Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا روز سه شنبه طی آیینی رسمی و با حضور مدیر امورفنی، مدیر برنامه ریزی تلفیقی، مدیر تولید، رئیس امور حقوقی و قراردادها و کارشناسان معاونت مهندسی نفت شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و معاون شرکت تات نفت، نتایج طرح مطالعاتی توسعه میدان شادگان به شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ارائه شد.
شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با امضای تفاهم نامه ای در اسفندماه 95 با شرکت تات نفت، تهیه طرح توسعه میدان شادگان(MDP ) را به این شرکت واگذار کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


44 شرکت دیگر نیز همسو با شرکت تات، مطالعات توسعه میدان شادگان را انجام داده اند که تا کنون تنها دو شرکت نتایج مطالعات خود را ارائه داده اند.
بر اساس مدل قراردادی مناطق نفتخیز جنوب، نتایج حاصله از مطالعات5 شرکت بر روی میدان شادگان و با بررسی کامل طرح های مطالعاتی شرکت های روسی و ایرانی، در نهایت طرح نهایی واحدی آماده و به شرکت هایی که مطالعه آن ها حداقل امتیاز فنی مورد نظر را کسب کرده، ارائه می شود.
قرار است طرح توسعه میدان نفتی شادگان تا پیش از پایان امسال نهایی و امضا شود.
میدان نفتی شادگان از میدان‌های نفتی ایران است که در محدوده شهرستان شادگان در استان خوزستان و در فاصله 60 کیلومتری از جنوب غربی اهواز قرار دارد که دارای5.23 کیلومتر طول و 5.6 کیلومتر عرض و شامل دو مخزن آسماری و بنگستان است.
این میدان نفتی در سال 1347 با حفاری اولین چاه اکتشافی در سازند آسماری، کشف و بهره‌ برداری از آن در سال 1367 آغاز شد. مخزن بنگستان میدان نفتی شادگان نیز در سال 1375 کشف شد و اکنون با حفر 18 حلقه چاه روزانه حدود 66 هزار بشکه نفت از آن تولید می شود.
گفتنی است روزانه 61 هزار بشکه از مخزن آسماری و 5 هزار بشکه نفت از مخزن بنگستان استخراج می شود.
نخستین تفاهم‌نامه و قرارداد محرمانگی در چارچوب قراردادی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، با هدف مطالعه ٢ میدان کرنج (مخازن آسماری، پابده و خامی) و شادگان (مخازن آسماری و بنگستان)، سوم آذرماه پارسال میان بیژنعالی پور، مدیرعامل این شرکت و نمایندگانی از کنسرسیوم پرگاس به امضا رسید.
6002 خبرنگار: سپیده اسکندری**انتشار :کبری آقازری

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۷۵۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگنده‌های اسرائیلی مناطق مسکونی شهر رفح را زیر آتش گرفتند

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی علیه خانه‌های مسکونی نزدیک تقاطع السامر واقع در شهر غزه چندین شهید و زخمی برجای گذاشته است.

حملات وحشیانه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی علیه شهر رفح تاکنون ۲۲ شهید برجای گذاشته که تعدادی از آنها را کودکان تشکیل می‌دهند. در جریان این حملات تعدادی از شهروندان فلسطینی مفقود شده اند.

خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داد که در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به شهر رفح دست کم ۱۰ خانه مسکونی در این منطقه هدف قرار گرفتند.

توپخانه رژیم صهیونیستی نیز مناطق مختلف نوار غزه را زیر آتش گرفت به طوری که مناطق شرقی استان رفح در جنوب این باریکه شاهد حمله‌های توپخانه ای اشغالگران صهیونیست بود. شرق خان یونس واقع در جنوب نوار غزه نیز شاهد حملات توپخانه ای رژیم صهیونیستی بوده است.

جنوب لبنان نیز بامداد امروز مجدداً شاهد یک تجاوز هوایی دیگر از سوی رژیم صهیونیستی بود به طوری که یک ساختمان در اطراف منطقه طلیا واقع در جنوب بعلبک هدف قرار گرفت.

در جریان این حمله رژیم صهیونیستی دست کم سه شهروند لبنانی زخمی شدند.

روز گذشته وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که دست کم ۳۴ هزار و ۶۸۳ نفر در این جنگ به شهادت رسیده و ۷۸ هزار و ۱۸ تن دیگر نیز زخمی شده اند.

همچنین بیش از هشت هزار فلسطینی مفقود و زیر آوار هستند و گروه‌های امدادی به دلیل کمبود امکانات و تداوم جنگ توانایی دسترسی به آنها را ندارند. بیش از ۷۲ درصد قربانیان این جنگ زن و کودک هستند.

کد خبر 6097797

دیگر خبرها

  • جنگنده‌های اسرائیلی مناطق مسکونی شهر رفح را زیر آتش گرفتند
  • میدان ونک سه طبقه می شود + جزئیات
  • میدان ونک ۳ طبقه می‌شود
  • جزئیات جدید از ۳ طبقه کردن میدان ونک
  • پایداری شبکه برق شادگان
  • تلف شدن صدها هزار ماهی در ویتنام
  • اعلام جزئیات جدید از سه طبقه کردن میدان ونک
  • جزئیات جدید از ۳ طبقه کردن میدان ونک اعلام شد
  • بیانیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز در خصوص سرایت بنزین به آب‌های سطحی
  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه