Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-02@02:58:52 GMT

چه چیزی پیش‌نیاز توسعه علمی و فنی است؟

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۶۴۵۶۸

پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: از نظر کارشناسان و صاحب‌نظران، منافع ملی شاخص مهمی برای تصمیم‌گیری‌ها و سیاستگذاری‌ها در هر کشوری است؛ جمهوری اسلامی ایران نیز از این امر مستثنا نیست.

دکتر یدالله جوانی مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «پارس» اظهار داشت: در صدر منافع ملی در هر کشوری امنیت ملی قرار دارد و این امنیت وقتی کاملا تامین است که ‌آن کشور از امنیت سیاسی، اقتصادی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در حوزه‌های مختلفی برخوردار بوده و تهدیدی متوجه آن کشور و ملت نباشد.

وی افزود: تمام ملت‌ها در تلاش برای پیشرفت، تامین رفاه و امنیت هستند، زمینه و لازمه پیشرفت در هر حوزه‌ای پیشرفت سرمایه‌گذاری، توسعه علمی، فنی و امنیتی است. بنابراین باید امنیت را پیش‌نیاز هر پیشرفتی در نظر گرفت.

وی اضافه کرد: زمانی‌که ملتی در شرایط تهدید قرار دارد، باید قادر به دفاع از خود باشد و توانمندی دفاعی اش را در برابر تهدیدات افزایش دهد تا به ثبات و ‌آرامش دست‌یابد و از بروز خطراتی که می‌تواند منافعش را به خطر بیندازد، جلوگیری کند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر این نکته که آمریکا و غرب در سال‌های اخیر دچار نوعی توهم شده‌اند گفت: به دنبال مذاکرات هسته‌ای توهمی در غرب به‌وجود آمد که ایران در حوزه‌های مختلف وقتی تحت‌فشار باشد، تن به مذاکره خواهد داد.

جوانی افزود: تصور آنها این است که فشارها را در مورد ایران افزایش دهند با این توهم که حتی ایران در حوزه مسائل دفاعی، امنیتی و نظامی حاضر به مذاکره خواهد بود.

وی اضافه کرد:در ضمن منطقی نیست کشوری بخواهد در حوزه ابزارهای دفاعی خود با بیگانگان مذاکره کرده و محدودیت‌هایی را بپذیرد. چراکه وقتی اروپا موضوع مذاکره در این حوزه را مطرح می‌کند به دنبال ایجاد محدودیت‌هایی در این زمینه علیه ایران است.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه خاطرنشان ساخت: ملتی که جنگی را تجربه کرده و تهدیداتی را متوجه خود دیده است، قطعا روی حقوق خود هوشمندانه می‌ایستد که یکی از این حقوق حق دفاع است و هر ملتی برای دفاع از این حقوق باید ابزار دفاعی داشته باشد.

جوانی افزود: جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است که دکترین نظامی‌اش در راستای تامین امنیت و حفظ منافع ملت است، بنابراین غربی‌ها باید این را از ذهن خود دور کنند که روزی بر اثر فشارها ملت ایران تن به مذاکره در موارد دفاعی بدهد.

وی اضافه کرد: امروز در کشورمان و میان گروه‌های سیاسی و مسئولان در سطوح مختلف اتفاق‌نظر وجود دارد که ابزارهای دفاعی خود را حفظ کرده و روزبه‌روز این بنیه قوی‌تر شود.

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۶۴۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امنیت خوبی در منطقه خلیج فارس برقرار است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی رزمجو صبح دوشنبه در همایش روز ملی خلیج فارس اظهار کرد: خلیج فارس هم از نظر اقتصادی و هم از نظر امنیتی و دفاعی در برد جهانی و بین‌المللی بسیار دارای اهمیت است.

وی به پیشرفت‌های ایران اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه شاهد دستیابی به دستاوردهای بسیار بزرگی در عرصه نظامی و دفاعی هستیم و رینگ دفاعی ایران اسلامی تقویت شده است.

فرمانده سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر بیان کرد: ایران اسلامی در زمین، هوا، دریا، فضا و… دارای اقتدار و امنیت بسیار بزرگی است و هر کشوری بخواهد کوچک‌ترین اقدامی علیه امنیت کشور ما انجام دهد با بزرگترین پاسخ روبرو می‌شود.

وی ادامه داد: منطقه خلیج فارس برای دنیا دارای اهمیت است و هر حادثه‌ای در خلیج فارس رخ دهد بر اقتصاد دنیا تأثیرگذار است و هرچقدر امنیت بیشتری در خلیج فارس برقرار شود باعث افزایش امنیت جهانی می‌شود.

سردار رزمجو بیان کرد: تاکنون این امنیت به خوبی در خلیج فارس برقرار شده است و ترانزیت و حمل و نقل به خوبی در خلیج فارس انجام می‌شود و امیدواریم شاهد تداوم این امنیت باشیم.

کد خبر 6091936

دیگر خبرها

  • هشدار انریکه به دورتموند: چیزی برای از دست دادن نداریم
  • بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب مقابل ایران
  • هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب در مقابل ایران شد
  • رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی: هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران
  • مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • مذاكره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • امنیت خوبی در منطقه خلیج فارس برقرار است
  • مذاکره برای تأمین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی