Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، شرع مقدس اسلام مسلمانان را از مال اندوری و تکاثر برحذر داشته و پیوسته به انفاق وصدقات جاریه توصیه و برآن تأکید نموده است و یکی از راهکارهای اساسی تحقق این مهم را وقف قرار داده که علاوه برآثار و برکات بی شمار آن عاملی مؤثر در راستای تعدیل ثروت و توزیع عادلانه آن به شمار می رود سیره و روش پیامبر اکرم (صل الله علیه و آله و سلم) و ائمه معصومین(علیه السلام) خود گویای ارزش والای معنوی و مادی این سنت حسنه می باشد و بر این اساس به تأسی از این بزرگواران همواره مسلمانان را به انفاق مال درراه خدا تشویق نموده و در رساله های علمیه خود و مباحث فقهی در همه مذاهب اسلامی بابی را به احکام وقف اختصاص داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر فردی در زندگی اجتماعی خود به تعاون، همیاری وتفاهم دیگران نیازمند بوده و اداره امور معیشت انسانها با همکاری و تشریک مساعی پیوند خورده است.

غرایض گوناگون و استعدادهای فکری، جسمی ، عقلی و هوش ویژه ای که انسان را از دیگر موجودات متمایز و برتر ساخته، زمینه هایی برای جولان فکر واندیشه و پرواز آرزوهای او فراهم آورده واین موجود عجیب و پیچیده و ناشناخته را به وادی تمدن و پیشرفت دمادی و علمی گسترده ای رهنمون گردیده است در کنار تکامل مادی و معنوی، دایره علایق و دلبستگی‌ها روز به روز وسعت و عمق فزونتری یافته و با گرد آمدن تجربیات فراوان، حرص و آز و خودخواهی او نیز روبه ازدیاد می نهد تا چایی که حاضر است همه جهان را به کام خویش فرو برد و از این رهگذر حقوق و زندگی دیگران را پایمال سازد .

مکتب حیات بخش و متکامل اسلام با هدف اعتلای بشر به مراتب ارزشمند انسانی و معنوی جامع ترین برنامه های سازندگی و راه وصول به فضائل و ارزش های وجودی را ارائه داده وبرای جبران کاستی ها و محرومیت ها وزدودن هاله های نومیدی و ستردن تبعیض ها و تضادها ورفع فواصل فاحش طبقاتی و مهمتر از همه استقرار نظامی متعادل پویا براساس قسط و عدل در جامعه بشری، سنت حسنه ایی را مقرر داشته که از جمله آنها وقف، صدقات و خیرات را با بیان (فاستبقوالخیرات) توصیه نموده است.

در قرآن کریم آیات متعدد و فراوانی در مورد عمل صالح، تعاون؛ احسان، صدقه، ایثار وجود دارد که بیانگر رابطه وپیوند استواری با ایمان واخلاص و نوید دهنده اجر و ثواب بزرگ و شکوهمند می باشد.

خود به عنوان رهنمودی انسان ساز و فرهنگی مترقی به شمار می رود که آثار اخلاقی را به دنبا دارد و امتی اسوه ونمونه را پایه گذاری کرده و از بروز بسیاری از آلام و مصائب و مفاسد پیشگیری می کند.

 

 

 

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۷۳۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان با همتای مصری خود دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان که در رأس هیأتی به منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا به سر می‌برد، با وزیر امور خارجه مصر دیدار کرد.

گفتنی است، وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته در رأس هیأتی به منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا تهران را به مقصد بانجول پایتخت این کشور ترک کرد.

در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی که طی روزهای شنبه و یکشنبه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه جاری با موضوع اصلی “ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگو پیرامون توسعه پایدار” برگزار می‌شود، مسائل و چالش‌های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

در این اجلاس در مجموع سه سند شامل پیش نویس قطعنامه فلسطین، پیش نویس بیانیه بانجول و پیش نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارائه خواهد شد.

امیرعبداللهیان ضمن حضور در این اجلاس، مواضع جمهوری اسلامی ایران را در قبال تحولات جهان اسلام و منطقه‌ای و بین المللی تبیین خواهد کرد.

وی همچنین در حاشیه این اجلاس با برخی مقامات کشورهای اسلامی دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

کد خبر 6096371 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان و فیصل‌بن‌فرحان در گامبیا
  • نشست سران سازمان همکاری اسلامی آغاز شد
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای مصری
  • آلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کند
  • امیرعبداللهیان با همتای مصری دیدار کرد
  • امیرعبداللهیان با همتای مصری خود دیدار کرد
  • امیرعبداللهیان وارد گامبیا شد | عکس
  • ورود امیرعبداللهیان به گامبیا
  • امیرعبداللهیان عازم گامبیا شد
  • شهرداری ایروان مایل به همکاری با اصفهان در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی است