Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-02@12:46:55 GMT

جوش شیرین می‌زنید منتظر دادگاه باشید

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۷۰۲۲۵

جوش شیرین می‌زنید منتظر دادگاه باشید

ساعت 24-یک کارشناس سازمان غذا دارو گفت: استفاده از جوش شیرین در نان مجاز نبوده و اگر طی فرایند بازرسی، نانی به‌دست کارشناسان سازمان غذا و دارو برسد که حاوی جوش شیرین باشد تولیدکنندگان به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

یوسف رمضانی مدیر غذا و آرایشی بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گفت: مصرف نان در کشور ما با توجه به فرهنگ، رسوم و عادات غذایی مناطق مختلف کشور صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما اصولا از طرف کارشناسان سازمان غذا و دارو و متخصصان تغذیه مصرف نان سبوس‌دار به مردم جامعه توصیه می‌شود.

وی افزود: با توجه به وضعیت تولید گندم در کارخانجات سازمان غذا و دارو از نانوایی‌ها و کارخانجات تولید آرد تقاضا کرد که میزان سبوس در آرد تولید شده در حداکثر مقدار قرار داشته باشد تا نان سبوس‌دار به دست مردم برسد.

این کارشناس سازمان غذا و دارو گفت: وقتی صحبت از نان سبوس‌دار می‌شود منظور این است که آرد از سبوس گندم بیشتری برخوردار باشد و حداکثر 7 درصد از سبوس گندم از نان گرفته شود که به این نوع آرد 7 درصد گفته می‌شود که این عدد با توجه به میزان سبوس در آرد متفاوت است.

رمضانی ادامه داد: با توجه به اینکه سبوس نان از ویتامین‌های مختلفی برخوردار است برای سلامت بدن مفید است و نانوایی‌ها باید توجه داشته باشند که از آرد دارای سبوس بیشتر استفاده کنند.

وی درخصوص افزودن جوش شیرین به نان توضیح داد: از نظر ضوابط و قوانین نانوایی‌ها حق افزودن جوش شیرین به نان را ندارند و فقط می‌توانند با استفاده از خمیر مایه یا خمیر ترش نان تولید کنند.

 رمضانی تصریح کرد: جوش شیرین باعث ایجاد یک فرایند مصنوعی تخمیر در نان می‌شود که این موضوع می‌تواند باعث ایجاد عوارضی برای بدن از جمله سوء هاضمه شود.

وی افزود: استفاده از جوش شیرین در نان مجاز نبوده و اگر طی فرایند بازرسی نانی به‌دست کارشناسان سازمان غذا و د ارو برسد که حاوی جوش شیرین باشد تولیدکنندگان به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۷۰۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از تولید؛ اولویت سازمان غذا و دارو

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا رستمی در حاشیه افتتاح خط جامدات و مایعات شرکت داروسازی نوافارمد آریا گفت: امروز شاهد افتتاح کارخانه داروسازی و مکمل سازی ای  با بالاترین سطح استانداردها و تکنولوژی روز دنیا در زمینه تولید دارو و مکمل بودیم.

سرپرست اداره کل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو حمایت از تولید در هر سطح را از اولویت‌های این سازمان برشمرد و افزود: در سازمان غذا و دارو خود را همواره مقید می دانیم که در کنار قانونگذاری در روند تولید، نقش تسهیلگری هم ایفا کنیم.

 رستمی با تاکید بر اینکه رویکرد این سازمان عمل به شعار سال در حوزه تولید است، عنوان کرد: افتتاح چنین کارخانه هایی و تولید فراورده های سلامت محور در آن یک گام به سوی تحقق شعار سال است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت از تولید؛ اولویت سازمان غذا و دارو
  • منتظر سامانه بارشی جدید باشید / بارش‌ها در جنوب و شرق کشور شدت می‌گیرد
  • مراقب «کلاهک‌های مرگ» باشید
  • پیکانپور از سازمان غذا و دارو رفت
  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • اما و اگرهای فروش اینترنتی دارو
  • مراقب این قارچ‌ها باشید!
  • «نان کامل» چه نانی است؟
  • جزئیات عرضه اینترنتی دارو/ پلتفرم‌ها در نقش پیک دارو
  • قاچاق چالش عمده در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است