Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@11:20:34 GMT

مشاور سابق قلیچدار اوغلو راهی زندان شد

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۷۹۰۲۵

مشاور سابق رهبر مخالفان دولت اردوغان در ترکیه به جرم مشارکت و ارتباط با گروه تروریستی گولن راهی زندان شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی صباح، رسانه های ترکیه از بازداشت و زندانی شدن «فاتح گورسول» مشاور سابق «کمال قلیچدار اوغلو» رهبر حزب جمهوری خلق ترکیه و مخالفان دولت اردوغان در این کشور به جرم ارتباط با تشکیلات فتح الله گولن، امروز با حکم رسمی دادگاه استانبول بازداشت و راهی زندان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، گورسول پیشتر در دسامبر سال ۲۰۱۶ و در پی انجام بازداشت های گسترده هواداران گولن در استانبول بازداشت شد.

دادستان های وقت دستگاه قضایی ترکیه اتهام وی را که استاد دانشگاه استانبول است، عضویت در گروه تروریستی فتح الله گولن و استفاده از اپلیکشن ارسال پیام های محرمانه برای افراد این گروه اعلام کردند.

این درحالیست که در جریان برگزاری جلسه استماع دادگاه امروز، وکلای گورسول هرگونه ارتباط وی با شبکه گولن را تکذیب کردند، موضوعی که دادگاه را مجاب نکرده و در نهایت منجر به صدور حکم زندانی برای وی شد.

در همین راستا روزنامه «صباح» ترکیه گورسول را به ارائه مشاوره به گروه تروریستی گولن و ارسال ایمیل های دریافتی از سوی آنها برای قلیچدار اوغلو متهم کرد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۷۹۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش الظلم


به گزارش خبرگزاری صداوسیما، قرارگاه سپاه قدس جنوب شرق در اطلاعیه از دستگیری چند نفر از عوامل گروهک تروریستی جیش الظلم با همکاری اداره کل اطلاعات استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

این اطلاعیه به این شرح است:
به اطلاع امت شهیدپرور ایران اسلامی می‌رساند بامداد امروز رزمندگان قرارگاه قدس طی یک عملیات مشترک اطلاعاتی و عملیاتی با اداره کل اطلاعات استان سیستان و بلوچستان چند تن از عوامل تامین و پشتیبانی کننده که نقش محوری در دو عملیات گروهک تروریستی جیش الظلم در تاریخ‌های ۲۴ آذر ۱۴۰۲ در ستاد انتظامی و ۱۶ فروردین سال جاری در سپاه شهرستان راسک را داشته و در مدرسه دینی انوارالحرمین روستای پشامگ از توابع این شهرستان مخفی شده بودند را با همکاری مردم شریف منطقه شناسایی و دستگیر کردند.

دیگر خبرها

  • ۲۳ سال زندان برای قاتل برادر ستاره سابق پی‌اس‌جی
  • 23 سال زندان برای قاتل برادر ستاره سابق پی‌اس‌جی
  • رهبر حزب سعادت ترکیه از سمت خود کناره گیری می‌کند
  • بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش الظلم
  • اسرائیل خواهر اسماعیل هنیه را آزاد کرد و در حصر خانگی قرار داد+ عکس
  • مشاور املاک جاعل در اردبیل بازداشت شد
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • بازداشت ۴۱ داعشی دیگر در ترکیه
  • حکم دادگاه رژیم صهیونیستی علیه خواهر هنیه