Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش جام نیوز به نقل از تسنیم، آیین پاسداشت نادر طالب‌زاده هنرمند انقلاب اسلامی با عنوان اوج هنر با حضور آیت‌الله قائم‌مقامی، رضا برجی عکاس دفاع مقدس، گلعلی بابایی نویسنده، علیرضا قزوه شاعر، رضا شکاری، وحید یامین‌پور، حمید داودآبادی نویسنده، یوسفعلی میرشکاک شاعر، مسعود شجاعی طباطبایی، مسعود ده‌نمکی و رائفی‌پور، حسین ده‌باشی و محسن مؤمنی شریف رئیس حوزه هنری و جمع کثیری از علاقمندان در نخلستان سازمان هنری رسانه‌ای اوج برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آیت‌الله قائم‌مقامی استاد حوزه و دانشگاه در ابتدای این مراسم با درود بر شهیدان مدافع حرم، اظهار کرد: فکر می‌کنم سخن گفتن از کسانی که ربطی به خداوند و دوستان خداوند دارند سخت است. چنین افرادی خودشان کراهت دارند کسی از آن‌ها تعریف کند اما علی‌رغم میلشان باید سخنی درباره آن‌ها گفت.

 

وی گفت: از اول جنگ طالب‌زاده را می‌شناسم. ایشان ربط خوب و درستی  با خداوند دارند. طالب‌زاده کسی است که حقیقت انقلاب را با درک عمیق، روشنفکرانه؛ نه روشنفکرانه ترکیبی بلکه روشنفکری صحیح ولایت و شیعی یافته‌اند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: یکی از کسانی که موجب شد تا ما قبل انقلاب که دوران هنری را گذرانده بودیم و موجب شد دوباره به هنر رجوع کنیم و به پدیده  هنر و مدرنیته نگاه کنیم طالب‌زاده و آوینی بود. نگاه طالب‌زاده به هنر در مسیر ولایت و دین بود. طالب‌زاده جریان مؤمن و حزب‌اللهی را به شوق می‌آورد.

 

وی ادامه داد: حاج نادر تمام مستندهایش را خودش فیلمبرداری کرده است و من تنها یک مستند از او را فیلمبرداری کردم.

 

برجی گفت: شاگردهای نادر شبکه المنار را تشکیل دادند. آوینی نادر را قبول داشت اما خناسان اجازه کار کردن نمی‌دادند.

 

این عکاس دفاع مقدس افزود: طالب‌زاده بر مستند سوار بود و در زمان جنگ نیز طالب‌زاده بولدوزرچی جنگ بود. وقتی در جبهه عنوان می‌کند "من آموزش‌دیده سینمای آمریکا هستم" او را بیرون کردند و لودرچی شد.

 

حسین دهباشی در ادامه این مراسم اظهار کرد: طالب‌زاده در خطرناکترین حوزه‌های جنگ حضور داشت. ایشان با صبوری هسته تبلیغاتی جبهه انقلابی را در افغانستان، لبنان و سوریه سامان داد.

 

وی گفت: طالب‌زاده بارها نامشان را برای تجربه جوان‌ها در اختیار دیگران قرار می‌داد. شخصیت ایشان به‌عنوان یک استاد از جهتی مهم است که از موفقیت شاگردانشان به ذوق می‌آیند. اسوه انسان بودن مهمترین وجه شخصیت نادر طالب‌زاده است.

 

بیژن نوباوه وطن در بخش دیگری از این آیین گفت: آن کسی که می‌خواستیم جامعه را هدایت کرد و همه ما امروز سود می‌بریم. مهمترین عنصر ایجاد تعهد در مخاطب است، آن چیزی که امام خمینی فرمودند، آن تعهدی که جامعه اسلامی امروز بیش از پیش به آن نیاز دارد روح غلیان در انسان است. امروز به جایی رسیده‌ایم که «زبان آوینی زبان خداست».

 

وی تصریح کرد: چه‌کار کنیم این هنر باقی بماند؟ سال گذشته برای گرفتن حداقل امکانات برای جشنواره عمار مجلس مانده بود لباس‌هایمان را بیرون آوریم. مجلس امکانات نمی‌داد.

 

در ادامه این مراسم مسعود ده‌نمکی در سخنانی گفت: گرامی‌داشت «حاج نادر» باید این فرهنگ را ایجاد کند که از تجربیات این عزیزان استفاده کنیم. طالب‌زاده به‌مفهوم واقعی آتش به‌اختیار است. تفاوت آوینی با سایر مستندسازان امروز این است که برای ساختن روایت فتح باید مثل آوینی شویم.

 

وی ادامه داد: مسئولیتی بالاتر از هنر و نقد نیست. کسی که در موضع نقد دیگران قرار می‌گیرد موقعیت بالایی دارد. کسی که دوربین به دست می‌گیرد جایگاه بالاتر و خطرناکتر از هر مسئولیتی به‌عهده می‌گیرد، پس چنین جایگاهی مهم است.

 

نادر طالب‌زاده آخرین سخنران این مراسم بود. او گفت: انقلاب همچنان پرقدرت است، به‌عنوان نمونه اربعین مانور خداوندی است و اعلام اخیر ترامپ درباره بیت المقدس این قدرت را بیشتر نشان می‌دهد.

 

وی ادامه داد: یکی از افتخاراتم این است که حزب‌الله متولد شد و ما هم سعادت داشتیم یک گوشه‌ای از این کار را بگیریم و بتوانیم رسانه حزب‌الله را راه‌اندازی کنیم. این محفل برای من نیست بلکه من خادم این حرکت و عضو کوچکی از این مجموعه هستم. این محفل را جشنی می‌دانم برای رقم خوردن حزب‌الله که ما در اینجا جمع شدیم.

 

طالب‌زاده گفت: افتخارم این است که توانستم کسانی را به جهان معرفی کنم که باعث بیداری شده‌اند.

 

در  پایان این مراسم  از زحمات نادر طالب‌زاده در عرصه‌های فرهنگی و رسانه‌ای تقدیر شد و کیک تولدش که توسط جمعی از شاگردان و دوستان او تهیه شده بود، بریده شد.

 

115

 

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۶۴۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید اعتراض حامیان فلسطین در مراکز آموزش عالی آمریکا

اعتراضات دانشجویان حامی حقوق فلسطینی‌ها روز پنجشنبه ۲۵ آوریل (۶ اردیبهشت) در حالی به شمار بیشتری از دانشگاه‌های ایالات متحده گسترش یافت که پلیس روند برچیدن چادر‌های تحصن‌کنندگان را آغاز کرده و به نظر می‌رسد صبر مقامات رو به اتمام است.

به گزارش یورونیوز، به درخواست روسای شماری از دانشگاه‌ها، افسران ضد شورش پلیس با استفاده از گاز اشک‌آور به تعدادی از دانشگاه‌ها وارد شده‌اند تا مانع از تحصن دانشجویان شوند.

بیش از ۲۰۰ معترض روز چهارشنبه و بامداد پنجشنبه در دانشگاه‌های لس‌آنجلس، بوستون و آستین، تگزاس (جایی که حدود ۲ هزار نفر در روز پنجشنبه تجمع کرده بودند) دستگیر شدند.

فعالان معترض با برپایی تحصن‌ها و برپایی تظاهرات پرحاشیه خواستار برقراری آتش‌بس در جنگ (رژیم) اسرائیل با حماس و همچنین قطع روابط دانشگاه‌ها با (رژیم) اسرائیل و همینطور شرکت‌هایی هستند که به گفته آن‌ها از این درگیری سود می‌برند.

در کالج اموری در آتلانتا پلیس تلاش کرد معترضان را که بر روی چمن‌ها تحصن کرده بودند عقب بزند. اداره پلیس آتلانتا گفته است افسرانی که به درخواست کمک مسئولان کالج پاسخ دادند «با خشونت» مواجه شده و مجبور شدند از «محرک‌های شیمیایی» برای پراکنده کردن معترضان استفاده کنند.

