Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمد علوی‌گرگانی ظهر امروز در دیدار معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم و مدیرکل آموزش و پرورش استان قم اظهار کرد: شما با همت والای خود کسانی که از سواد بی‌بهره‌ هستند به نعمت سواد بهره‌مند می‌کنید.

وی خاطرنشان کرد: اکثر آیات قرآن افراد بی‌سواد مذمت را می‌کند و مدح و ستایش خود را بر باسوادان قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خداوند در آیات قرآن علم را به نور و جهل را به ظلمت تعبیر کرده است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه هر کس می‌خواهد خود را به اهل کمال نسبت دهد، گفت: در بدی جهل این امر کافی است که هر کس از آن دوری می‌جوید، زیرا انسان جاهل در همه ابعاد تهیدست است، بنابراین باید مردم هدایت و راهنمایی شوند به همین دلیل تمام پیامبران مبعوث شدند تا مردم را به سمت نور و سواد راهنمایی کنند.

وی با بیان اینکه تشکیل نهضت سوادآموزی خدمتی برای مردم است، گفت: در جامعه ایران نباید بی‌سوادی وجود داشته باشد و باید همه باسواد باشند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی خاطرنشان کرد: انسان بی‌سواد سبب می‌شود مردم از آنها سوءاستفاده کنند. باید در نظر داشت بی‌سوادی بدبختی می‌آورد در سخنرانی‌ها بیان می‌شود که ایرانیان را نمی‌توانیم فریب دهیم و از آنها سوءاستفاده کنیم زیرا با سواد و اهل کمال هستند، بنابراین سواد و کمال ایرانیان به اندازه‌ای است که دشمنان نسبت به آن آگاه هستند و همیشه برای افراد بی‌سواد خواب می‌بینند.

وی با بیان اینکه مسئله نهضت سوادآموزی بهترین خدمت در جامعه امروز است، گفت: به این وسیله مردان و زنان و بزرگ و کوچک همه باسواد و به نور علم مزین می‌شوند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: همین اندازه در فضل علم کافی است که بزرگان و ائمه اطهار(ع) فرمودند هیچ فضیلتی بالاتر از کمال علم نیست. خداوند پیامبران را فرستاده تا مردم را از تاریکی ظلمت به سمت نور هدایت کند.

وی یادآور شد: باید ایام‌الله را یادآوری کرد زیرا ایامی است که خداوند لطف و مظهر قدرت خود را در آن روزها نشان داده است و ملت را پیروز کرده و مملکت را به دست حق و حقیقت داد.

آیت‌الله علوی‌گرگانی عنوان کرد: در ضمن تدریس مسائلی مانند نماز را تذکر دهید تا مردم آگاه شوند و همچنین مسئله ولایت فقیه را در بین مردم نهادینه کنید تا مردم سرگردان نباشند.

وی با اشاره به وظیفه بزرگان دین گفت: بزرگان دین در جلسات و منبرها بیان کنند که ولایت فقیه به معنای ولایت خداوند در مرتبه نازله به پیامبر، امام و بزرگان دین است تا مردم نسبت به آن آگاه باشند.

انتهای پیام/ی

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۷۱۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

مرجع عالیقدر جهان تشیع از اقدامات سردار رادان و فراجا در مسئله حجاب و طرح نور تقدیر کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی؛ مرجع عالیقدر جهان تشیع از اقدامات سردار رادان و فراجا در مسئله حجاب و طرح نور تقدیر کرد.

متن پیام به این شرح است:

سلام علیکم
عرض خدا قوت و تشکر از زحماتی که می کشید، خصوصاً این طرح نور را که همت کردید. ان‌شاءالله با قوت همین برنامه را ادامه دهید، حاشیه‌سازی نشود، احترامات رعایت شود، اینها اصول است، سست نشوید و ان‌شاءالله محکم ادامه بدهید؛ ما هم دعاگوی شما هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیت‌الله مکارم‌شیرازی: پلیس طرح نور را با قدرت ادامه دهد
  • عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل را اثبات کرد
  • نکوداشت مبلّغ شهید و فقیه انقلابی دیارعلویان
  • عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل رو اثبات کرد
  • متدینین در مسئله عفاف و حجاب، منطقی بحث کنید
  • تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب
  • آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم
  • راهکار اصلاح رابطه با خدا چیست؟
  • دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری
  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود