Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - رئیس شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد کرد که در راستای پیشگیری از خسارت های ناشی از حوادث طبیعی از جمله زلزله، «بیمه مسئولیت و کیفیت» به فرآیند ساخت و ساز افزوده شود.

به گزارش ایرنا، محسن هاشمی روز سه شنبه در سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: یکی از راهکارهای مهم برای مقابله با خسارت های ناشی زلزله، افزوده شدن بیمه مسئولیت و کیفیت به فرایند ساخت و ساز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: این اقدام می تواند به عنوان ضلع چهارم و اقدامی در راستای مقابله با زلزله و کاهش خسارت های ناشی از آن به سه ضلع خریدار، سازنده و شهرداری در فرایند ساخت و ساز اضافه شود.
وی در ادامه با اشاره اینکه در سالروز حادثه زلزله بم هستیم، افزود: بیش از 40 هزار نفر دراین حادثه تلخ جان خود را از دست دادند که هنوز بار غم آن بر دوش شهر بم و استان کرمان سنگینی می کند.
وی اظهار کرد: یکی از ویژگی های زلزله بم، وقوع آن در شب و قبل از طلوع آفتاب بود که به همین دلیل تلفات زیادی داشت.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: وقوع زلزله در تهران و کلانشهرها همواره یک خطر جدی و همیشگی است به نحوی که نباید نسبت به آن بی توجه بود و یا بیش از حد به آن دامن زد و موجب تشویش و نگرانی مردم شویم.
هاشمی اظهار کرد: حفظ جان مردم و رفع نگرانی عمومی از اولویت های اصلی مسئولان در نظام جمهوری اسلامی است و برهمین اساس افکارعمومی از شورای شهر، شهرداری، مجلس شورای اسلامن و قوای مجریه و مقننه انتظار دارند نسبت به موضوع مقابله با زلزله در بعد پیشگیری و کاهش خسارات جانی و مالی حساسیت بیشتری داشته باشند.
وی اظهار کرد: مقاوم سازی سازه ها، افزایش کیفیت ساخت و ساز، برنامه ریزی دقیق برای امداد و نجات سریع و موثر و تامین و تجهیز امکانات برای پوشش نیاز مصدومان و آسیب دیدگان از جمله اقداماتی است که باید مورد توجه مسئولان باشد.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه آقا امینی
تهرام/7244/1735

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۶۵۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت تکمیل و ارسال اظهار نامه مالیاتی ارزش افزوده

حسن صیاد زمردی افزود: طبق قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده فعالان اقتصادی مشمول این قانون که باید تا پایان فروردین ماه مالیات و عوارض متعلق را پرداخت می‌کردند، سازمان امور مالیاتی اقدام به تهیه اظهار نامه پیش فرض کرده و با توجه به این طرح مهلت تکمیل و ارسال اظهار نامه تا ۲۲ اردیبهشت تمدید شد.
سرپرست اداره کل امور مالیاتی گیلان افزود: افرادی که با استفاده از این فرصت مالیات و عوارض خود را پرداخت کنند می‌توانند از تسهیلات بخشودگی ۱۰۰ درصدی این جرائم برخوردار شوند.

 صیاد زمردی همچنین به ارسال فهرست معاملاتی اشاره و تصریح کرد: مهلت تکمیل فهرست معاملات موضوع ماده ۱۶۹ مالیات‌های مستقیم نیز تا ۲۶ اردیبهشت تمدید شده است و فعالان اقتصادی می‌توانند با مراجعه به سایت my.tax.gov.ir فهرست معاملاتی خود را تکمیل و ارسال کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • توقف ساخت‌وساز از عوامل اصلی افزایش قیمت مسکن در تهران
  • تمدید مهلت تکمیل و ارسال اظهار نامه مالیاتی ارزش افزوده
  • ماجرای خواب هولناک هاشمی، ۶ ماه قبل از فوتش
  • خواب عجیب آیت الله هاشمی، ۶ ماه قبل از فوتش
  • (ویدئو) بغض محسن هاشمی درباره خواب عجیبی که آیت‌الله هاشمی ۶ ماه قبل از فوت دید
  • تکلیف‌نامه شهرداری تهران برای پارک‌های پایتخت چه می‌گوید؟
  • قطع‌نامه‌ای در حوزه تاب‌آوری و مدیریت بحران برای مسئولان تدوین می شود
  • راهکارهای مقابله با زلزله تهران در نهمین کنفرانس زلزله‌شناسی
  • واقعی‌کردن بهای خدمات ساخت‌وساز در کرج آثار مثبتی داشت
  • کاشت ساختمان در پارک‌های تهران؛ ممنوع یا مجاز؟