Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر گفت: 262 متقاضی خرید ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی از بابلسر برای دریافت 108 میلیارد و 186 میلیون ریال به دو شعبه بانک کشاورزی این شهرستان معرفی شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا حسن رزاقی در گفت‌وگو با خبرنگار مشهدسر، از جذب تسهیلات 47 میلیارد و 542 میلیون ریال برای خرید مکانیزاسیون کشاورزی از ابتدای امسال تا تاکنون برای کشاورزان بابلسری خبرداد و اظهار کرد: این تسهیلات برای خرید 105 دستگاه انواع ماشین‌آلات کشاورزی جذب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: 262 متقاضی خرید ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی از بابلسر برای دریافت 108 میلیارد و 186 میلیون ریال به دو شعبه بانک کشاورزی این شهرستان معرفی شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر در بخشی دیگر از سخنانش از فعالیت گلخانه هیدروپونیک توت فرنگی در این شهرستان خبر داد.

 

رزاقی با بیان اینکه این گلخانه با مساحت 104 هزار و 500 متر مربع سال 1394 در روستای کاله احداث شد و در زمینه تولید محصول سالم مشغول به فعالیت است، گفت: با توجه به اینکه کشت هیدروپونیک، کاشت گیاهان بدون خاک است، کاهش مصرف آب به میزان یک سوم تا یک پنجم از جمله مزایای این نوع کشت بشمار می‌رود.
 

وی همچنین از فعالیت 10 واحد دارای مجوز درجه‌بندی و بسته‌بندی میوه و مرکبات در این بابسر خبر داد و و بیان کرد: ظرفیت این واحد‌ها 47 هزار و 500 تن محصول در سال است که علاوه بر جداسازی مرکبات، اقدام به انبارداری هم می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر اضافه کرد: از این تعداد سورتینگ، پنج واحد در منطقه بهنمیر، سه واحد در دهستان بابلرود و دو واحد در رودبست مشغول فعالیت هستند.

این مسئول از ثبت‌نام سه واحد مرغداری در سامانه مدیریت اطلاعات صنعت طیور (سماصط) آذرماه امسال در شهرستان بابلسر خبر داد و خاطرنشان کرد: جوجه‌ریزی به ظرفیت 56 هزار قطعه برای این واحدها در سامانه ثبت شد.

رزاقی هدف از راه‌اندازی این سامانه را ثبت جوجه‌ریزی، مدیریت تولید و ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای بازارعنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه مرغداری‌های فعال، شیوع بیماری آنفلوآنزای مرغی را جدی بگیرند، اظهار کرد: این بیماری در صورت شیوع در یک مرغداری، خسارت‌های زیادی را به همراه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر در پایان انجام اقدامات قرنطینه‌ای، جلوگیری از رفت و آمدهای زاید به محل نگهداری طیور، ممانعت از ورود پرندگان مهاجر و معدوم‌سازی شانه‌های تخم‌مرغ آلوده را از مهم‌ترین توصیه‌ها برای پیشگیری از شیوع این بیماری عنوان کرد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۶۵۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه دوم جوجه‌ریزی کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان در بازدید از یک واحد پرورش مرغ گوشتی در دست ساخت گفت: در شورای معاونان وزارت جهاد کشاورزی به ریاست، وزیر جهاد عملکرد استان‌ها در شاخص مهم جوجه‌ریزی به صورت رسمی اعلام شد که استان کهگیلویه و بویراحمد، در این شاخص مهم، عملکردی درخشان داشته است. رضا بهنام‌پور افزود: از مردادماه سال قبل تاکنون وزارت جهاد کشاورزی برای همه استان‌ها، سهمیه‌ای برای جوجه‌ریزی تحت عنوان برش استانی مشخص کرد که استان کهگیلویه و بویراحمد نه تنها به صد درصد تعهد خود عمل کرده بلکه ۱۱ درصد نیز بیشتر جوجه‌ریزی داشته و در این زمینه رتبه دوم کشور را کسب کرد. بهنام‌پور ادامه داد: در سال‌های قبل، کمبود و حتی نبود مرغ در بازار یکی از دغدغه‌های مردم بود، اما در این دولت با احیای واحد‌های راکد، احداث چندین واحد تولیدی جدید و اجرای دقیق برنامه های جوجه‌ریزی و همچنین مجاهدت کشاورزان فعال در این زمینه، تولید گوشت مرغ، پایدار شده به طوری که در یک سال اخیر به ویژه در ۶ ماه اخیر به ندرت نیاز به تزریق مرغ منجمد در بازار شده است. وی با قدردانی از همه تولیدکنندگان و فعالان صنعت مرغ تاکید کرد: همواره مدافع حقوق تولیدکنندگان بوده و برای استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از آنان و تحقق جهش تولید با مشارکت مردم، تلاش بیشتری خواهیم کرد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک میلیون و ۳۱۸ هزار قطعه در مرغداری‌های این استان جوجه‌ریزی شده است.

دیگر خبرها

  • استقبال دانشگاه آزاد از ایده‌های نو در حوزه کشاورزی، دامی و شیلات
  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر
  • کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه دوم جوجه‌ریزی کشور
  • سالانه ۳۰ هزار تن کشمش در خنداب تولید می شود
  • تشکیل ۵۸ پرونده خرید ادوات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری
  • یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت
  • بارندگی‌های اخیر خسارتی به گندم‌های برداشت شده در خنج وارد نکرده است
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد