Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، نظر افضلی امروز در نطق خود در صحن علنی مجلس با اشاره به خدمات علمی و فرهنگی مردم خراسان جنوبی گفت:کاهش شدید اعتبارات این استان در لایحه بودجه 97 که بیشترین درصد کاهش را در بین استان های کشور داشته است، مهم ترین سند برای اثبات عدم توجه دولتمردان به محرومیت شدید این منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تکرار اعلام وضعیت قرمز و جدی بودن بحران آب در خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر در استان 120 میلیون مترمکعب کسری مخزن داریم در حالی که حدود 460 میلیون متر مکعب رواناب و سیلاب در سال بدون مدیریت از دسترس خارج می شود. زدن بندهای خاکی و آبخوان داری در حوزه ی سرزمینی خراسان جنوبی بسیار اهمیت دارد، ولی گویا مسئولان وزارت نیرو و جهاد کشاورزی هنوز عمق این فاجعه را درک نکرده اند.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس با بیان اینکه حدود 6000 قنات در خراسان جنوی وجود دارد که بیشتر آن ها نیاز به مرمت و بازسازی دارند گفت: بارها به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص ایجاد ستاد احیای قنوات در وزارت جهاد کشاورزی تذکر داده ام ولی هنوز اقدام عملی صورت نپذیرفته در حالی که در استان های کویری منبع اصلی تامین آب شرب روستاها و عشایر، کشاورزی و دامپروری از همین قنوات است. تشنگی مردم روستاها با تانکر حل نمی شود و نیازمند اعتبارات ملی است.

نظر افضلی افزود:به دلیل عدم سرمایه گذاری در بخش صنعت، سهم اشتغال در بخش کشاورزی استان ۳۳/۶ درصد است در حالی که میانگین کشوری ۱۹/۲ درصد می باشد .این بیانگر آن است که با تداوم خشکسالی جمعیت بسیاری از مردم استان بیکار خواهند شد لذا ضروری است که وزارت صنعت و جهاد کشاورزی و وزارت نیرو توامان با هم با سرمایه گذاری در بخش صنعت، آموزش شیوه های جدید کشاورزی، توجه به محصولات استراتژیک و کم آب بر، آبخوانداری و انتقال آب از دریای عمان به استان نسبت به این مهم ورود کنند.

وی متوسط درآمد سالانه خانوارهای شهری و روستایی در خراسان جنوبی را حدود 20 درصد از میانگین کشوری پایینتر دانست و گفت:متاسفانه شاخصه های توسعه در این استان با وجود ظرفیت های بالا، رشد چندانی نداشته است و در این میان در حوزه ی انتخابیه اینجانب در شهرستان های نهبندان و سربیشه با وجود توصیه رهبر معظم انقلاب به توسعه این منطقه در سفر سال 1378به نهبندان، متاسفانه غفلت صورت پذیرفته و نسبت به شهرهای دیگر استان از لحاظ توسعه یافتگی نمره پایینی می گیرد که کاهش ده درصدی جمعیت شهرستان نهبندان در پنج سال گذشته گواه این ادعا است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس همچنین از رئیس سازمان صدا و سیمای کشور خواست اهتمام  ویزه ای به افزایش پوشش شبکه های تلویزیونی در نهبندان داشته باشد.

نظر افضلی خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه هر روز به دلیل زیر ساخت های نامناسب جاده ای عزادار می شوند. قول مکتوب حضرتعالی در خصوص افزایش اعتبارات در بودجه 97 برای تسریع دوبانده شدن محور بیرجند-نهبندان و جاده اصلی سربیشه-ماهیرود عملیاتی نشد .

وی از وزیر نیرو خواستار بهره مندی مردم نهبندان از تعرفه برق گرمسیری و ایجاد زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری شد و گفت: ذخایر معدنی و انرژیهای تجدیدپذیر از ظرفیتهای شهرستانهای نهبندان و سربیشه برای سرمایه گذاری است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه توجه به گردشگری خراسان جنوبی را نیز مغفول دانست و گفت: با توجه به جهانی شدن کویر لوت به عنوان تنها اثر طبیعی جهانی ایران و زیباترین جاذبه های کویری دو کویر دهسلم و حیدرآباد ،کوه های مینیاتوری نهبندان ، آسبادهای تاریخی خوانشرف، قلعه مود و روستاهای شگفت انگیز ماخونیک و چنشت، باید زیرساخت ها و زمینه های گردشگری در این منطقه به جد مورد توجه قرار گیرد.
نظر افضلی  در ادامه خواستار حل مشکل و راه اندازی دوباره بازارچه مرزی دوکوهانه از وزیر امورخارجه شد.

وی از رئیس جمهور تقاضا کرد به عنوان اولین اقدام عملیاتی و محرومیت زدا در دولت دوازدهم با ایجاد ردیف اعتباری خاص برای ایجاد کارخانه ها و طرح های اقتصادی و هم چنین معافیت مالیاتی و مشوق های اقتصادی در مناطق کمتر توسعه یافته، زمینه را برای عدالت اجتماعی و برخورداری مردم محروم این منطقه از مزایای شغلی آماده و زمینه ایجاد منطقه ویژه ی اقتصادی شهرستان های نهبندان و سربیشه را فراهم کنید
نماینده مردم نهبندان و سربیشه با گلایه از ناتوانی برخی مدیران استانی در جذب سرمایه گذار گفت: مدیران ما باید قبل از سیاسی بودن اقتصادی باشند.
نظر افضلی در پایان از رئیس مجلس برای حضور در حوزه انتخابیه خود دعوت کرد.

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۷۱۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله علم‌الهدی‌: حجاب ‌از مدارس در دل دختران نهادینه شود

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: باید فضایی ایجاد شود تا بتوان مسئله حجاب و فرهنگ عفاف را از سطح مدارس و دبیرستان‌ها در دل و ذهن دختران عزیز دبیرستانی نهادینه شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با شورای معاونین و رؤسای نواحی آموزش و پرورش استان که به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم، به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، اظهارداشت: یکی از تکالیف بزرگ آموزش و پرورش در استان این است که جریان تعلیم و تربیت به صورت همزمان مدیریت شود. امروزه اگرچه برنامه‌هایی با اهمیت و مؤثر در دستورکار قرار می‌گیرد اما هنوز هم این ظرفیت وجود دارد که به‌موازات رویکردهای آموزشی، در عرصه پرورش و تربیت نیز اقداماتی انجام شود که جامعه مخاطب آن به طور مستقیم، متوجه فرزندان دلبند ما در مدارس باشد.

وی افزود: این یک حقیقت است که تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود. بر همین اساس، توجه کنید در فرآیند گزینش آموزش و پرورش عناصری برگزیده شوند که جوان، متدین، توانمند و دلسوز نسل آینده ساز این کشور باشند زیرا اینها عهده‎دار تربیت فرزندان مردم هستند. علاوه بر این، در فرآیند گزینش باید به موضوع بازنشستگی دبیران و فرهنگیان نیز توجه ویژه صورت بگیرد تا چالش‌هایی همچون کمبود معلم در مدارس، دوباره تکرار نشود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: یکی از عرصه‌هایی که باید از سطح آموزش و پرورش موردتوجه قرار بگیرد، مسئله حجاب است. باید فضایی ایجاد شود تا بتوان مسئله حجاب و فرهنگ عفاف را از سطح مدارس و دبیرستان‌ها در دل و ذهن دختران عزیز دبیرستانی نهادینه شود. این‌ها آینده‌ساز کشور و امانت مردم هستند بنابراین با مزج اجتماعی و منطق تبیین، می‌توان حجاب را به صورت ایجابی از سطح دبیرستان‌ها فرهنگ‌سازی کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • باید افراد اصلح را به مردم معرفی کنیم
  • فهرست وفاق برای دور دوم مجلس شورای اسلامی در تهران مشخص شد
  • نماینده خراسان شمالی در رقابت‌های امیدهای کشور مشخص شد
  • ۶ کیلومتر باند دوم محور نهبندان - زابل زیربار ترافیک رفت
  • رتبه نخست سطح زیر کشت طلای معطر به سربیشه رسید
  • دیدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی 
  • آیت‌الله علم‌الهدی‌: حجاب ‌از مدارس در دل دختران نهادینه شود
  • خسارت بیش از ۲ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت‌های عشایری سربیشه
  • نامزد‌های سومین دوره جشنواره پژواک معرفی شدند
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد