Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس اتحادیه املاک کشور گفت: افزایش نرخ بنزین در بسیاری از موارد اثرگذار است و احتمال گرانی در همه موارد وجود دارد، باید منتظر باشیم تا مجلس و دولت درباره قیمت بنزین تصمیم نهایی را اتخاذ کنند. به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، مصطفی قلی‌خسروی درباره تاثیرپذیری بازار مسکن از زلزله اخیر تهران اظهار کرد: هر حرکت مثبت و یا منفی بر بازار مسکن اثرگذار است، نمایش خرابی ساختمان‌ها در شهر‌های زلزله زده در تصمیم گیری مردم برای خرید ملک بسیار اثرگذار است و به دنبال ساختمان‌های مستحکم و مقاوم هستند، اما متاسفانه شناسنامه‌ای برای ساختمان‌ها وجود ندارد تا بر اساس آن صحبت شود و فقط بر حسب ظاهرشان می‌توان تصمیم گیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی شناسنامه ساختمان در معاملات مسکن را ضروری خواند و تاکید کرد: با شناسنامه ساختمان متریال (مصالح) ساختمان نظیر درصد بتون و ماسه، سیمان به کار رفته و نیز استراکچر (ساختارساخت) ساختمان قابل تشخیص است و در تصمیم گیری برای خرید ملک و نیز مشخص شدن اطلاعات سازه ساختمان بسیار مهم است.

رئیس اتحادیه املاک گفت: آسیب و خسارت‌های وارد شده بر وسایل خانگی و ساختمان‌ها در زلزله بسیار زیاد بود و مردم برای خرید خانه به دنبال مکانی هستند که روی گسل نباشد تا آسیب پذیری آن به حداقل برسد.

قلی خسروی ادامه داد: خواسته مردم داشتن خانه‌ای با استحکام بالا است و تمایلی برای ساختمان‌های بساز بفروش و با استحکام کم را ندارند.

وی حجم معاملات را در ماه اخیر نسبتا خوب دانست و گفت: افزایش و جهش را در نرخ مسکن نداریم و تعداد معاملات در ماه اخیر نسبت به قبل بهتر شده است، در سال‌های ۶۸ و ۸۶ و ۹۱ شاهد جهش نرخ مسکن بودیم و از سال ۹۲ به بعد تلاش دولت همواره برای عدم جهش در بازار مسکن بوده است.

رئیس اتحادیه املاک کشور درباره علت افزایش تقریبی نرخ مسکن گفت: با بالا رفتن شاخص تورم نرخ مسکن نیز افزایش پیدا می‌کند که بسیار طبیعی است.

قلی خسروی نرخ مسکن در سال آینده را وابسته به تصمیم دولت برای افزایش قیمت بنزین اعلام کرد و بیان داشت: پیشگویی برای سال آینده بسیار مشکل خواهد بود زیراکه افزایش نرخ بنزین در بسیاری از موارد اثرگذار است و احتمال گرانی در همه موارد وجود دارد، باید منتظر باشیم تا مجلس و دولت درباره قیمت بنزین تصمیم نهایی را اتخاذ کنند و درحال حاضر با این شرایط پیش‌بینی بازار مسکن برای سال آینده کاری غیر کارشناسانه است.   منبع:جام جم   انتهای پیام/   خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۶۴۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنزین در امارات گران می‌شود

کمیته قیمت سوخت امارات متحده عربی اعلام کرد که قیمت بنزین در این کشور از ماه آینده افزایش می‌یابد، در حالی که گازوئیل ارزان تر خواهد شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از نشنال نیوز، کمیته قیمت سوخت امارات متحده عربی روز سه شنبه اعلام کرد که قیمت بنزین در این کشور از ماه آینده افزایش می‌یابد در حالی که گازوئیل ارزان تر خواهد شد.

قیمت‌ها در ماه‌های فوریه، مارس و آوریل پس از کاهش در ماه‌های نوامبر، دسامبر و ژانویه افزایش یافت که منعکس کننده روند بازار جهانی نفت بود.

بر اساس این گزارش، امارات در سال 2015 قیمت سوخت را آزاد کرد تا به آن اجازه دهد مطابق با بازار حرکت کند. در سال 2020، پس از شروع همه‌گیری کووید-19، مقامات این کشور قیمت‌ها را ثابت کردند و سپس در مارس 2021 این محدودیت برداشته شد.

قیمت نفت در هفته‌های اخیر بی‌ثبات بوده است چرا که نگرانی‌ها در مورد تنش‌های نظامی در خارومیانه نسبت به ترس از کند شدن تقاضا در شرایط افزایش تورم، بیشتر بوده است.

شاخص برنت، معیار دو سوم نفت جهان، در ساعت 11:09 صبح روز سه شنبه به وقت امارات با 0.06 درصد کاهش به 88.35 دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت هفته گذشته به دلیل کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا و تداوم نگرانی‌ها درباره عرضه خاورمیانه افزایش هفتگی را ثبت کرد.

قیمت نفت خام در سال جاری حدود 15 درصد افزایش یافته است که بخشی از آن به دلیل کاهش تولید توسط گروه تولیدکنندگان اوپک پلاس بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • الزام نقره داغ کردن مالیاتی احتکارکنندگان مسکن
  • جلوگیری از درج آگهی جعلی مسکن/ کنترل بازار با مالیات
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • گشتی در اقتصاد ایران | بازگشت ایران و امارات به میز همکاری‌های اقتصادی
  • حال مستأجران بهتر می شود؟!
  • بنزین در امارات گران می‌شود
  • تاثیر گشت ارشاد بر کسبه تهران؛ بازار زنانه‌فروش‌هـا كساد شد | مي‌گويند بي‌حجاب راه نده اما در شأنم نیست | می‌آیند، رفت و آمد يك‌سوم مي‌شود!
  • تاثیر حضور گشت ارشاد بر کسبه تهران؛ بازار زنانه‌فروش‌هـا كساد شد!
  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن