Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان - معاون محیط زیست طبیعی حفاظت محیط زیست استان همدان از نصب تابلوهای هشدار عبور حیوانات وحشی در راه های مواصلاتی استان همدان خبر داد.

مهدی صفی خانی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: متأسفانه طی سالهای اخیر اجرای طرح های عمرانی و جاده سازی موجب تخریب و قطعه قطعه شدن زیستگاه های حیات وحش شده است و این چالش افزایش تصادفات جاده ای و مرگ و میر حیات وحش به خصوص حاشیه محورهای عبوری در مناطق تحت مدیریت را در بر داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفی خانی ادامه داد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان براساس تکالیف سازمانی و دستور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و با توجه به اینکه نصب هرگونه تابلو اعم از تبلیغاتی طبق ضوابط راهداری و حمل و نقل جاده ای تعیین شده و میسر است،  نقاط عبور و گذرگاهی حیات وحش را شناسایی و به منظور نصب تابلوهای هشداردهنده  و محدودیت سرعت در مسیرهای گذر حیات وحش با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان تعداد ۵۰ عدد تابلو هشدار عبور حیوانات وحشی در این نقاط و در اطراف مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع  نصب شد.

وی اظهار کرد: تلفات جاده ای وحوش علاوه بر آثار زیان بار تخریب زیستگاه های طبیعی و شکار و صید غیر مجاز، بر کاهش تنوع زیستی و نابودی محیط زیست طبیعی نقش مؤثری داشته است.

صفی خانی گفت: براساس آمار ارائه شده از ابتدای سال تاکنون تعداد  ۶۳مورد تلفات وحوش در محورهای مواصلاتی گزارش شده که از میان گونه های تلف شده می توان به گونه های مهم و شبگرد از جمله کفتار اشاره کرد.

وی گفت: در حال حاضر استان همدان دارای ۶ منطقه حفاظت شده و ۱۲ منطقه شکار ممنوع بوده که پیگیری های لازم به منظور ارتقاء سطح مناطق در دست اقدام است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۶۸۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک

سید سعید موسوی رئیس اداره حفاظت محیط زیست باغملک گفت: طی گشت و کنترل یگان حفاظت اداره محیط زیست باغملک در رودخانه سد جره به دو نفر صیاد غیر مجاز ماهی برخورد نموده که برخلاف قوانین شکار و صید و در فصل ممنوعه اقدام به صید ماهی نموده که متخلفین دستگیر و ماهی‌های صید شده و ادوات صید از متخلفین کشف و ضبط گردید. 

او می‌گوید: با توجه به فصل تکثیر و تخم ریزی ماهیان و سایر آبزیان در زیستگاه طبیعی هرگونه صید غیرمجاز با استفاده از تور یا قلاب ماهیگیری و ... ممنوع است و یگان این اداره به صورت شبانه روزی در حفظ و حراست از این ذخایر الهی بدون خستگی در تلاش هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • تردد حدود ۳۰۰ سواری پیکان فرسوده در همدان 
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • زنده‌گیری دو قلاده گربه جنگلی در مرودشت
  • غذا دادن دستی به حیوانات پرسه زن، مصداق حیوان آزاری است
  • لزوم ترویج فرهنگ زیبای همیاری همگانی در صیانت از محیط زیست
  • هوش مصنوعی به داد حیوانات در تصادفات جاده‌ای رسید
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران
  • (ویدیو) هشدار جدی کارشناس محیط زیست به تهرانی‌ها
  • آسفالت نزدیک به ۱۱ کیلومتر از راه‌های روستایی چایپاره