سازمان‌دهندگان تظاهرات در دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس در پیامی آنلاین گفتند: «به مدت ۲۰۱ روز، جهان در سکوت شاهد کشتار بیش از ۳۰ هزار فلسطینی توسط (رژیم) اسرائیل بود. امروز دانشگاه کالیفرنیا به دانشجویان سراسر کشور می‌پیوندد و از دانشگاه‌های دیگر می‌خواهد ارتباط خود را با شرکت‌هایی که از اشغال، آپارتاید و نسل‌کشی در فلسطین سود می‌برند قطع کنند.»

جرقه گسترش اعتراضات از زمانی زده شد که مسئولان دانشگاه کلمبیا در نیویورک تا نیمه‌شب ۲۵ آوریل به تحصن‌کنندگان در محوطه این دانشگاه، که نقطه کانونی اعتراضات در ایالات متحده هستند، مهلت دادند چادر‌های خود را جمع کنند.

علیرغم این اولتیماتوم ریاست دانشگاه کلمبیا پنجشنبه شب با صدور بیانیه‌ای و با اشاره به «پیشرفت» در مذاکرات با معترضان، ضرب‌الاجل نیمه‌شب برای برچیدن چادر‌های حامیان حقوق فلسطینی‌ها را لغو کرد.

دفتر مینوش شفیق، رئیس دانشگاه کلمبیا، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مذاکرات پیشرفت نشان داده و طبق برنامه ادامه دارد. ما خواسته‌های خود را داریم و آن‌ها نیز خوسته‌های خود را دارند.»

در همین حال تظاهرات علیه جنگ غزه و در حمایت از فلسطینیان در محوطه دانشگاه تگزاس در شهر آستین نیز برگزار شد. این در حالی است که ۹۳ نفر در محوطه دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در لس‌آنجلس دستگیر شده‌اند.

در کالج امرسون در بوستون و در پی درگیری پلیس با معترضان، کلاس‌های آموزشی روز پنجشنبه لغو شد. پلیس با حمله به محوطه این دانشگاه چادر تحصن‌کنندگان را برچید و ۱۰۸ نفر را دستگیر کرد. این در شرایطی است که در دیگر دانشگاه‌ها نظیر جورج تاون، جورج واشنگتن، هاروارد، براون، میشیگان اعتراض‌ها ادامه دارد.

حامیان ‌(رژیم) سرائیل به گزارش‌ها از اقدام‌ها و شعار‌های «یهودی‌ستیزانه» استناد کرده‌اند و ادعا می‌کنند که دانشگاه‌ها ارعاب علیه یهودیان و سخنان «نفرت‌انگیز» را تشویق می‌کنند. در مقابل تظاهرکنندگان که شامل تعدادی از دانشجویان یهودی هستند، اتهام «یهودی‌ستیزی» را رد کرده‌اند و از مقاماتی که آن را با مخالفت با (رژیم) اسرائیل یکسان می‌دانند انتقاد می‌کنند.

جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده روز یکشنبه «یهودستیزی آشکار» را محکوم کرد و گفت چنین اعمالی «هیچ جایی در پردیس‌های دانشگاهی ندارد.»

کاخ سفید همزمان گفته است که رئیس‌جمهور از آزادی بیان در دانشگاه‌های ایالات متحده حمایت می‌کند.

دیگر خبرها

  • پخش «در مرز غبار آلود» از سیما/ روایتی متفاوت از نادر طالب‌زاده
  • دشمن از اقتصادوحجاب در حوزه امنیتی علیه کشورمان سواستفاده می کند
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • همایش «قدس از چشمان آقای نادر» برگزار می‌شود
  • تداوم جنگ پس از ۲۰۰ روز نشان دهنده توان مقاومت است
  • کار بزرگ شهید شفیع زاده در توپخانه سپاه
  • گلوگاه‌های فساد را ببندید
  • تشدید اعتراض حامیان فلسطین در مراکز آموزش عالی آمریکا
  • برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی در سپاه علی بن ابی طالب(ع) تشریح شد
  • سینمای سیار کودک و کارگاه آموزش رایانه در خاش افتتاح شد