Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان - ایرنا - مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: عامل افزایش قیمت تخم مرغ، فقط کاهش عرضه نیست بلکه افزایش نامتناسب قیمت تخم مرغ از سوی سودجویان در بازار به بهانه کاهش عرضه این محصول است.

عبدالله جعفری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: افزایش قیمت تخم مرغ در استان زنجان ناشی از افزایش سطح عمومی قیمت ها در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، برخی افراد در بازار به بهانه کاهش عرضه ناشی از مشکلات بهداشتی به وجود آمده برای برخی از مرغداری های تخمگذار در کشور قیمت این فرآورده را افزایش دادند به طوری که شاهد تفاوت قیمت تا یک هزار و 500 تومان در خرده فروشی های استان بودیم.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: به منظور حمایت از مصرف کنندگان به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی، کاهش تعرفه واردات تخم مرغ از 55 درصد به 5 درصد به تصویب هیات دولت رسید تا با واردات این فرآورده به تنظیم بازار و تعدیل قیمت ها کمک شود.
جعفری خاطرنشان کرد: به همین منظور فرصت ثبت سفارش برای تجار تا پایان سالجاری وجود دارد و تا پایان فروردین سال آینده نیز تخم مرغ وارداتی مهلت ترخیص از گمرک را دارد.
وی ادامه داد: به منظور شفاف سازی و عادلانه کردن قیمت ها در بازار استان زنجان اتاق اصناف با انتخاب و معرفی تعدادی عامل معتمد با اولویت فروشگاه های بزرگ، زنجیره ای و تعاونی مصرف ادارات به اتحادیه تولید کنندگان مرغ، تخم مرغ و تعاونی مرغداران مرغ تخم گذار نسبت به توزیع عادلانه تخم مرغ در سطح بازار اقدام کرد.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در کمیته تنظیم بازار محصولات کشاورزی استان قیمت نهایی عرضه تخم مرغ با شانه 7500 تومان و بدون شانه 7700 تومان پیشنهاد و مقرر شد پس از آن به تناسب افزایش و کاهش نرخ در بازار، این قیمت ها نیز بازنگری شود.
جعفری عنوان کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ در خرده فروشی های استان 8200 تومان است و قیمت های بالاتر از این گران فروشی محسوب می شود.
به گزارش ایرنا، قیمت تخم مرغ در استان زنجان نیز همانند سایر استان ها با کاهش عرضه و افزایش قیمت مواجه شده است.
با وجود اینکه این استان 12 واحد مرغ تخمگذار دارد اما میزان تولید تخم مرغ پاسخگوی نیاز نبوده و کمبود آن از استان های البرز و قزوین تامین می شود.
هم اکنون هر کیلوگرم تخم مرغ به قیمت 9800 تومان در خرده فروشی های استان زنجان به مصرف کنندگان عرضه می شود.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۶۹۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت چند دلار شد؟

قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه بازار آسیا که مذاکرات آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس در قاهره، به آرام کردن نگرانی‌های بازار نسبت به احتمال تشدید درگیری در خاورمیانه کمک کرد، کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۱۰ سنت معادل ۰.۱۱ درصد کاهش، به ۸۸ دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۳ سنت معادل ۰.۱۶ درصد کاهش، به ۸۲ دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه رسید. قرارداد ماه آتی هر دو شاخص، روز دوشنبه، با بیش از یک درصد کاهش، بسته شد.

نفت خام که پس از واکنش ایران به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی در اوایل آوریل، به بالاترین حد از اکتبر صعود کرده بود، در مسیر ثبت چهارمین رشد ماهانه در آوریل قرار دارد. مناقشات در خاورمیانه و اوکراین و محدودیت عرضه اوپک پلاس، قیمت نفت را تقویت کرده است اما ابهامات در خصوص سیاست پولی آمریکا و ذخایر بالای محصولات نفتی، بر دورنمای تقاضا برای نفت، سنگینی می‌کند.

ئیپ جون رونگ، استراتژیست بازار در شرکت آی جی در این باره گفت: ادامه مذاکرات برای آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس، باعث شده است نرخ ریسک اضافی در قیمت نفت، ضعیف‌تر شود و همزمان، نشست بانک مرکزی آمریکا هم باعث احتیاط در کوتاه مدت شده است. نگه داشتن نرخ‌های بهره بالا به مدت طولانی‌تر، ممکن است باعث رشد بیشتر ارزش دلار شده و ریسک‌هایی را برای دورنمای تقاضا برای نفت ایجاد کند.

مذاکره کنندگان حماس پس از گفت‌وگوها با میانجی‌های قطری و مصری درباره پاسخ به پیشنهاد آتش‌بس رژیم صهیونیستی، برای مشاوره با مقامات ارشد، روز دوشنبه قاهره را ترک کردند.

دو منبع امنیتی مصری اظهار کردند: انتظار می‌رود این هیات دو روز دیگر، گزارش دهند. در حالی که نمایندگان حماس به قاهره رفتند، ده‌ها فلسطینی در حملات هوایی رژیم صهیونیستی در روز دوشنبه، جان باختند. نیمی از قربانیان در شهر رفح بودند که رهبران خارجی از رژیم صهیونیستی می‌خواهند به آن حمله نکند.

در این بین، ادامه عملیات دریایی نیروهای مسلح یمن در منطقه دریای سرخ، کفی را برای قیمت نفت ایجاد کرده و اگر اختلال عرضه پیش بینی شود، ممکن است نرخ ریسک اضافی در قیمت‌ها منعکس شود.

بر اساس گزارش رویترز، در بخش اقتصادی، سرمایه‌گذاران منتظر نشست اول مه فدرال رزرو هستند و از آنجا که نرخ تورم بالاتر از هدف بانک مرکزی آمریکا باقی مانده است، بازار انتظار هیچ گونه کاهش نرخ بهره را ندارد که می‌تواند دلار آمریکا را تقویت کرده و به تقاضا برای نفت ضربه بزند.

دیگر خبرها

  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • قیمت نفت چند دلار شد؟
  • عرضه دو لاستیک نانویی ویژه مسابقات دوچرخه‌سواری
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • چشم بازار نفت به خاورمیانه/ ضعف کوتاه‌مدت نفت نشانه چیست؟
  • تولید نان کامل در ۱۵ واحد نانوایی در استان زنجان
  • سقوط طلا دامن‌گیر نقره شد/ معامله‌گران در لاک احتیاطی!
  • ریزش سنگین دلار در بازار تهران؛ بازگشت دوباره به کانال ۵۰ هزاری را شاهدیم؟
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • ذخایر شکلات جهان در خطر است