم سوانح ریلی در کشور به هفته ای سه ونیم حادثه رسید
  • خروج قطار افغانستان_ترکیه از مرز شمتیق+فیلم
  • ◄ ناچار به خروج کامل از صنعت حمل و نقل ریلی خواهیم بود
  • ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها
  • سهم سوانح ریلی در کشور به هفته‌ای سه ونیم حادثه رسید
  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌ برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