Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر اجرایی مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد گفت: یزد می‌تواند بازار بسیار خوبی برای تولیدات محصولات رژیمی و غذایی باشد چرا که استان یزد بیماران دیابتی زیادی دارد و افراد زیادی نیز در معرض این بیماری قرار دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیر اجرایی مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد در مصاحبه با خبرنگار یزد آوا، گفت: یزد می‌تواند بازار بسیار خوبی برای تولیدات محصولات رژیمی و غذایی باشد چرا که استان یزد بیماران دیابتی زیادی دارد و افراد زیادی نیز در معرض این بیماری قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر سید محمد رضا آقایی میبدی ادامه داد: چنانچه محصولات رژیمی و غذایی در شرایط استاندارد و با رعایت بهداشت تولید شود خیلی زود می‌تواند جای خود را در استان باز کند و استان یزد در این زمینه نیز پیشی گیرد و موفق باشد.

وی نقش سازمان صنعت معدن تجارت را در این زمینه بسیار موثر دانست و افزود: خوب است اداره صنعت معدن چنانچه در زمینه تولیدات محصولات غذایی رژیمی و غذاهای مخصوص بیمارانی چون دیابتی‌ها در استان برنامه‌ریزی داشته باشد.

دکتر آقایی ادامه داد: اداره صنعت معدن می‌تواند واحدهای خاصی را برای تولید این نوع محصولات راه‌اندازی کند و یا از ظرفیت خالی واحدهای صنایع غذایی موجود برای این کار استفاده شود.

وی گفت: یکی از مشکلاتی که در بین مردم دیده شده صرف نکردن صبحانه بوده است و طبق بررسی‌ها مردم به دنبال صبحانه‌ای ارزان، زمان کوتاه برای صرف و مقوی هستند و بسیاری صبحانه را به این دلیل که فرصت ندارند یا در اول وقت نمی‌خورند و یا اصلا نمی‌خورند.

مدیر اجرایی مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد ادامه داد: برای حل این مشکل مرکز دیابت یزد با کمک انجمن حمایتی تسنیم و بخش خصوصی طرح ارائه بسته‌های صبحانه سالم را برای اولین بار در استان را اجرا کرد که در جشنواره سالم فود از آن رونمایی شد و به زودی به تعداد انبوه در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

دکتر آقایی گفت: این بسته صبحانه سالم، غذاهای لقمه شده هستند که از مغزیجات و خشکبار در آن استفاده شده و زیر نظر متخصصین تغذیه و آشپزی با انرژی مشخص تهیه شده است و به زودی با قیمت‌های مختلف عرضه می‌شود و امیدواریم طوری برنامه‌ریزی شود که در بوفه‌های مدارس به عنوان غذای قالب در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: افراد بسیاری تمایل دارند در زمینه تولید غذاهای رژیمی فعالیت داشته باشند و اکنون نیز واحدهایی فعال هستند که سازمان صنعت معدن و صنایع غذا و دارو بیشتر از آن اطلاع دارند، از جمله نانوایی‌های مختلف که نان رژیمی تولید می‌کنند و شیرینی‌هایی که با استفاده از «مالتودکسترین» مخصوص دیابتی‌ها تولید می‌شود و در برخی شیرینی‌فروشی‌های یزد نیز موجود است.

آقایی افزود: در زمینه تولید غذاهای رژیمی ایده و فکر زیادی وجود دارد و چنانچه کسی بخواهد در این زمینه فعالیت داشته باشد مرکز دیابت از آن حمایت می‌کند تا بتواند موفق شود و فعلا اجرای طرح صبحانه سالم به کمک بخش خصوصی اجرا شده است که ویژگی‌های خاصی دارد و می‌تواند نقش خوبی در سلامت تغذیه مردم ایفا کند.

وی با اشاره به غذاها و تبلیغاتی که در بازار در خصوص غذاهای دیابتی‌ انجام می‌شود، گفت: مردم باید مطمئن شوند که این نوع غذاها از استاندارد لازم برخوردار باشد و مورد تایید بهداشت نیز قرار گرفته باشد و از مرکز مطمئن آن را تهیه کنند و از طرف دیگر غذاهای مخصوص دیابتی‌ها تنها شکر کمتری دارد و از کالری آن کم نشده است و بنابراین مصرف این نوع مواد غذایی نیز باید به اندازه و متعارف باشد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۷۹۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبودی در عرضه چای نداریم

رضا کنگری، رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از آرامش حاکم بر بازار برنج خبر داد و گفت:  قیمت کنونی هر کیلو برنج هاشمی در بنکداری‌ها به ۱۱۶ هزار تومان، برنج فجر  ۷۰ هزار تومان و شیرودی ۷۵ هزار تومان رسیده است.

به گفته او، هم اکنون کمبودی در عرضه اقلام اساسی همچون برنج و شکر نداریم و تنها در حوزه قیمت باید نظارت دقیق در بازار صورت بگیرد.

کنگری با بیان اینکه چای یکی از اقلام پرمصرف سبدخانوار محسوب می شود، افزود: علی رغم تغییر قیمت چای، این محصول به‌ وفور در بازار موجود است و کمبودی در این زمینه نداریم.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی ادامه داد: در بازار شکر برخی تولیدکنندگان و تجار به بهانه مالیات ارزش افزوده، قیمت را افزایش داده‌اند، به طوریکه قیمت شکر در بازار به ۴۰ هزار تومان رسیده است. همچنین تولیدکنندگان به دلیل شفاف نبودن موضوع ارزش افزوده برای کالا‌های اساسی چک ۱۰ درصدی دو ماهه از خریداران دریافت می‌کنند.

او افزود: تا زمانیکه عرضه و تقاضا با یکدیگر همخوانی نداشته باشد، قیمت کالا با نوساناتی در بازار روبروست، در حالیکه با ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا، بازار ثبات دارد.

کنگری گفت: علی رغم وفور کالاهای اساسی همچون شکر، روغن و برنج در بازار، اما برخی تولیدکنندگان و تجار به بهانه تغییر نرخ مالیات ارزش افزوده سلیقه‌ای عمل می کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • مشارکت‌های مردمی همزمان با تزریق زمین در نهضت ملی مسکن
  • بیش از ۲هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در خوزستان پرداخت شد
  • خودداری شهروندان ازخریدتخم‌مرغ‌های نگهداری شده در یخچال واحد‌های عرضه
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • این غذاهای دوست‌داشتنی دشمن مغزتان هستند؛ فراموشی در ۷۰ سالگی در انتظارتان است
  • رصد و پایش بازار لاستیک خودرو در یاسوج
  • قهوه یا چای؟ همون همیشگی!
  • نگاهی به بازار تخم مرغ در اردیبهشت ماه
  • کمبودی در عرضه چای نداریم
  • محصولات داخلی قابل عرضه در بازار داخلی و خارجی است